REKLAMA
LPG
Zamknij
Następne zdjęcie
Cała galeria
1 z 4
fot. gazeo.pl / Renault Premium DXi z gazowym układem zasilania Oscar-N Diesel poprzednie następne
13.08.2012

Oscar dla diesla?

Oscar dla diesla? fot. gazeo.pl


REKLAMA
kabina kierowcy, zapewniająca komfortowe warunki pracy zarówno dla sterownika, jak i osoby, która później obsługuje instalację. Z tych samych powodów w kabinie montuje się także złącze do podłączenia interfejsu i komputera diagnostycznego.
 

Przetwornica napięcia

Z uwagi na to, że instalacja gazowa jest zasilana napięciem 12 V, a na pokładzie pojazdów użytkowych używane jest napięcie 24 V niezbędne jest zastosowanie przetwornicy napięcia o wydajności prądowej minimum 20  A. Element ten również powinien być monotwany w kabinie kierowcy.

Emulatory

W systemie Oscar-N Diesel stosowane są 2 podstawowe typy emulatorów. Pierwszy z nich emuluje pracę czujnika położenia pedału gazu, drugi to emulator ciśnienia paliwa stosowany w silnikach wyposażonych w system common rail. Emulatory te pozwalają na znaczne ograniczenie dawkowania oleju napędowego, czyli zwiększenie udziału autogazu w dawce paliwa niezbędnej do zasilania silnika oraz uniezależnienie proporcji pomiędzy LPG a ON od techniki jazdy, warunków drogowych, itp. Tych czynników nie da się oczywiście wyeliminować całkowicie, jednak zastosowanie emulatorów pozwala na zminimalizowanie ich wpływu na proporcje obu paliw zasilających silnik Diesla.

Wiązka elektryczna

Do systemu Oscar-N Diesel oferowanych jest kilka typów wiązek elektrycznych, które dobiera się indywidualnie pod kątem zastosowania w konkretnym modelu pojazdu.

Zbiorniki gazu

W zakresie zbiorników gazu EuropeGAS zdaje się na doświadczenie montażystów, nie forsując tutaj żadnego z rozwiązań, tym bardziej, że to właściwie użytkownik i charakterystyka użytkowania samochodów decydują o tym, jaka wielkość zbiornika jest odpowiednia. Stosowane są zarówno zbiorniki montowane w samochodach osobowych (walcowe), jak i typowe dedykowane do motażu w ciężarówkach (o dużej pojemności, mocowane do podłużnicy ramy).

Zbiorniki gazu w Renault Premium 410 DXifot. gazeo.plZbiorniki gazu zamontowano w przestrzeni podwozia

Dwa zawory tankowania

W standardzie system jest montowany z dwoma wlewami gazu (po obu stronach pojazdu), dzięki czemu znacznie łatwiej zatankować samochód, szczególnie w warunkach ciasnych obiektów oferujących wyłącznie paliwo gazowe.

Podsumowanie

Jak widać systemy zasilania gazowego ewoluują w kierunku coraz większego udziału gazu w sumarycznej dawce paliwa zasilającego silnik, kusząc użytkowników coraz lepszymi wynikami ekonomicznymi. Osiagnięcie 50% zastapienia oleju napędowego paliwem gazowym w niektórych pojazdach budzi szacunek, lecz taki wynik  bez zastosowania wysoce zaawansowanej techniki nie byłby możliwy. Czujniki spalania stukowego, emulatory powodują, że olej napędowy można w maksymalnym stopniu zastępować gazem, co z pewnością jest znakomitą kartą przetargową przy pozyskiwaniu nowych klientów.


Sprawdź! Zamów wycenę instalacji LPG do swojego samochodu



Newsletter


  • 7 tys. czytelników
  • Auta na LPG
  • Testy i relacje wideo
  • Nowości i porady

Piotr Złoty
źródło: EuropeGAS



gazeo.pl 2007-2017 Wszelkie prawa zastrzeżone. Korzystanie z portalu oznacza akceptację Regulaminu.