REKLAMA
LPG
26.08.2013

Diagnostyka Bosch - nowocześnie i online

Bosch jest marką rozpoznawalną na całym świecie, doskonale znaną przez użytkowników związanych z różnorodnymi branżami – od dziecięcych zabawek, poprzez artykuły gospodarstwa domowego, aż po wyrafinowane technologie związane z motoryzacją. O urządzeniach diagnostycznych stosowanych w warsztatach motoryzacyjnych i sposobie na współpracę z ich użytkownikami rozmawiamy z Pawłem Borowskim i Grzegorzem Dąbrowskim z firmy Bosch.
REKLAMA

gazeo.pl: Będąc światowym dostawcą rozwiązań technologicznych dla motoryzacji, zajmujecie się również dystrybucją własnych urządzeń do ich diagnozowania. Jaka jest filozofia sprzedaży urządzeń diagnostycznych Bosch, tzn. co wraz z nimi otrzymuje użytkownik?

Paweł Borowski, Kierownik Sprzedaży - Diagnostyka Samochodowa Boschfot. BoschPaweł Borowski, Kierownik Sprzedaży - Diagnostyka Samochodowa Bosch

Paweł Borowski, Kierownik Sprzedaży – Diagnostyka Samochodowa Bosch: Od wielu lata firma Bosch stara się realizować sprzedaż urządzeń diagnostycznych zgodnie z maksymą „parts & bytes”, tzn. oferując warsztatom nie tylko same urządzenia diagnostyczne, lecz również pewien szerszy pakiet korzyści, którego elementami, oprócz urządzeń, są: techniczny hot-line, szkolenia, szeroki zakres oprogramowania diagnostycznego oraz bogata oferta części technicznych i eksploatacyjnych.

gazeo.pl: Bosch to firma z wieloletnią tradycją. Znamy historię świec zapłonowych czy wkład w systemy aktywnego i pasywnego bezpieczeństwa. Jak w historię marki wpisuje się sprzęt diagnostyczny?
P.B.:
Najdłużej znane są urządzenia do obsługi silników samochodowych, wśród których można wyróżnić diagnoskopy i testery usterek. Do długowiecznych i rozpoznawanych przez klientów od kilkudziesięciu lat należą także systemy analizy spalin firmy Bosch. Nie należy zapominać o stanowiskach probierczych do aparatury wtryskowej Diesla. Dwudziestoletnie stanowiska rolkowe do badania sił hamowania czy też całe linie diagnostyczne spełniające obecne wymagania i pracujące do dziś również nie należą do rzadkości.

gazeo.pl: Czy tak bogaty bagaż doświadczeń pomaga w produkcji i sprzedaży urządzeń diagnostycznych?
P.B.
Oczywiście! Długoletnia tradycja i bogate doświadczenie ludzi pracujących w firmie owocują powstawaniem coraz nowszych i bardziej przyjaznych mechanikom urządzeń diagnostycznych. Oczywiście bez pomocy działów handlowego, technicznego i szkoleń, które mają siedzibę w Polsce, urządzenia same w sobie się nie sprzedadzą, dlatego dobrze wyszkolony, doświadczony i stabilny od wielu lat zespół sprzedaży służy jako znakomite wsparcie zarówno dla dystrybutorów, jak i klienta ostatecznego.

gazeo.pl: W jaki sposób trafiacie do potencjalnych klientów?
P.B. Biorąc pod uwagę powyższe założenia, sprzedaż urządzeń diagnostycznych realizowana jest w przeważającej mierze poprzez ogólnokrajowych i regionalnych dystrybutorów części samochodowych na rynku wtórnym. W procesie dystrybucji naszych produktów biorą udział również partnerzy handlowi, którzy wyspecjalizowali się wyłącznie w sprzedaży urządzeń diagnostycznych, oferując jednocześnie pełny zakres usług serwisowych (instalacja sprzętu, montaż urządzeń, szkolenie z zakresu obsługi, serwis gwarancyjny i pogwarancyjny). Taki system dystrybucji pozwala na skuteczne dotarcie z naszymi produktami i usługami do ostatecznych użytkowników, jakimi są warsztaty samochodowe.

gazeo.pl: Jakie zatem korzyści uzyskuje użytkownik urządzeń Bosch?
P.B. Przede wszystkim trwałe i solidnie wykonane urządzenie oraz sprawny serwis nadzorowany nieustannie przez system komputerowy. Ponadto stale dostępne w ofercie aktualizacje oprogramowania i możliwości modernizacji urządzeń, które pozwalają klientom przez wiele lat korzystać z urządzeń
bez ponoszenia dużych kosztów związanych z wymianą głównej jednostki. To najważniejsze cechy urządzeń diagnostycznych, których oczekują mechanicy i znajdują je w naszych produktach.

gazeo.pl: Produkcja i sprzedaż to tylko część filozofii działalności firmy Bosch...
P.B. To prawda. Różnorodne szkolenia to nieodzowny element naszej działalności. Dla pełnego wsparcia klienta potrzebne są nie tylko instruktarze z zakresu obsługi sprzętu przy uruchomieniu. Firma oddaje do dyspozycji całe spektrum szkoleń i prezentacji dla dystrybutorów i mechaników. Musimy także zapewnić odpowiednie szkolenia techniczne dla serwisów tak, aby uruchomienia, ewentualne naprawy czy serwis okresowy urządzeń u klienta przebiegały sprawnie i bez przeszkód. Potencjalna sprzedaż urządzeń poprzedzona jest często prezentacją możliwości urządzeń. Klient może wziąć udział w spotkaniu, które jest organizowane – w zależności od potrzeb – w siedzibie firmy Bosch, w filii dystrybutora lub nawet na miejscu, w warsztacie zainteresowanego. W przypadku takich urządzeń, jak testery usterek czy diagnoskopy, nie ograniczamy się wyłącznie do ich sprzedaży. Kilka miesięcy po zakupie urządzenia organizujemy dodatkowe szkolenia na wyższym poziomie zaawansowania, które pozwalają rozwinąć dotychczasową wiedzę i umiejętności. Dział techniczny firmy oferuje szeroki wachlarz szkoleń z zakresu działania i diagnostyki różnych systemów sterowania. Począwszy od systemów wtryskowych silników benzynowych i Diesla – zarówno z układami wtrysku pośredniego, jak i bezpośredniego – poprzez układy bezpieczeństwa, klimatyzacji i zawieszenia, na systemach komfortu i transmisji danych kończąc. W ofercie mamy również szkolenia z „obcych” systemów sterowania. Zdobyta wiedza pozwala często uniknąć strat wynikających z nieumiejętnej obsługi lub nawet odmowy przyjęcia samochodu do warsztatu, która jest spowodowana brakiem wiedzy.

W razie potrzeby niektóre szkolenia techniczne poprzedzane są szkoleniami zewnętrznych firm lub organizacji. Przykładem tu może być szkolenie z zakresu obsługi i naprawy samochodów z napędami hybrydowymi i elektrycznymi. Klient, chcąc wziąć udział w takim szkoleniu, musi odbyć odpowiedni kurs i zdać egzamin SEP (Stowarzyszenie Elektryków Polskich). Kurs odbywa się na miejscu, w firmie Bosch, w dzień poprzedzający szkolenie tak, aby klient nie musiał organizować go we własnym zakresie. Nasi klienci doceniają możliwość wzięcia udziału w szkoleniach technicznych i biorą w nich chętnie udział. Szkolenia przeprowadzane w naszej firmie są głównym elementem sukcesu sprzedaży w naszej firmie.

. gazeo.pl: Jak wygląda współpraca firmy Bosch z warsztatami montażu i obsługi instalacji LPG?. . Grzegorz Dąbrowski, Szkoleniowiec – Diagnostyka Samochodowa Bosch: Pierwszym elementem współpracy są szkolenia, zarówno krótsze, bezpłatne, organizowane z pomocą naszych dystrybutorów w terenie, jak i płatne, odbywające się w siedzibie naszej firmy. Dlaczego? Zanim instalacja LPG zostanie zamontowana do samochodu,…
 

Dalsza część artykułu na następnej stronie. Zachęcam do przeczytania.
Pozostało: 50%



Newsletter


  • 7 tys. czytelników
  • Auta na LPG
  • Testy i relacje wideo
  • Nowości i porady

gazeo.pl
źródło: Bosch,



gazeo.pl 2007-2017 Wszelkie prawa zastrzeżone. Korzystanie z portalu oznacza akceptację Regulaminu.