REKLAMA
LPG
14.10.2013

JLM Valve Saver - pierwszy z certyfikatem TÜV

REKLAMA

Uczelnia HTW Saarland i instytut TÜV Rheinland z dumą przedstawiają i wprowadzają pierwszy na świecie standard testu TÜV dla dodatków silnikowych zmniejszających recesję gniazd zaworowych. HTW od dawna uchodzi za lidera w dziedzinie rozwoju i badań nad silnikami napędzanymi LPG/CNG, a na koncie ma współpracę z największymi na świecie producentami systemów gazowego zasilania, koncernami paliwowymi i agendami rządowymi.
REKLAMA

Przedsięwzięcia podejmowane przez HTW, takie jak V300+, Project 24 Hr, CO2-100minus czy S1000+, przyczyniły się do rozwoju branży autogaz i potwierdziły, że inżynierowie-naukowcy tej niemieckiej uczelni technicznej to eksperci w zakresie LPG jako paliwa samochodowego.

Jest grupa silników, które po zmianie zasilania na LPG lub CNG mogą cierpieć z powodu przyspieszonej i przedwczesnej recesji gniazd zaworowych. „Przez lata wiele się mówiło o tym, jakie środki chronią zawory i gniazda przed nadmiernym zużyciem, a ich producenci zawsze mówili o skuteczności własnych rozwiązań, ale brakowało wiążących dowodów ich skuteczności” – powiedział profesor Thomas Heinze z HTW.

Nowy, pierwszy na świecie standard badań recesji gniazd zaworowych opracowany przez TÜV potwierdził, że HTW Saarland kroczy w awangardzie rozwoju technologii LPG jako paliwa samochodowego. Jesteśmy pierwszą uczelnią, która wprowadziła założenia TÜV w życie podczas testów trwałości silników zasilanych autogazem.

prof. dr inż. Thomas Heinze, HTW Saarland

JLM Valve Saver Fluidfot. JLM LubricantsSkuteczność potwierdzona certyfikatem TÜV - JLM Valve Saver Fluid

Zdaniem Volkera Witte, inżyniera HTW, „jednym z głównych powodów, dla których opracowaliśmy ten standard badań laboratoryjnych, jest powtarzalność wyników. Możemy przetestować, zmierzyć i w wiarygodny sposób porównać wszystkie podobne produkty. W warunkach prób drogowych byłoby to niemożliwe – paradoksalnie, to właśnie w laboratorium możemy wierniej odtworzyć wszystkie warunki codziennej eksploatacji, włącznie z tymi najbardziej wymagającymi. Unikamy problemu błędu ludzkiego i korków ulicznych.”

Płyn JLM Valve Saver Fluid i aplikator JLM Valve Saver Kit jako pierwsze zostały poddane i pomyślnie przeszły test według rygorystycznych wymogów nowej procedury TÜV. Jak przyznał profesor Heinze, środek zdecydowanie udowodnił, że zapewnia dobrą ochronę przed przyspieszoną recesją gniazd zaworowych. Trwający 50 godzin test przewiduje badania z użyciem silnika z turbodoładowaniem, wykonanego w technice czterozaworowej. Procedura zawiera dwa tzw. „punkty krytyczne”, na podstawie których określa się zaliczenie całego badania. Opracowali go inżynierowie z HTW pod nadzorem i za aprobatą specjalistów z TÜV Rheinland. Więcej o tej współpracy w artykule HTW i TÜV razem na rzecz recesji gniazd zaworowych.




Newsletter


  • 7 tys. czytelników
  • Auta na LPG
  • Testy i relacje wideo
  • Nowości i porady

JLM Lubricants
źródło: JLM Lubricants



gazeo.pl 2007-2017 Wszelkie prawa zastrzeżone. Korzystanie z portalu oznacza akceptację Regulaminu.