Zamknij
Następne zdjęcie
Cała galeria
1 z 6
fot. Wojciech Mackiewicz / Wykres pomiaru mocy i momentu obrotowego jednoznacznie pokazuje przyrosty po włączeniu instalacji LPG (pogrubione linie wskazują parametry w trybie ON + LPG) poprzednie następne
13.02.2017
Informacja producenta

STAG DIESEL pod maską Volkswagena Craftera

STAG DIESEL pod maską Volkswagena Craftera fot. AC S.A.


REKLAMA
e postoje, ruszanie i hamowanie to rodzaj pracy silnika, który sprawia, że instalacja gazowa nie da oszczędności, bowiem LPG nie jest dotryskiwane np. podczas pracy na obrotach biegu jałowego. Pozostaje zatem przyjemność z dodatkowej, wyraźnie odczuwalnej mocy. Jak dużej?
 

Mocy, przybywaj!

Aby sprawdzić deklaracje producenta o wzroście mocy, Craftera zbadaliśmy na hamowni podwoziowej. Podczas jazdy na oleju napędowym, silnik generował 112 KM oraz 292 Nm maksymalnego momentu obrotowego, a gdy włączona została instalacja gazowa, parametry silnika wzrosły do 142,5 KM (przy 3560 obr/min) oraz 346 Nm (przy 2235 obr/min). Wzrost mocy o 30 KM i momentu obrotowego aż o 53 Nm to znacznie więcej, niż się spodziewaliśmy. Potwierdziliśmy to, co od początku czuć było subiektywnie pod pedałem gazu.

Wyniki pomiarów samochodu testowego z instalacją STAG DIESEL

 ONON+LPGRÓŻNICERÓŻNICE
Moc silnika w kW (KM)83 (112 KM)105 (142 KM)+22 (30 KM)+28%
Przy obr/min35853560  
Maksymalny moment obrotowy (Nm)292346+53,5+18%
Przy obr/min22802235  
Spalanie w trasie (l/100 km)9,54,8+4,4  
Koszt przejechania 100 km (zł)*43,9031,86-12,03-27,43%
Zasięg (km)790900+330=1230**+440**+56%**

 
* ON – 4,62 zł/l, LPG – 2,22 zł/l. Ceny średnie z lutego 2017 r. Cena LPG stanowi 48% ceny ON.
Źródło: e-petrol.pl
** zbiornik LPG o pojemności użytkowej 41,5 litrów wyczerpie się po przejechaniu ok. 900 km. Po wyczerpaniu LPG w zbiorniku ON zostanie paliwa na ok. 330 km dalszej jazdy

Volkswagen Crafter TDI z instalacją STAG DIESEL - filtr fazy gazowej LPGfot. Wojciech MackiewiczFiltr sygnowany marką STAG - drobiazg świadczący o przemyślanej polityce budowania wizerunku marki

Podsumowanie

Gazodiesel w mieście zadowoli tych, którzy szukają sposobu na podwyższenie mocy, jednak przy dynamicznej jeździe oszczędności pozostaną minimalne. Inaczej w trasie – STAG DIESEL to instalacja doskonale sprawdzająca się w popularnym u nas transporcie międzymiastowym i międzynarodowym, realizowanym samochodami do 3,5 t DMC. To praca, przy której instalacja ta pokaże, na co ją stać. Wzrost mocy niemal o 30% przy jednoczesnym obniżeniu kosztów paliwa o ponad 25% to znacznie więcej, niż da jakikolwiek tuning elektroniczny. Dodatkowo zwiększa się zasięg auta na jednokrotnym tankowaniu aż o 53%. Dzięki dokładniejszemu spalaniu mieszanki paliwowo-powietrznej ograniczana jest zaś emisja cząstek stałych, czyli dymienie z rury wydechowej.

Gazodiesel w pigułce:

+ wyraźny wzrost mocy i momentu obrotowego
+ znaczne oszczędności na długich trasach
+ większy zasięg auta
+ ograniczenie dymienia z rury wydechowej
– minimalne oszczędności w mieście
– zbiornik LPG powodujący ograniczenie przestrzeni ładunkowej

 

Ładowanie video...

Sprawdź! Zamów wycenę instalacji LPG do swojego samochodu



Newsletter


  • 7 tys. czytelników
  • Auta na LPG
  • Testy i relacje wideo
  • Nowości i porady

Wojciech Mackiewicz
źródło: AC S.A.



gazeo.pl 2007-2017 Wszelkie prawa zastrzeżone. Korzystanie z portalu oznacza akceptację Regulaminu.