REKLAMA
LPG
18.05.2015

Mikroturbiny gazowe Bladon Jets

Brytyjska firma Bladon Jets specjalizuje się w rozwoju i produkcji mikroturbin gazowych, które zapewniają napęd agregatów prądotwórczych.
REKLAMA

Znajdują one zastosowanie w rejonach, do których nie dociera sieć energetyczna lub występują przerwy w dostarczaniu energii.

Napędzany silnikiem turbinowym agregat prądotwórczy wykazuje szereg zalet w porównaniu z tego typu urządzeniem wyposażonym w silnik tłokowy. Produkowane przez Bladon Jets turbiny gazowe są zminiaturyzowane, tworząc nową generację ekologicznych jednostek napędowych o wysokiej wydajności. Niewielkie rozmiary, niska masa i wysoka moc przynoszą znaczące korzyści w stosunku do tradycyjnych silników tłokowych.

Mikroturbina Bladon Jets może być napędzana LPGfot. Bladon JetsMikroturbina Bladon Jets, którą można napędzać każdym paliwem służy do napędu agregatu prądotwórczego MTG-12

Agregat wyposażony w silnik turbinowy jest dużo prostszy od tłokowego. Ma tylko jedną ruchomą część – wirnik. Nie ma układu chłodzenia i smarowania. W turbinach Bladon Jets stosowane są łożyska powietrzne.

Turbina gazowa charakteryzuje się większą wydajnością, także przy pracy z częściowymi obciążeniami. Silnik turbinowy jest mniejszy od tłokowego.

Bladon Jets opracowała agregat Micro Turbine Genset (MTG-12) o mocy 12 kW. Jest on idealnym rozwiązaniem do zasilania urządzeń instalowanych na masztach telekomunikacyjnych. Zoptymalizowano go pod kątem zużycia paliwa (zużywa go do 30% mniej w porównaniu z agregatem dieslowskim), zwłaszcza przy częściowym obciążeniu. MTG-12 jest urządzeniem przeznaczonym do długotrwałej pracy (żywotność ponad 25 tys. godzin). MTG-12 może wytwarzać napięcie 230 V 50 Hz lub 120 V 60 Hz (na rynek USA).

Mikroturbina pracuje z nominalną prędkością obrotową 134 tys. obr./min. i może być zasilana praktycznie każdym paliwem ciekłym (olejem napędowym, także biodieslem, benzyną, etanolem czy naftą) i gazowym (gazem ziemnym, LPG lub biometanem). Głośność agregatu prądotwórczego, w którym pracuje turbina wynosi około 60 dB (mierzona z odległości 7 m).

Firma Bladon Jets opracowała także mikroturbiny do samochodu Jaguar C-X75. Wykorzystywano je do napędu Ultra Lightweight Range Extendera (ULRE), który po zużyciu energii elektrycznej zawartej w bateriach dostarczał ją czterem silnikom elektrycznym umieszczonym w piastach kół.


Sprawdź! Zamów wycenę instalacji LPG do swojego samochodu


Newsletter


  • 7 tys. czytelników
  • Auta na LPG
  • Testy i relacje wideo
  • Nowości i porady

Piotr Złoty
źródło: Blandon Jets



gazeo.pl 2007-2017 Wszelkie prawa zastrzeżone. Korzystanie z portalu oznacza akceptację Regulaminu.