09.09.2013

Detroit Diesel na gaz

Landi Renzo USA zapowiada rozwój systemów jednoczesnego zasilania olejem napędowym i gazem ziemnym (dual fuel) silników Diesla. Gazowy system zasilania do silnika Detroit Diesel został opracowany przez inżynierów Landi Renzo.
REKLAMA
Freightliner z instalacją dual fuel firmy Landi Renzofot. Landi Renzo USACiągnik Freightliner z instalacją dual fuel firmy Landi Renzo

Amerykański oddział Landi Renzo skupił się na opracowaniu i rozwoju systemu zasilania gazowego do bardzo popularnego w Stanach Zjednoczonych 6-cylindrowego, rzędowego silnika Detroit Diesel S60, który jest produkowany nieprzerwanie od 1987 r., obecnie w odmianie o objętości skokowej zwiększonej do 14 l (zwiększony skok tłoków). Silnik, który będzie zasilany gazem ziemnym to jednostka o pojemności 12,7 l.

Dzięki zastosowaniu systemu zasilania gazowego operatorzy flot wykorzystujących te silniki w swych samochodach będą mogli w pełni wykorzystać możliwości ekologiczne i ekonomiczne paliwa gazowego.

Obecnie gaz ziemny jest dostępny w USA na ponad 1200 stacjach w cenie mniejszej w stosunku do oleju napędowego o 2 dolary za galon.

System Landi Renzo oferuje możliwość zastąpienia nawet 60% dawki paliwa tańszym gazem ziemnym. Dodatkowo silnik Diesla wyposażony w gazowy układ zasilania charakteryzuje się mniejszą o 40% głośnością, emisją cząstek stałych mniejszą o 40% i dwutlenku węgla o 14%. Zmniejsza się także zadymienie spalin (do 50%).

Jako światowy lider rynku alternatywnych systemów paliwowych, mamy przyjemność poinformować o rozwoju tej innowacyjnej technologii. Nie tylko poszerza ona naszą aktualną ofertę produktów korzystających z czystego paliwa, ale również promuje zwiększenie wykorzystania gazu ziemnego jako paliwa, przenosząc nas dalej na ścieżce niezależności energetycznej Stanów Zjednoczonych

Andrea Landi, prezes Landi Renzo USA

Parametry silnika Diesla wyposażonego w gazowy układ zasilania są porównywalne z zasilanym tylko olejem napędowym. System gazowy nadaje się do konwersji różnych silników i wymaga znacznie mniej miejsca w samochodzie w stosunku do systemów stosowanych w pojazdach zasilanych wyłącznie CNG (zastąpienie tylko części dawki paliwa gazem nie wymaga aż tak dużej pojemności zbiorników).

Technologia dual fuel jest nowością na rynku amerykańskim, jednak Landi Renzo wdrożyło to rozwiązanie tworząc aplikacje do silników Diesla dla wielu producentów samochodów. Są wśród nich Fiat, Mercedes-Benz, Volkswagen, Ford, HyundaiRenault.

Według informacji Landi Renzo USA instalacje CNG do silników Detroit Diesel S60 mają być dostępne na rynku do końca 2013 r. Obecnie firma jest w trakcie ubiegania się o zgodę EPA (US Environmental Protection Agency)na dopuszczenie systemu do stosowania w tych silnikach.


Sprawdź! Zamów wycenę instalacji LPG do swojego samochodu


Newsletter


  • 7 tys. czytelników
  • Auta na LPG
  • Testy i relacje wideo
  • Nowości i porady

Piotr Złoty
źródło: Landi Renzo USA



gazeo.pl 2007-2017 Wszelkie prawa zastrzeżone. Korzystanie z portalu oznacza akceptację Regulaminu.