REKLAMA
LPG
12.10.2011

Testery diagnostyczne w ofercie NET-KOM

REKLAMA

Montaż instalacji gazowych we współczesnych samochodach wymaga od warsztatu dużej wiedzy na temat benzynowych układów zasilania oraz systemów diagnostycznych (OBD - On-Board Diagnostics), nadzorujących proces spalania.
REKLAMA

Oprócz wiedzy konieczne jest również odpowiednie wyposażenie, które daje możliwość oceny działania tych układów, a tym samym pozwala odpowiednio skalibrować nowo zamontowany gazowy układ zasilania oraz diagnozować go w trakcie eksploatacji. Jest też często niezbędny do zlokalizowania miejsca uszkodzenia, wykonania skutecznej naprawy i ponownej kalibracji systemu po jej wykonaniu.

Testery DOMINATOR występują w kilku wersjach, wśród których jest także typowy skaner OBD2. Komunikacja ze sterownikiem obejmuje najbardziej popularne protokoły transmisjiNET-KOMTestery DOMINATOR występują w kilku wersjach, wśród których jest także typowy skaner OBD2. Komunikacja ze sterownikiem obejmuje najbardziej popularne protokoły transmisji

Z tego powodu jednym z najważniejszych urządzeń diagnostycznych w warsztacie montażu i obsługi instalacji gazowych jest tester OBD, który umożliwia obserwację korekt układu benzynowego (krótko- i długoterminowej) oraz pozwala na odczyt i kasowanie błędów zapisywanych w sterowniku. Właściwa interpretacja tych parametrów pozwala na ocenę poprawności pracy zarówno benzynowego jak i gazowego układu zasilania, który jak wiadomo jest we współczesnych samochodach ściśle powiązany z pracą sterownika benzynowego (odpowiednio obrobione sygnały sterujące wtryskiwaczami benzynowymi są wykorzystywane do sterowania wtryskiwaczami gazu). Ponadto tester OBD ma możliwość odczytu kodów błędów i ich wykasowania czyli pomaga w zlokalizowaniu usterek monitorowanych przez układ OBD czujników lub obwodów, w których one pracują.

Tego typu urządzenia oferuje firma NET-KOM. Są to proste testery z serii DOMINATOR oraz bardziej rozbudowane uniwersalne systemy diagnostyczne CDIF/2.

Testery DOMINATOR występują w trzech wersjach. Podstawowa daje możliwość diagnostyki pojazdów grupy VW, kolejna jest typowym, uniwersalnym skanerem OBD2, który komunikuje się ze sterownikiem z wykorzystaniem najbardziej popularnych protokołów transmisji CAN. Najbardziej rozbudowany DOMINATOR MAX integruje w sobie funkcje dwóch pierwszych, oferując jeszcze oprogramowanie pozwalające na diagnostykę samochodów Toyota/Lexus i dodatkowo ograniczoną do dwóch pozycji (kasowanie inspekcji (przeglądów) i błędów poduszek powietrznych) w BMW.
 
Dużo bardziej rozbudowanym urządzeniem jest CDIF/2, który jest uniwersalnym systemem do diagnostyki pojazdów. Jego powstanie było odpowiedzią na zapotrzebowanie rynku usług motoryzacyjnych na tanie i profesjonalne narzędzie diagnostyczne, którego koszt jest dostosowany do polskich realiów.
CDIFNET-KOMCDIF


W odróżnieniu od DOMINATORA, CDIF/2 jest interfejsem podłączanym pomiędzy złącze diagnostyczne pojazdu, a komputer (najczęściej laptop), również bezprzewodowo (WiFi).

Urządzenie występuje w dwóch wersjach: pełnej CDIF/2 i CDIF/2 MINI.

CDIF/2 oprócz obsługi systemów OBD oraz możliwości diagnozowania wszelkich układów elektronicznych w samochodzie oferuje także oscyloskop wielokanałowy, który pozwala na ocenę działania czujników i elementów wykonawczych, generator sygnałów (zasilanie czujników i innych elementów, generowanie sygnałów o zmiennych przebiegach), sterownik elementów wykonawczych (wtryskiwaczy, cewek zapłonowych, silników krokowych) oraz możliwość wykonywania pomiarów bezpośrednich (tak jak z wykorzystaniem zwykłego multimetra).

CDIFNET-KOMCDIF

Wersja CDIF/2 MINI jest zubożoną wersją podstawowego urządzenia CDIF/2. Nie dysponuje ona dodatkami w postaci oscyloskopu, generatora i sterownika. Należy pamiętać, że nie ma możliwości rozbudowania wersji CDIF/2 MINI do pełnego CDIF/2.

System diagnostyczny CDIF/2 dysponuje także funkcją menadżera serwisowego, którego zasadniczym zadaniem jest rejestracja podstawowych informacji dotyczących pracy sterownika, jego niedomagań i usterek. Dodatkowo w ramach menadżera serwisowego można tworzyć bazę danych klientów i pojazdów. Umożliwia on także rejestrację wykonanych usług serwisowych i napraw, a także zarządzanie zleceniami w warsztacie.

Aktualizacja oprogramowania urządzeń CDIF/2 jest możliwa dla użytkowników opłacających abonament. Jego opłacanie nie jest obowiązkowe, jednak wybranie tej opcji jest dla użytkownika korzystne, ponieważ może on liczyć na pomoc techniczną ze strony producenta oraz dostęp do zasobów tzw. strefy użytkownika (po zalogowaniu na stronie producenta). Obejmują one bazę wzorców sygnałów dla oscyloskopu i generatora oraz czytelnię z poradami technicznymi, procedurami naprawczymi i wieloma innymi przydatnymi dokumentami.

Oprócz szerokiej gamy testerów oferta NET-KOM obejmuje również inne urządzenia stosowane w serwisach samochodowych, w tym także montujące i obsługujące gazowe systemy zasilania.




Newsletter


  • 7 tys. czytelników
  • Auta na LPG
  • Testy i relacje wideo
  • Nowości i porady

Piotr Złoty
źródło: NET-KOM



gazeo.pl 2007-2017 Wszelkie prawa zastrzeżone. Korzystanie z portalu oznacza akceptację Regulaminu.