REKLAMA
LPG
19.12.2016

ALEX TORPEDO - ciśnienie pod kontrolą

Nie samym sterownikiem, reduktorem i wtryskiwaczami instalacja gazowa stoi. W cieniu największych gwiazd komory silnika kryje się niepozorny, nie zawsze potrzebny, ale czasem wręcz niezbędny komponent – emulator ciśnienia paliwa.
REKLAMA
Emulator ciśnienia paliwa TORPEDO wraz z wiązką przyłączeniowąfot. ALEXSilnik ma skłonność do zgłaszania błędów w związku ze wzrostem ciśnienia benzyny po konwersji? Należy storpedować jego zapędy

Po zmianie zasilania konwertowanego samochodu z benzyny na gaz ciśnienie w fabrycznym układzie paliwowym rośnie. Większość samochodów ze zrozumieniem przyjmuje to do wiadomości i nie trzeba im dobitnie tłumaczyć, że tak musi być, ale zdarzają się i takie, które taką informację muszą dostać „na piśmie”, bo inaczej nie dotrze do ich świadomości i będą zgłaszały usterkę w związku z brakiem odbioru paliwa z listwy wtryskowej i skróceniem czasu wtrysku przez sterownik benzynowy. Do takich właśnie silników, którym należy wykładać sprawy „kawa na ławę”, skierowany jest PFPE (programmable fuel pressure emulator) TORPEDO – nowy programowalny emulator ciśnienia paliwa firmy ALEX.

Wśród najpopularniejszych beneficjentów tego rozwiązania należy wymienić: pokaźną grupę modeli Volvo z silnikami 2,5 turbo i 3,2, kilka Opli i Chevroletów z jednostkami o pojemnościach od 1,4 do 2,8 l, garść amerykańskich Fordów, dwa Jaguary i po jednym Mercedesie, Cadillaku i Hummerze. To nie oznacza oczywiście, że TORPEDO nadaje się tylko do tych aut – w razie potrzeby można zastosować go w każdym modelu z silnikiem wyposażonym w jeden czujnik ciśnienia na listwie benzynowej – zarówno ze zmiennym sterowaniem pompy PWM, jak i bez niego. Kalibracja emulatora odbywa się z poziomu aplikacji Optima w wersji 2.07 lub nowszej.




Newsletter


  • 7 tys. czytelników
  • Auta na LPG
  • Testy i relacje wideo
  • Nowości i porady

Robert Markowski
źródło: ALEX



gazeo.pl 2007-2017 Wszelkie prawa zastrzeżone. Korzystanie z portalu oznacza akceptację Regulaminu.