REKLAMA
LPG
Zamknij
Następne zdjęcie
Cała galeria
1 z 3
fot. AEB / Masywna obudowa sterownika AEB DI60 zapewnia znakomitą ochronę zawartej w jej wnętrzu elektroniki poprzednie następne
17.11.2014

AEB DI60 - do silników z bezpośrednim wtryskiem

AEB DI60 - do silników z bezpośrednim wtryskiem fot. AEB

Firma AEB zaprezentowała nowy sterownik do silników z bezpośrednim wtryskiem benzyny. Urządzenie monitorując czas wtrysku benzyny i jej ciśnienie w szynie paliwowej dobiera odpowiednią dawkę gazu tak, aby zachować parametry jak przy zasilaniu benzyną.
REKLAMA

Sterownik DI60 jest w stanie pracować w bardzo szerokim zakresie temperatur od -40 do 125ºC, a jego aluminiowa obudowa charakteryzuje się najwyższym stopniem ochrony IP (International Protection Rating), który określa ochronę urządzenia elektrycznego przed penetracją czynników zewnętrznych. Dzięki temu sterownik uważa się za całkowicie wodoodporny.

Sterownik AEB DI60fot. AEBSterownik do silników z bezpośrednim wtryskiem benzyny AEB DI60

Wyposażony jest w 60-pinowe złącze z blokadą i dźwignię do łatwego jej zwalniania, charakteryzujące się stopniem ochrony IPX9K, co czyni go odpornym na wodę pod wysokim ciśnieniem, np. w czasie mycia.

Nowy sterownik jest w stanie zarządzać dużą liczbą czujników. W zestawie montażowym znajduje się nowy, łatwy w montażu, czujnik PT (MAP sensor), zdolny do pomiaru ciśnienia i temperatury gazu oraz ciśnienia w kolektorze dolotowym.

Nowe funkcje sprzętowe i związane z oprogramowaniem sterownika AEB DI60 wzmacniają kontrolę oraz diagnostykę całego systemu, co jak twierdzi producent gwarantuje doskonałe osiągi silnika we wszystkich warunkach oraz ułatwia kalibrację. Sterownik oferuje możliwość pomiaru prądu na wtryskiwaczach benzynowych bez konieczności podłączania oscyloskopu i innych zewnętrznych systemów pomiarowych.

Sterownik AEB DI60 jest przeznaczony do 3- i 4-cylindrowych jednostek napędowych. Wyposażono go w 2 wyjścia zasilające elektrozawory gazowe. Każde z nich można obciążać prądem 2 A, co daje moc 25 W. Korzystając z jednego wyjścia można je obciążyć dwukrotnie większym prądem (4 A, 50 W).

Sterownik komunikuje się z benzynowym układem zasilania za pośrednictwem OBD, odczytując protokoły: ISO15765 na szynie CAN oraz KWP2000 i ISO9141 (K-Line).

Centrala sterująca DI60 może być stosowana w instalacjach LPG lub CNG, bowiem jest homologowana zgodnie z regulaminami 67R-01 (LPG) i 110R-00 (CNG) oraz 10R-03, który określa kompatybilność elektromagnetyczną urządzenia elektrycznego, tzn. odporność na zakłócenia elektromagnetyczne oraz poziom ich emisji.




Newsletter


  • 7 tys. czytelników
  • Auta na LPG
  • Testy i relacje wideo
  • Nowości i porady

Piotr Złoty
źródło: AEB



gazeo.pl 2007-2017 Wszelkie prawa zastrzeżone. Korzystanie z portalu oznacza akceptację Regulaminu.