REKLAMA
LPG
20.08.2008

Flashlube Valve Saver: kto smaruje, ten jedzie

Flashlube Valve Saver to dostępny od kilku lat preparat redukujący zużycie zaworów, sprawdzony i używany przez firmy montujące w samochodach instalacje LPG i CNG.
REKLAMA
 Flashlube Valve Saver Gazeo Flashlube Valve Saver

Flashlube Valve Saver to skondensowany dodatek, którego zadaniem jest zastąpienie ołowiu. Dodany do paliwa, dostaje się do silnika w celu zredukowania zużycia gniazd zaworowych. Tworzy warstwę ochronną w górnej części cylindra, zapewniając smarowanie i chłodzenie zaworów i ich gniazd.

Koncentrat można aplikować na dwa sposoby:

1. przez dodanie bezpośrednio do zbiornika przed tankowaniem, tak by odpowiednio wymieszał się z paliwem;

2. automatycznie, za pomocą zestawu Flashlube Automatic Lubrication Kit.

Bez względu na metodę wprowadzania, Flashlube Valve Saver należy stosować w proporcji 50 ml na każde 50 l paliwa.

Inne zalety tego środka to ułatwiony rozruch oraz utrzymywanie świec i komory spalania w czystości, co wpływa na przedłużenie żywotności silnika. Nabiera to szczególnego znaczenia przy napędzie gazowym, ponieważ świece zapłonowe i zawory są szczególnie narażone na szybsze zużycie, a poprawna praca całej instalacji często zależy od ich dobrego stanu.

 Flashlube Valve Saver Gazeo Flashlube Valve Saver

Flashlube Valve Saver, pomimo iż jest zamiennikiem związków ołowiu, nie zawiera metali i nadaje się także do samochodów wyposażonych w katalizatory i sondy lambda. Dzięki temu może być stosowany nie tylko w modelach sprzed roku 1986, ale też we współczesnych, no i oczywiście w autach zasilanych gazem, bez względu na wiek. Dostępny jest w „jednorazowych” opakowaniach 50 ml oraz większych, bardziej ekonomicznych, o pojemności do 205 l. Pojemniki opatrzone są podziałką ułatwiającą precyzyjne dozowanie. Do zestawu Flashlube Automatic Lubrication Kit dodawana jest butelka płynu o objętości 500 ml. Zestaw po zamontowaniu w komorze silnika i odpowiednim wyregulowaniu nie wymaga specjalistycznej obsługi - wystarczy uzupełniać ilość dodatku w miarę jego ubywania, tak jak płyn do spryskiwaczy.

Jak wykazały testy, preparat wyraźnie zmniejsza zużycie gniazd zaworowych, przyczynia się do poprawy ekonomiki jazdy (o 5-10%) i obniżenia temperatury pracy silnika. Szczegółowe wyniki pomiarów, przeprowadzonych na Hondzie CR-V, jak również instrukcja montażu zestawu Flashlube Automatic Lubrication Kit, dostępne są na stronie internetowej producenta.




Newsletter


  • 7 tys. czytelników
  • Auta na LPG
  • Testy i relacje wideo
  • Nowości i porady

Robert Markowski
źródło: Flashlube



gazeo.pl 2007-2017 Wszelkie prawa zastrzeżone. Korzystanie z portalu oznacza akceptację Regulaminu.