REKLAMA
LPG
30.05.2018

Najlepsza instalacja LPG do... Renault Megane

Renault Megane to francuski kompakt produkowany od 1995 r. jako następca Renault 19. Dotychczas zaprezentowano cztery generacje tego modelu. W artykule skupiamy się na III generacji.
REKLAMA
Renault Megane III generacjifot. Renault Renault Megane III generacji był produkowany w latach 2008-2015

Renault Megane III zadebiutował w 2008 r. i był produkowany do 2015 r. w jako trzydrzwiowy hatchback (Coupe), 5-drzwiowy hatchback, kombi oraz CC (Coupe Cabrio). Odmiana sedan była oferowana jako Fluence.

Wycena instalacji LPG Renault Megane 2.0 16V 140 KMfot. gazeo.plCeny instalacji do Renault Megane 2.0 16V 140 KM zaczynają się od 2750 zł (z lubryfikacją i emulatorem poziomu paliwa)

Wybrany do wyceny instalacji LPG silnik stosowany w Renault Megane III to najsłabsza z oferowanych w tej generacji 2-litrowych jednostek napędowych.

16-zaworowy, dwuwałkowy silnik w 4-cylindrowym, rzędowym układzie konstrukcyjnym dysponował mocą 140 KM i maksymalnym momentem obrotowym o wartości 195 Nm.

Ręczna regulacja luzów zaworowych

W silniku zastosowano ręczną regulację luzów zaworowych, co w przypadku adaptacji na zasilanie LPG wymusza zastosowanie dodatkowej ochrony zaworów, którą można realizować poprzez:

W silnikach zasilanych LPG kontrolę wartości luzu zaworowego należy przeprowadzać co około 30 tys. km.

Lubryfikacja JLM

Firma Rteam Auto Serwis Burski Piotr zaproponowała do tego Renault Megane 2.0 16V 140 KM trzy różne kompletacje instalacji gazowych, które wykorzystują ochronę zaworów w postaci układów lubryfikacji.

We wszystkich 3 propozycjach (BRC, ZavoliLovato) firma zaproponowała zastosowanie lubryfikacji JLM. Układ ten dawkujący do kanałów dolotowych specjalny środek smarny wytwarza na zaworach i ich gniazdach bardzo twardą powłokę ograniczającą zużycie tych elementów. Dzięki niej zachowują one wytrzymałość mechaniczną w wysokich temperaturach, które w silnikach zasilanych gazem oddziałują na zawory i ich gniazda przez znacznie dłuższy czas niż w jednostkach napędowych zasilanych wyłącznie benzyną.

Propozycje Rteam Auto

Ceny zaproponowanych przez firmę Rteam Auto Serwis Burski Piotr kompletacji systemów zasilania gazowego oscylują w granicach od 2750 zł za instalację Lovato, poprzez 3050 zł (Zavoli) do 3350 zł za układ firmy BRC. Gdyby nie konieczność stosowania lubryfikacji i emulatora poziomu benzyny, które podnoszą ceny wszystkich instalacji o około 10% (300 zł) to ceny można by uznać za bardzo atrakcyjne. Tym bardziej, że wszystkie zestawy to markowe instalacje włoskich firm.

Emulator poziomu benzyny

Warto wiedzieć

BRC (marka premium) i Zavoli (marka budżetowa) należą obecnie do firmy Westport Fuel Systems - amerykańsko-kanadyjskiego giganta branży paliw alternatywnych. Lovato to z kolei budżetowa marka włoskiego koncernu LANDI RENZO.

Konieczność stosowania emulatora poziomu benzyny wynika to ze sposobu pomiaru ilości benzyny w zbiorniku. W niektórych samochodach, do których zalicza się także Renault wskazanie poziomu benzyny jest realizowane przez kontrolę czasów otwarcia wtryskiwaczy benzynowych i ich wydajności a nie poprzez kontrolę poziomu pływaka w zbiorniku. Sumując podawane do silnika dawki paliwa sterownik benzynowy obniża wskazanie poziomu w zbiorniku o ich wartość.

W czasie pracy na gazie sterownik "nie wie", że wtryskiwacze benzynowe są wyłączone i nadal obniża wskazanie poziomu, pomimo tego, że benzyna nie jest zużywana. Emulator poziomu benzyny eliminuje tę przypadłość i przy każdym uruchomieniu silnika resetuje wskazanie poziomu paliwa. Dzięki temu kierowca zna faktyczny poziom benzyny w zbiorniku.


Sprawdź! Zamów wycenę instalacji LPG do swojego samochodu


Newsletter


  • 7 tys. czytelników
  • Auta na LPG
  • Testy i relacje wideo
  • Nowości i porady

Piotr Złoty



gazeo.pl 2007-2018 Wszelkie prawa zastrzeżone. Korzystanie z portalu oznacza akceptację Regulaminu.