REKLAMA
LPG
23.04.2018

Najlepsza instalacja LPG do... Opla Merivy

W bieżącej gamie Opla mały van Meriva jest już tylko wspomnieniem, ale do warsztatów montujących instalacje gazowe egzemplarze tego pociesznego auta będą przyjeżdżać jeszcze przez kilka lat. Co zamontować w Merivie 1,4 turbo?
REKLAMA
Opel Meriva LPGfot. Opel Meriva drugiej generacji - najprostszy sposób, by bez kupowania Rolls-Royce'a mieć samochód z drzwiami otwieranymi "pod wiatr"
Wycena instalacji LPG do Opla Merivy 1,4 turbofot. gazeo.plBez względu na wybór, po maksymalnie 8 miesiącach zaczniesz oszczędzać "na czysto"

Spowszedniałe turbo

Były czasy, gdy posiadanie samochodu z silnikiem wyposażonym w turbosprężarkę (mamy tu na myśli jednostki benzynowe) świadczyło o statusie właściciela i jego nieprzeciętnym podejściu do motoryzacji. „Uturbione” auta kupowali ci, dla których jazda nie była tylko sposobem przemieszczania się z punktu A do punktu B, lecz sposobem na doświadczenie przypływu adrenaliny i oderwanie się od nie zawsze wesołej rzeczywistości. I nie zawsze trzeba było inwestować w Porsche 911 Turbo – w latach 80. i 90. usportowione wersje popularnych hatchbacków też miały silniki ze sprężarką napędzaną spalinami, co pozwalało się wyróżnić za rozsądne pieniądze. A dziś? No cóż, dziś silnik z doładowaniem może mieć nawet Skoda Fabia, co pokazuje, jak bardzo turbo zeszło na psy pod strzechy. I może nic w tym złego? Cały wachlarz modeli Opla, z InsigniąZafirą włącznie, przez lata korzystał z doładowanego silnika 1,4, oferowanego nawet z fabryczną instalacją LPG.

Wycena prawdę Ci powie

Mając już samochód, warto skorzystać z Wyceny Instalacji LPG – stworzonego przez gazeo.pl narzędzia, dzięki któremu bez wychodzenia z domu można zapytać wybrany warsztat o szacowany koszt montażu gazowego systemu zasilania. Wycena prezentowana jest w przejrzystej, atrakcyjnej graficznie i merytorycznie wyczerpującej formie, dzięki której od razu widać, z czego skomponowana jest proponowana przez warsztat instalacja i co składa się na jej cenę. W wielu przypadkach warsztaty dają użytkownikom wybór, proponując kilka kompletacji na bazie podzespołów różnych marek.

STAG, STAG czy STAG?

Warsztat Auto-Format z Cielimowa daje klientom zamierzającym konwertować Merivę 1,4 duży wybór, ale dość pozorny – jako autoryzowany serwis STAG zakład opiera wszystkie rekomendowane kompletacje na podzespołach AC S.A. z Białegostoku. Przyjrzyjmy im się! Na początek STAG 200 GoFast, z reduktorem R01 (wersja do 150 KM) i wtryskiwaczami W02, za 2400 zł. Opcja środkowa to STAG-4 QBOX BASIC z takimi samymi parownikiem i listwą, w cenie 2500 zł, zaś na szczycie ulokował się STAG-4 QBOX PLUS, również z reduktorem R01 i wtryskiwaczami W02. Cena? Tym razem 2700 zł. Naprawdę twardy orzech do zgryzienia... Gdybyśmy mieli wybierać dla siebie, ograniczylibyśmy się do propozycji drugiej i trzeciej, a biorąc pod uwagę niewielkie rozbieżności kosztów może wręcz postawilibyśmy na tę ostatnią – zwrot kosztów następuje i tak niemal w takim samym czasie bez względu na wybrany model sterownika.


Ładowanie video...

 


Sprawdź! Zamów wycenę instalacji LPG do swojego samochodu


Newsletter


  • 7 tys. czytelników
  • Auta na LPG
  • Testy i relacje wideo
  • Nowości i porady

Robert Markowski
źródło: Auto-Format, informacja własna



gazeo.pl 2007-2018 Wszelkie prawa zastrzeżone. Korzystanie z portalu oznacza akceptację Regulaminu.