17.10.2011

FIR i FSI - na listwie lub solo

Włoska firma North Italy Gas Systems (N.I.G.S.) oferuje różnorodne komponenty samochodowych instalacji gazowych własnego projektu i produkcji - od sterowników elektronicznych, poprzez reduktory i wtryskiwacze, aż po przełączniki rodzaju zasilania. Dziś przedstawiamy wtryskiwacze, sprzedawane w formie listew lub pojedynczo - zależnie od potrzeb.

REKLAMA
Listwa wtryskiwaczy FIRN.I.G.S.Listwa wtryskiwaczy FIR


Wtryskiwacze pojedyncze oznaczone są symbolem handlowym FSI (fast single injectors, nie mylić z nowoczesnymi silnikami produkcji Grupy VW), zaś te zgrupowane na listwach FIR (fast injector rails). Te drugie można zamawiać w konfiguracjach po 2, 3 lub 4 na listwie. Jak sugerują nazwy, podstawowym atutem włoskich wtryskiwaczy ma być szybkość działania, przekładająca się na spontaniczne reakcje samochodu na dodanie gazu (dosłownie!). Wśród innych zalet North Italy Gas Systems wymienia niezawodność i atrakcyjną cenę.

Interesującą cechą wtryskiwaczy FIR/FSI jest to, że występują w trzech rodzajach dobieranych pod kątem mocy adaptowanego silnika (w przeliczeniu na pojedynczy cylinder), bez konieczności dobierania dysz kalibracyjnych. Według producenta, wystarczy zestawić odpowiedni wariant z danym silnikiem i to wystarcza do zapewnienia jednostce napędowej stosownej wydajności dawkowania paliwa gazowego (LPG lub CNG). Wtryskiwacze dostępne są w wersjach o różnej oporności (3, 6 lub 12 ohmów), a ich żywotność firma szacuje na 100 mln cykli roboczych.


Sprawdź! Zamów wycenę instalacji LPG do swojego samochodu


Newsletter


  • 7 tys. czytelników
  • Auta na LPG
  • Testy i relacje wideo
  • Nowości i porady

Robert Markowski
źródło: N.I.G.S.



gazeo.pl 2007-2017 Wszelkie prawa zastrzeżone. Korzystanie z portalu oznacza akceptację Regulaminu.