REKLAMA
LPG
07.04.2015

VELA Diesel - powiew gazowej świeżości

VELA Diesel należy do grupy produktów DUAL FUELline, które służą do jednoczesnego zasilania zasilają silnika olejem napędowym i paliwem gazowym. Dostarczana do silnika dawka oleju napędowego jest zmniejszana i uzupełniana dodatkową porcją paliwa gazowego.
REKLAMA

VELA Diesel jest wg Elpigazu przełomowym rozwiązaniem w zakresie zasilania paliwami gazowymi silników Diesla. Producent deklaruje, że system może pracować w układach zasilania wykorzystujących LPG, CNG, LNG lub biogaz.

Sterownik Elpigaz VELA Dieselfot. ElpigazSterownik systemu VELA Diesel firmy Elpigaz

W czasie jazdy system VELA Diesel ogranicza ilość oleju napędowego, podając jednocześnie do silnika odpowiednią dawkę gazu. System może być stosowany w jednostkach napędowych od 2 do 8 cylindrów i mocy od 20 do 800 KM, wolnossących lub doładowanych, zasilanych olejem napędowym z wykorzystaniem  układu common rail, pompowtryskiwaczy, pomp mechanicznych bądź sterowanych elektronicznie.

VELA Diesel to system  typu "Full Group", charakteryzujący się jednopunktowym podawaniem gazu do układu dolotowego silnika i stanowiący optymalne rozwiązanie głównie do silników, w których w niedużym zakresie lub stosunkowo rzadko występują zmiany obciążenia.

Z oferowanych dzięki zastosowaniu systemu VELA Diesel oszczędności mogą zatem skorzystać firmy transportowe, komunikacyjne, a także właściciele ciągników, kombajnów i innych maszyn wykorzystywanych w rolnictwie, których silniki są zasilane olejem napędowym.

Zastosowanie systemu VELA Diesel niesie ze sobą duże korzyści ekonomiczne. Równomierne dawkowanie paliwa gazowego za pomocą czytelnego wykresu obciążenia, polepszenie dynamiki jazdy (wzrost momentu obrotowego), możliwość zwiększenia mocy, mniejsze ciśnienie w elementach układu zasilania olejem napędowym (common rail) oraz dywersyfikacja nośników energii to jedne w wielu walorów eksploatacyjnych tego systemu.

Z VELĄ Diesel wiążemy wielkie plany. Technologia Dual Fuel oparta na wtrysku gazu to od lat nasza specjalność. Jesteśmy jej pionierami w Polsce, zaczynaliśmy w 2002 r. Postawiliśmy sobie cel, że nie tylko nadążymy za rozwojem motoryzacji, ale będziemy o krok dalej. Chcemy nieustanne rozwijać naszą ofertę a czasami nawet zaskakiwać światowy rynek autogazu i ugruntować tym samym wizerunek innowacyjnej firmy.

Grzegorz Jarzyński, Prezes Zarządu Elpigaz

Instalacja nie wymaga żadnej interwencji w konstrukcję silnika i jego układ zasilania. Dotyczy to zarówno części mechanicznej (wysokociśnieniowej) jak sterowania elektronicznego. Dawka oleju napędowego kierowana do komór spalania silnika jest zmniejszana i uzupełniana dodatkową porcją gazu wtryskiwaną do układu dolotowego. Silnik jest zasilany wyłącznie olejem napędowym na biegu jałowym, przy hamowaniu silnikiem oraz przy maksymalnych prędkościach obrotowych.

Logo VELA Dieselfot. ElpigazLogo VELA Diesel

VELA Diesel jest bardzo przyjazna dla montażystów i wyróżnia się intuicyjną kalibracją oraz możliwością jednoczesnego emulowania 3 sygnałów, dzięki czemu można w znacznym stopniu ograniczyć ilość dawkowanego oleju napędowego, zastępując go tańszym paliwem gazowym. System w czasie pracy na gazie jest w pełni diagnozowany.

Wraz z systemem VELA Diesel Elpigaz oferuje także szeroką gamę rozmiarów i pojemności zbiorników LPG (od 4,5 do 250 l), które charakteryzują się mniejszą w stosunku do konkurencji masą oraz szybkim montażem w pojeździe.

VELA Diesel została opracowana przez Elpigaz, polską firmę zaliczającą się do światowej czołówki w zakresie gazowych układów zasilania pojazdów, zbiorników LPG i ciśnieniowych zbiorników powietrza. Wysoka jakość wykonania wszystkich komponentów ma służyć długiej i bezawaryjnej eksploatacji. Zastosowane przez Elpigaz kompletacje instalacji dają pewność nie tylko prawidłowego montażu i wieloletniego użytkowania, ale również właściwej obsługi układu gazowego podczas przeglądów okresowych (zgodnie z książką serwisową, którą otrzymuje użytkownik pojazdu po zamontowaniu instalacji). VELA Diesel uzyskała wszelkie niezbędne homologacje jako elektronika do instalacji LPG (propan-butan)  i CNG (gaz ziemny)  oraz na montaż do wszystkich kategorii pojazdów: od osobowych – M1, przez dostawcze – N1, ciężarowe – N2 i N3, N3 z ADR dla LPG, do autobusów – M2 i M3.


Sprawdź! Zamów wycenę instalacji LPG do swojego samochodu


Newsletter


  • 7 tys. czytelników
  • Auta na LPG
  • Testy i relacje wideo
  • Nowości i porady

Piotr Złoty
źródło: Elpigaz



gazeo.pl 2007-2017 Wszelkie prawa zastrzeżone. Korzystanie z portalu oznacza akceptację Regulaminu.