REKLAMA
LPG
15.11.2011

MAHA Polska - oferta dla warsztatów montujących instalacje gazowe

REKLAMA

Oferta firmy MAHA Polska, będącej oddziałem niemieckiego producenta MAHA Maschinenbau, obejmuje sprzęt diagnostyczny dla warsztatów samochodowych i stacji kontroli pojazdów. Firma oferuje podnośniki (kolumnowe, nożycowe, dostawne oraz podłogowe, które w pozycji spoczynkowej znajdują się na równi z podłogą, zaś cały mechanizm podnoszący jest schowany w podłodze), kompletne linie diagnostyczne (także dla samochodów ciężarowych), dymomierze i analizatory spalin oraz hamownie podwoziowe.
REKLAMA
Hamownia podwoziowa MAHA FPS 2700 ma specjalne zabezpieczenia, które ustalają położenie kół napędowych samochodu na rolkach pomiarowychfot. MAHAHamownia podwoziowa MAHA FPS 2700 ma specjalne zabezpieczenia, które ustalają położenie kół napędowych samochodu na rolkach pomiarowych

Jak widać oferta obejmuje urządzenia przydatne (podnośniki) czy wręcz wymagane (analizatory spalin) w warsztatach montażu i obsługi systemów zasilania gazowego. Nie od dziś wiadomo, że również hamownia podwoziowa jest narzędziem bardzo pomocnym w warsztacie gazowym. Niestety dotychczas koszty hamowni były na tyle wysokie, że mogły sobie na nie pozwolić nieliczne warsztaty i duże firmy będące dystrybutorami bądź producentami instalacji gazowych.

Dla producentów czy dystrybutorów hamownia podwoziowa jest niezbędnym narzędziem, które umożliwia badanie nowych rozwiązań. W warsztacie montującym jest to także bardzo przydatne urządzenie, pozwalające na precyzyjną i wykonywana w komfortowych warunkach kalibrację systemu zasilania gazowego bez konieczności wykonywania jazdy próbnej.

Najbardziej zaawansowane hamownie podwoziowe MAHA MSR są urządzeniami jednorolkowymifot. MAHANajbardziej zaawansowane hamownie podwoziowe MAHA MSR są urządzeniami jednorolkowymi

Doświadczenia warsztatów użytkujących hamownie podwoziowe jednoznacznie pokazują, że liczba samochodów powracających do serwisu po montażu w wyniku niewłaściwej kalibracji systemu spada praktycznie do zera. Ponadto warsztat zyskuje możliwość rozbudowy oferowanych usług, choćby o same pomiary mocy, które w niektórych kręgach (choćby osób tuningujących swe samochody) cieszą się dużą popularnością. Dodatkowo, korzystając z wiedzy o układach zasilania, która jest niezbędna przy montażu współczesnych instalacji gazowych można oferować usługi związane z ich modyfikacją (podnoszenie mocy, czy też ograniczanie zużycia paliwa).

MAHA Polska

MAHA Polska jest najprężniejszym dostawcą hamowni wśród wszystkich oddziałów firmy. Najważniejszą pozycję w ofercie zajmują oczywiście hamownie podwoziowe. MAHA oferuje hamownie podwoziowe, obciążeniowe (najbardziej popularne), które z wykorzystaniem hamulca połączonego z rolkami, na których spoczywają koła napędowe pojazdu są w stanie odtworzyć rzeczywiste warunki ruchu samochodu, uwzględniając wszystkie występujące w czasie jazdy opory ruchu (toczenia, wzniesienia, powietrza, bezwładności).

Firma oferuje także hamownie podwoziowe jednorolkowe (stosowane, np. w laboratoriach zajmujących się badaniami emisji spalin), które jeszcze lepiej odtwarzają warunki drogowe (kontakt ogumienia z rolką w jednym punkcie) oraz hamownie silnikowe, które znajdują zastosowanie w specjalistycznych ośrodkach badawczych czy u producentów jednostek napędowych.

Hamownia podwoziowa MAHA FPS 2700 zamocowana w podłodze stanowiska pomiarowegofot. MAHAHamownia podwoziowa MAHA FPS 2700 zamocowana w podłodze stanowiska pomiarowego

Specjalnie dla „gazowników”

Dotychczas główną barierą w szerszym rozpowszechnieniu hamowni podwoziowych wśród warsztatów montujących były koszty takiej inwestycji, która oprócz samego urządzenia obejmuje adaptacyjne prace budowlane w budynku. Jak się jednak okazuje nie każda hamownia tego wymaga.

MAHA Polska, wychodząc naprzeciw zapotrzebowaniu rynku, uwzględniając przy tym rozwój warsztatów montujących instalacje gazowe przygotowała specjalną ofertę na hamownie podwoziowe dla branży autogazu.

Hamownia podwoziowa MAHA FPS 2700 przystosowana do montażu na posadzcefot. MAHAHamownia podwoziowa MAHA FPS 2700 przystosowana do montażu na posadzce

Do takich zastosowań z powodzeniem nadają się hamownie MAHA FPS 2700 (nacisk na oś napędową 2,7 t) i FPS5500 (nacisk na oś napędową 5,5 t), które umożliwiają pomiar podstawowych parametrów silnika (moc maksymalna - do 260 kW) w samochodach z napędem na jedną oś. Mniejsza z hamowni (FPS 2700) jest stosunkowo prosta w instalacji, ponieważ występuje także w wersji, którą można zamontować na posadzce warsztatu. Samochód wjeżdża na rolki hamowni z wykorzystaniem specjalnych najazdów. Urządzenie nie wymaga fundamentowania, co eliminuje prace budowlane przy instalacji hamowni, zmniejszając koszty całej inwestycji. Koszt samej hamowni jest skalkulowany na poziomie około 50% ceny urządzenia MAHA LPS 3000, co czyni ofertę atrakcyjną również dla warsztatów montażu i obsługi instalacji gazowych.

Przykład zabudowy hamowni MAHA FPS 2700 na posadzce warsztatufot. MAHAPrzykład zabudowy hamowni MAHA FPS 2700 na posadzce warsztatu

Ale po co?

Jak już wcześniej wspomniano hamownia podwoziowa w firmie zajmującej się montażem instalacji gazowych może być, przy wykorzystaniu posiadanej wiedzy, źródłem dodatkowych przychodów. Najważniejszą korzyścią jest jednak możliwość wykonania precyzyjnej kalibracji montowanych systemów zasilania gazowego.

Pulpit komunikacyjny hamowni podwoziowych MAHA prezentuje w sposób graficzny wyniki pomiarów. W zależności od wersji oprogramowania można prowadzić badania w oparciu o różnego rodzaju cykle jezdne czy też wykonywać test dokładności wskazania prędkościomierzyfot. MAHAPulpit komunikacyjny hamowni podwoziowych MAHA prezentuje w sposób graficzny wyniki pomiarów. W zależności od wersji oprogramowania można prowadzić badania w oparciu o różnego rodzaju cykle jezdne czy też wykonywać test dokładności wskazania prędkościomierzy

Kalibracja z wykorzystaniem hamowni podwoziowej pozwala na wierne odwzorowanie warunków obciążenia silnika, które występują w czasie normalnej eksploatacji. W warunkach drogowych z uwagi na ruch uliczny i konieczność przestrzegania przepisów może to być często wręcz niemożliwe. Ponadto osoba kalibrująca instalację gazową na hamowni ma do dyspozycji wszelkie urządzenia diagnostyczne i może skupić się na ich obserwacji (w czasie jazdy próbnej jest to trudne, a zabranie ze sobą analizatora spalin jest po prostu niemożliwe). Zatem dzięki użyciu hamowni można więcej czasu poświęcić na precyzyjne skalibrowanie systemu zasilania, mając do dyspozycji znacznie większą liczbę parametrów, które można spokojnie obserwować.

Hamownia jest również bardzo przydatna (może nawet jeszcze bardziej niż do kalibracji) w diagnozowaniu usterek występujących w czasie jazdy (w ściśle określonych warunkach, które w czasie jazdy próbnej trudno uzyskać). Dzięki hamowni można bardzo łatwo, precyzyjnie i bezpiecznie (bez poruszania się w ruchu drogowym) uzyskać nawet najbardziej specyficzne (np. maksymalne prędkości jazdy) warunki obciążenia silnika i zweryfikować zgłaszaną przez użytkownika usterkę.

Podsumowanie

Zastosowanie hamowni podwoziowej do kalibracji systemów zasilania gazowego powoduje, że ich parametry są bardzo precyzyjnie dobrane i powtarzalne, dzięki czemu gotowe „mapy” można wykorzystywać w innych egzemplarzach tych samych modeli samochodów. Ponadto możliwość symulowania różnych (nawet najbardziej ekstremalnych) obciążeń silnika przy wykorzystaniu precyzyjnych urządzeń monitorujących jego pracę, których zabranie do samochodu w czasie wykonywania próby drogowej byłoby niemożliwe, pozwala na szybkie rozwiązywanie różnego rodzaju problemów występujących w działaniu gazowych układów zasilania.


Sprawdź! Zamów wycenę instalacji LPG do swojego samochodu


Newsletter


  • 7 tys. czytelników
  • Auta na LPG
  • Testy i relacje wideo
  • Nowości i porady

Piotr Złoty
źródło: MAHA



gazeo.pl 2007-2017 Wszelkie prawa zastrzeżone. Korzystanie z portalu oznacza akceptację Regulaminu.