REKLAMA
LPG
09.04.2018

Najlepsza instalacja LPG do... Rama 1500

Amerykańskie pick-upy trzeba po prostu lubić, bo nie ma żadnych praktycznych przesłanek przemawiających na korzyść ich zakupu w naszych warunkach. Natomiast kto już się zdecyduje, z pewnością przynajmniej rozważy montaż instalacji LPG.
REKLAMA
Ram 1500 LPGfot. Ram Aerodynamika cegły nie sprzyja niskiemu apetytowi na paliwo, ale od czego mamy LPG?
Wycena instalacji LPG do Rama 1500fot. gazeo.plZ paliwem do takiego kolosa jak z utrzymaniem dziecka - ile masz, tyle wydasz. Dzięki LPG wydasz mniej lub pojedziesz dalej

Mało palił nie będzie, ale...

… ale może przynajmniej opijać się tańszym paliwem zamiast droższego. Kto kupuje samochód (ciężarówkę?) z 5,7-litrowym silnikiem V8, musi mieć świadomość, że średnie spalanie rzadko będzie spadać poniżej 20, a prawie nigdy poniżej 15 l/100 km, chyba że w spokojnej trasie i z górki. Konwersja tych wyników nie poprawi – mało tego, może je nawet jeszcze pogorszyć – ale rachunki płacone na stacjach i tak wyraźnie spadną dzięki niższej o ponad 50% cenie autogazu względem benzyny. Sama instalacja LPG do Rama 1500 też tania nie będzie, ale dzięki wysokim oszczędnościom zarobi na siebie równie szybko, jak prosty i tani system do małego samochodu.

Wycena prawdę Ci powie

Mając już samochód, warto skorzystać z Wyceny Instalacji LPG – stworzonego przez gazeo.pl narzędzia, dzięki któremu bez wychodzenia z domu można zapytać wybrany warsztat o szacowany koszt montażu gazowego systemu zasilania. Wycena prezentowana jest w przejrzystej, atrakcyjnej graficznie i merytorycznie wyczerpującej formie, dzięki której od razu widać, z czego skomponowana jest proponowana przez warsztat instalacja i co składa się na jej cenę. W wielu przypadkach warsztaty dają użytkownikom wybór, proponując kilka kompletacji na bazie podzespołów różnych marek.

Wydaj, żeby oszczędzić

Nim ktoś powie, że kupującego samochód pokroju Rama 1500 powinno być stać na benzynę, powiemy od razu: stać go. Gdyby było inaczej, nie wydawałby od 4000 do 6000 zł na system zasilania silnika gazem, bo skąd by wziął taką kwotę, spłukawszy się do cna na nieracjonalnie uroczy pojazd swoich marzeń? Na tę niższą kwotę warsztat SALACHNA AUTO wycenił układ AC ze sterownikiem STAG-300-8 QMAX BASIC, dwoma reduktorami R01 w wersji 250-konnej i dwiema listwami wtryskowymi W01 BFC, zaś na tę wyższą system BRC Sequent Plug & Drive z dwoma reduktorami Genius Max. Pojedynczy parownik w większości sytuacji okazałby się zapewne wystarczający, ale chwilowe skoki zapotrzebowania na paliwo, np. podczas przyspieszania, mogłyby przewyższać jego wydajność, stąd decyzja o użyciu dwóch. W cenie jest auto zastępcze na czas montażu i ogólnopolska gwarancja producenta instalacji.

 

Ładowanie video...

 


Sprawdź! Zamów wycenę instalacji LPG do swojego samochodu


Newsletter


  • 7 tys. czytelników
  • Auta na LPG
  • Testy i relacje wideo
  • Nowości i porady

Robert Markowski
źródło: SALACHNA AUTO, informacja własna



gazeo.pl 2007-2018 Wszelkie prawa zastrzeżone. Korzystanie z portalu oznacza akceptację Regulaminu.