REKLAMA
LPG
08.04.2013

Elpigaz - sieć warsztatów coraz gęstsza

Najwięksi producenci instalacji gazowych w Polsce systematycznie rozwijają sieci warsztatów oficjalnie z nimi współpracujących. Jak przekonuje Grzegorz Jarzyński, prezes firmy Elpigaz, zrzeszanie zakładów montujących i serwisujących systemy LPG i CNG pod wspólną banderą przynosi korzyści wszystkim – producentowi, warsztatom i przede wszystkim klientom.
REKLAMA
Elpigaz - logofot. ElpigazLogo firmy Elpigaz

Wszyscy zyskują
Sieć autoryzowanych partnerów to większa rozpoznawalność marki i wsparcie marketingowo-techniczne dla montażystów, ale – jak podkreśla Grzegorz Jarzyński – najważniejszy w całym przedsięwzięciu pozostaje klient. Klient zaś dzięki połączeniu wielu podmiotów pod wspólnym szyldem zyskuje cenną informację o dostępności produktu. Wie też, że widząc nazwę Elpigaz może liczyć na jednakowy poziom wiedzy technicznej, jakość i poziom obsługi bez względu na to, w jakim miejscu w Polsce się znajduje. Kierowcy z mniejszych miejscowości mogą też dzięki sieci oszczędzić czas – skoro wszystkie warsztaty rekomendowane reprezentują ten sam standard, można po prostu skorzystać z najbliższego, bez konieczności podróżowania do większego miasta.

Co ma z tego warsztat
Warsztaty rekomendowane przez danego producenta zyskują też rozpoznawalność przez pryzmat znanej i uznanej marki patrona, a także możliwość wymiany i systematyzowania swojej wiedzy, nie tylko poprzez organizowane dla nich szkolenia produktowe i techniczne, ale również zwykłe rozmowy między sobą. W ten sposób informacje o sprawdzonych sposobach przezwyciężania specyficznych problemów pojawiających się czasem w konkretnych modelach samochodów mogą łatwiej i szybciej się rozprzestrzeniać, stając się wiedzą powszechną, z której ostatecznie korzystają wszyscy klienci montujący instalacje marki Elpigaz w swoich samochodach.

Szkolenia techniczne, jakie zapewniamy warsztatom zrzeszonym w naszej sieci, rozwijają się w trzech zasadniczych kierunkach: po pierwsze, dotyczą systemów wtrysku LPG (w tym nowego sterownika Stella Maris), po drugie – systemów CNG i po trzecie – systemów typu dual fuel do samochodów z silnikami Diesla.

Grzegorz Jarzyński, prezes firmy Elpigaz

Sieć zarzucana coraz głębiej
A korzystać mają gdzie – jak podpowiada wyszukiwarka gazeo.pl, na terenie całego kraju jest aktualnie 98 zakładów „pod banderą” Elpigazu (liczba ta będzie systematycznie rosnąć – trwają procedury weryfikacyjne), chociaż wszystkich warsztatów współpracujących z gdańskim producentem (na mniejszą lub większą skalę) jest w Polsce już ponad 700! Jeżeli więc chodzi o gęstość sieci, więcej nie trzeba, ale to nie znaczy, że nie można zrobić już nic dla poprawy jej funkcjonowania. Grzegorz Jarzyński zaznacza, że ważna jest także rozbudowa zaplecza dystrybucyjnego, by wszystkie zakłady rekomendowane miały łatwy dostęp do potrzebnych komponentów i części zamiennych, zwłaszcza zbiorników, z natury dużych i ciężkich (przede wszystkim tych do zyskujących coraz większą popularność systemów częściowego zasilania gazem silników Diesla). W tej chwili działa 9 składów fabrycznych, planowane jest uruchomienie kolejnych.

Bliska współpraca z producentem instalacji gazowych to przede wszystkim dostęp do najnowszych osiągnięć technologicznych tego producenta oraz wsparcie techniczne (szkolenia i pomoc) i marketingowe (materiały promocyjne o nowych produktach). Korzystamy także z promocyjnych cen zestawów montażowych, możemy używać hamowni Elpigazu, a ewentualne procedury reklamacyjne są proste i niezbyt czasochłonne.

Dariusz Wnuk, właściciel warsztatu Eko-Pal

Znak czasu
Tworzenie sieci warsztatów to silny, wyraźnie zauważalny trend na polskim rynku LPG i, naszym zdaniem, bardzo pozytywny, świadczący o dojrzałości branży i wzroście świadomości wśród użytkowników. Marka instalacji gazowej zyskuje coraz większe znaczenie, a więc z jednej strony producenci chcą zwiększać zasięg i rozpoznawalność swoich marek, a z drugiej indywidualne warsztaty chcą być identyfikowane właśnie przez pryzmat nazw o formacie ogólnokrajowym. Klienci zaś, wchodząc do zakładu „brandowanego” przez daną firmę, wiedzą zaś z góry, czego oczekiwać, ponieważ renoma producenta udziela się poprzez jego logo poszczególnym montażystom. A skoro wszyscy zyskują, to nic dziwnego, że sieci przybywa i rosną one w siłę!

 




Newsletter


  • 7 tys. czytelników
  • Auta na LPG
  • Testy i relacje wideo
  • Nowości i porady

Robert Markowski
źródło: Elpigaz



gazeo.pl 2007-2017 Wszelkie prawa zastrzeżone. Korzystanie z portalu oznacza akceptację Regulaminu.