REKLAMA
LPG
08.10.2009

AEB - sekwencyjnie i bezpośrednio

Silniki z wtryskiem bezpośrednim, spalające mniej paliwa i emitujące mniej szkodliwych spalin, to przyszłość motoryzacji, przynajmniej do czasu upowszechnienia się innych rodzajów napędu. Za najnowszymi osiągnięciami koncernów samochodowych idą producenci instalacji gazowych - oto kolejny system typu direct injection.

REKLAMA
3000AEB3000

Sterowniki AEB 3000 i 3568 (odpowiednio, do jednostek 4- oraz 5-, 6- i 8-cylindrowych) obsługują coraz liczniej pojawiające się na rynku samochody, w których paliwo jest wtryskiwane nie do kolektora, ale wprost do komory spalania. Umożliwiają one kontrolę emulacji wtryskiwaczy benzynowych podczas pracy na LPG/CNG i zarządzają dozowaniem benzyny w zależności od obciążenia i prędkości obrotowej.

Ze względu na umieszczenie we wnętrzu cylindra, oryginalne wtryskiwacze nie mogą być całkowicie wyłączane, ponieważ groziłoby to ich uszkodzeniem. System AEB dba zatem o to, by były prawidłowo nawilżane pierwotnym paliwem, a jednocześnie by udział gazu w zasilaniu silnika był jak największy w celu zmaksymalizowania oszczędności.

3568AEB3568


Według producenta, osiągi samochodów po konwersji zostają zachowane, a poziomy emisji w porównaniu z układami wtrysku pośredniego wyraźnie spadają. AEB zapewnia, że systemy serii 3000 spełniają ostre wymagania regulaminu 115. Pełna lista modeli, które można wyposażyć w instalacje z opisywanymi sterownikami, dostępna jest na stronie internetowej włoskiej firmy.




Newsletter


  • 7 tys. czytelników
  • Auta na LPG
  • Testy i relacje wideo
  • Nowości i porady

Robert Markowski
źródło: AEB



gazeo.pl 2007-2017 Wszelkie prawa zastrzeżone. Korzystanie z portalu oznacza akceptację Regulaminu.