REKLAMA
LPG
21.03.2016

TEXA IDC4 CAR a diagnostyka systemów LPG i CNG

Na przestrzeni ostatnich 2 lat pojawiło się 8 aktualizacji oprogramowania diagnostycznego TEXA IDC4 CAR. Aktualizacje te objęły kilkanaście tysięcy systemów diagnostycznych elektroniki samochodowej.
REKLAMA

Były to rozwinięcia i modyfikacje istniejących już rozwiązań jak i nowości. Między innymi, właśnie od ponad dwóch lat, TEXA ciągle rozwija oprogramowanie do diagnostyki systemów wtrysku LPG i CNG, montowanych już po zejściu pojazdu z linii produkcyjnej. Oczywiście, wielomarkowe oprogramowanie TEXA IDC4 CAR umożliwia także diagnostykę i testy wykonawcze komponentów systemów LPG i CNG montowanych fabrycznie przez producentów pojazdów.

TEXA IDC4 CARfot. TEXA PolandOprogramowanie TEXA IDC4 CAR daje możliwość diagnozowania fabrycznych systemów LPG (3 różne typy w Alfie Romeo Giulietta)...

Niejednokrotnie istnieje możliwość diagnostyki identycznych systemów zarówno przez złącze diagnostyczne EOBD, poprzez wybór danego modelu pojazdu, jak również poprzez diagnostykę systemu LPG/CNG jako systemu montowanego już poza fabryką, z wykorzystaniem złącza diagnostycznego charakterystycznego dla danego typu instalacji gazowej. Przykładem może być Alfa Romeo Giulietta z silnikiem 1.4i 16v Turbo Kat LPG, dla którego dostępna jest diagnostyka fabrycznych instalacji gazowych 3 różnych typów (zdjęcie 1) oraz diagnostyka uniwersalnej instalacji LPG Landi Renzo Omegas Plus LC02 (zdjęcie 2).

TEXA IDC4 CARfot. TEXA Poland... oraz jednej instalacji, którą można zamontować w niezależnym warsztacie

Zasadnicza różnica pomiędzy diagnostyką systemu LPG z poziomu instalacji fabrycznej a instalacji uniwersalnej wynika z możliwości diagnostycznych.

Wykorzystując oprogramowanie dla instalacji fabrycznej mamy możliwość odczytu parametrów i stanów pracy systemu wtrysku (łącznie 44 parametry), odczyt i kasowanie usterek (29 kodów usterek) oraz aktywacje podzespołów (łącznie 8 podzespołów).

Dla porównania, oprogramowanie do diagnostyki systemów uniwersalnych podczas diagnostyki umożliwia odczyt parametrów i stanów pracy systemu wtrysku (łącznie 54 parametry) oraz odczyt i kasowanie usterek (58 kodów usterek). Aktywacje podzespołów nie występują, natomiast liczba dostępnych regulacji jest zaskakująco duża (łącznie 60).

Tego typu przykładów w oprogramowaniu diagnostycznym TEXA IDC4 CAR jest wiele, co daje niezależnym warsztatom coraz większe możliwości w zakresie diagnostyki fabrycznych instalacji LPG oraz CNG, jak i profesjonalnej regulacji tych systemów.


Sprawdź! Zamów wycenę instalacji LPG do swojego samochodu


Newsletter


  • 7 tys. czytelników
  • Auta na LPG
  • Testy i relacje wideo
  • Nowości i porady

TEXA Poland
źródło: TEXA Poland



gazeo.pl 2007-2018 Wszelkie prawa zastrzeżone. Korzystanie z portalu oznacza akceptację Regulaminu.