Zamknij
Następne zdjęcie
Cała galeria
1 z 4
fot. Car-Gaz / Wsporniki pod zbiornik LPG zamontowano w miejscu gdzie zwykle jest koło zapasowe lub dodatkowy zbiornik ropy.. poprzednie następne
30.08.2012

SOLARIS DIESEL w Renault Premium

SOLARIS DIESEL w Renault Premium fot. Car-Gaz

Jedna z największych polskich firm transportowych, której flota składa się z prawie dwustu pojazdów, wyposażyła w instalację Solaris Diesel kilkanaście ze swoich ciągników siodłowych. Jednym z nich jest Renault Premium 460 DXi z 2010 r., spełniające normę Euro 5, wyposażone w naczepę specjalistyczną i wykorzystywane głównie w transporcie krajowym. Przed zastosowaniem systemu Solaris Diesel pojazd spalał średnio 32 L ON na 100 km.
REKLAMA

Był to kolejny już zestaw wytypowany do montażu instalacji gazowej, każdy z jego poprzedników z floty obniżał firmie koszty zakupu paliwa (w zależności od jego ceny) o ok. 1900-2500 zł co miesiąc. Pojazd przyjechał do warsztatu montującego instalacje gazowe CARTECH wraz z naczepą i ładunkiem. Jest to bardzo istotny szczegół, o czym przekonał się właściciel pojazdu podczas regulacji systemu w poprzednich ciągnikach. System powinien być ustawiany podczas pracy pod obciążeniem i w warunkach zbliżonych do codziennych warunków eksploatacji pojazdu. To gwarantuje nam najlepsze wyniki.

Instalacja Solaris Diesel w Renault Premiumfot. Car-Gaz250 litrowy zbiornik LPG kierowca tankuje po przejechaniu ok. 3 tys km.

Omawiany pojazd został wyposażony w jeden zbiornik LPG o pojemności 250 litrów, zamocowany na dedykowanych wspornikach, jeden reduktor LPG marki Zavoli Zeta i dwa wtryskiwacze gazowe Hana2000 podające LPG do dolotu powietrza przed turbosprężarką. Jako dodatkowe zabezpieczenie zainstalowano czujnik temperatury spalin, inaczej sondę EGT lub termoparę. W kabinie kierowcy zamontowano niewielki przełącznik LPG służący wyłącznie do informowania o poziomie gazu w zbiorniku LPG oraz sygnalizacji dźwiękowej w przypadku jakichkolwiek błędów lub przerw w działaniu systemu, co zapisywane jest również w pamięci komputera sterującego. Po ukończonym montażu i pierwszej kalibracji pojazd spala 24 litry ON i 8 litrów LPG. Przy średnim rocznym przebiegu ok. 100 tys. km pojazd zaoszczędzi właścicielowi ok. 23000 zł.

Zużycie

ON

Zużycie

ON+LPG

Koszt przejechania

100 km

Miesięczny
koszt paliwa
(8,3 tys. km przebiegu)

Miesięczne oszczędności (8,3 tys. km przebiegu) Roczne oszczędności (100 tys. km przebiegu)
32 183,04 zł14820,5 zł  
 24+8160,00 zł12921,4 zł  
    1899,04 zł22 880,00 zł

 
Wyliczeń oszczędności dokonano w oparciu o średnie ceny paliw z dnia 17.08.2012: ON - 5,58 zł/l, LPG - 2,72 zł/l.


Sprawdź! Zamów wycenę instalacji LPG do swojego samochodu


Newsletter


  • 7 tys. czytelników
  • Auta na LPG
  • Testy i relacje wideo
  • Nowości i porady

Wojciech Mackiewicz
źródło: CARTECH



gazeo.pl 2007-2017 Wszelkie prawa zastrzeżone. Korzystanie z portalu oznacza akceptację Regulaminu.