REKLAMA
LPG
28.08.2014

Problem z gazodieslem rozwiązany?

REKLAMA

Choć na rynku istnieje wiele instalacji łączących gaz i olej napędowy, wciąż spore grono użytkowników narzeka na problemy związane z ich eksploatacją. Największą zmorą kierowców, którzy korzystają z zasilania gazowo-dieslowskiego, jest brak rozwiązań z dziedziny autokalibracji.
REKLAMA

Ręczne ustawianie parametrów to już przeszłość?
Firma CARGAZ Bis z Poznania, producent znanego już na rynku systemu podwójnego zasilania Solaris Diesel, opatentowała rozwiązanie pod nazwą Solaris Diesel Dual Fuel, które stało się odpowiedzią na najważniejsze błędy w systemie gazowo-dieslowskim. Wielu właścicieli aut z silnikami wysokoprężnymi i zasilaniem gazowym wskazywało, że manualna kalibracja to główny minus systemów gazodieslowskich. To jednak tylko wierzchołek góry lodowej błędów, z jakimi każdego dnia spotykają się posiadacze pojazdów z podwójnym zasilaniem.

Na wyczucie

fot. CARGAZ BisElementy Solaris Diesel Dual Fuel

Wielu specjalistów montujących systemy gazodieslowe bazuje na „wyczuciu”. Regulacja systemu jest zależna od wielu czynników, m.in. tego, czy podczas testów był przewożony ładunek, obciążenia silnika lub umiejętności kierowców. Koniecznością bywa także dojazd do warsztatu w celu skalibrowania systemu. – Problem dotychczas był bardzo skomplikowany. W Solaris Diesel Dual Fuel został opracowany system automatycznego dopasowywania się diesla i LPG, czyli autokalibracja. Stanowi to patent naszej firmy – mówi Henryk Rewers, przedstawiciel firmy CARGAZ Bis. Jak dodaje, system zapisuje parametry pracy silnika na oleju napędowym i oblicza dawki dla gazu, na który się następnie przełącza. Kolejnym rozwiązaniem, niespotykanym w istniejących instalacjach, a zastosowanym w Solaris Diesel Dual Fuel, jest autoadaptacja systemu. Autoadaptacja polega na samoczynnej regulacji w czasie rzeczywistym. Do tej pory wszystkie istniejące na rynku instalacje wymagały kalibracji manualnej.

Zdalna kontrola
Innym błędem, który notorycznie irytował właścicieli gazodiesli, był brak możliwości monitorowania wyników pracy i ekonomii pojazdu. To szczególny zwrot poznańskiej marki w kierunku właścicieli wielkich flot. Choć nadal to temat tabu, wielu kierowców pozwalało sobie na manipulacje związane z ilością zużytego paliwa. Henryk Rewers deklaruje, że to proceder, który odbywa się na masową skalę, a wielu właścicieli flot wciąż zastanawia się, jak skutecznie kontrolować to zjawisko. W przypadku produktu Solaris Diesel Dual Fuel możliwe jest nadzorowanie w czasie rzeczywistym, za pomocą przeglądarki internetowej, stanu paliw (ON i LPG), wybranych parametrów instalacji, pozycji pojazdu czy zdalne diagnozowanie i ustawianie systemu. Wszystkie te informacje są archiwizowane i dostępne w każdej chwili w postaci precyzyjnych raportów.

Jednym z ciekawszych rozwiązań zaproponowanych w systemie Solaris Diesel Dual Fuel są także czujniki otwarcia zaworów tankowania gazu, które sygnalizują datę oraz czas tankowania paliwa, dzięki czemu istnieje możliwość sporządzenia raportu. Dotychczas, w innych instalacjach, nie było możliwości weryfikacji tankowania LPG.

Przyjaciel kierowcy
Innowacją wśród systemów gazowo-dieslowskich jest również opcja Asystenta Kierowcy. System tworzy raporty na podstawie techniki jazdy kierowców oraz wysyła alerty w postaci SMS-ów lub e-maili w przypadku przekraczania określonych parametrów. – Celem tej opcji jest ukrócenie sytuacji, w których kierowca jest szkolony, a podczas eksploatacji nie stosuje się do żadnych reguł i działa na niekorzyść swojego szefa – dodaje Henryk Rewers.

Produkt Solaris Diesel Dual Fuel jest odpowiedzią na dotychczasowe niedoskonałe systemy dostępne na rynku. Innowacyjne rozwiązania zastosowane w tym produkcie pozwalają na odbudowanie zaufania i zainteresowania gazodieslem na polskim rynku. Choć instalacja jest stworzona w pełni z polskich komponentów, a firma działa w Poznaniu, to głównym rynkiem zbytu są Stany Zjednoczone, Malta, Czechy i kraje za naszą wschodnią granicą, m.in. Białoruś czy Kazachstan.


Sprawdź! Zamów wycenę instalacji LPG do swojego samochodu


Newsletter


  • 7 tys. czytelników
  • Auta na LPG
  • Testy i relacje wideo
  • Nowości i porady

CARGAZ Bis
źródło: CARGAZ Bis



gazeo.pl 2007-2017 Wszelkie prawa zastrzeżone. Korzystanie z portalu oznacza akceptację Regulaminu.