REKLAMA
LPG
11.04.2018

Najlepsza instalacja LPG do... Opla Astry

Astra i LPG to bardzo popularne i wdzięczne połączenie. Generację J można było kupić z instalacją fabryczną, ale trafić taki egzemplarz na rynku wtórnym to nie lada sztuka. Dużo prościej dokonać konwersji we własnym zakresie i jeszcze można wybrać wersję silnikową!
REKLAMA
Opel Astra J LPGfot. Opel Astra J, czyli generacja IV (która zastąpiła model H - literę I opuszczono, by nie mylono czwartej Astry z pierwszą), to nadal kawał przystojnego samochodu. Tym bardziej, że jej następczyni, Astra K, wygląda bardzo podobnie
Wycena instalacji LPG do Opla Astry H 1,8 Ecotecfot. gazeo.plW tym przypadku wybór jest jak między dobrym i bardzo dobrym. Który jest który? Ty decydujesz!

Pierwsze skojarzenie

Opel Astra to jeden z pierwszych wyborów dla każdego, kto szuka samochodu napędzanego LPG – silniki popularnego niemieckiego kompaktu z reguły nie kapryszą podczas konwersji, a mnogość dostępnych wersji nadwoziowych (od hatchbacków i sedanów po kombi i kabriolety) sprawia, że praktycznie każdy może znaleźć coś dla siebie. Astra to także jeden z najczęściej kupowanych nowych samochodów w Polsce, co sprawia, że dopływ aut do potencjalnej przeróbki na zasilanie gazowe jest z góry zapewniony. U nas dziś przedstawiciel generacji J, czyli czwartego pokolenia Astry, z silnikiem Ecotec o pojemności 1,8 l i mocy 140 KM.

Wycena prawdę Ci powie

Mając już samochód, warto skorzystać z Wyceny Instalacji LPG – stworzonego przez gazeo.pl narzędzia, dzięki któremu bez wychodzenia z domu można zapytać wybrany warsztat o szacowany koszt montażu gazowego systemu zasilania. Wycena prezentowana jest w przejrzystej, atrakcyjnej graficznie i merytorycznie wyczerpującej formie, dzięki której od razu widać, z czego skomponowana jest proponowana przez warsztat instalacja i co składa się na jej cenę. W wielu przypadkach warsztaty dają użytkownikom wybór, proponując kilka kompletacji na bazie podzespołów różnych marek.

(Nie)trudny wybór

Warsztat AUTO-SERWIS-GAZ z Koszalina przyjął interesujące podejście do kwestii zaproponowania klientowi różnych instalacji. Systemy faktycznie są różne, ale za to producent ten sam – w jednym przypadku mamy do czynienia z rozwiązaniem na bazie sterownika STAG-300-4 ISA2, w drugim z modelem STAG-4 QNEXT PLUS, przy czym oczywiście obydwa są produktami AC S.A. z Białegostoku. Za każdym razem za zmianę stanu skupienia odpowiada reduktor R01 w wersji do 150 KM, różne są natomiast listwy wtryskowe – raz W01, raz W02 BFC. Czy jest to wybór między dwiema wersjami tego samego? Niezupełnie – STAG-4 to platforma nowsza technologicznie, należąca do Q-generacji, choć jesteśmy pewni, że również STAG-300 sprawdzi się w Astrze bardzo dobrze. A ceny? 2500 zł za odmianę STAG-300 i 2800 zł za kompletację na bazie sterownika STAG-4. Bez względu na decyzję, źle wybrać nie można.

Ładowanie video...



Sprawdź! Zamów wycenę instalacji LPG do swojego samochodu


Newsletter


  • 7 tys. czytelników
  • Auta na LPG
  • Testy i relacje wideo
  • Nowości i porady

Robert Markowski
źródło: AUTO-SERWIS-GAZ, informacja własna



gazeo.pl 2007-2018 Wszelkie prawa zastrzeżone. Korzystanie z portalu oznacza akceptację Regulaminu.