HPI-07/OBD II EVO 2 - żadnej pracy się nie boi
Po stronie sprzętowej, jak można się spodziewać, obywa się bez rewolucji - w skład zestawu montażowego (tzw. „przodu”) wchodzą standardowe elementy. Dużo więcej dzieje się w kwestii oprogramowania i dodatkowych funkcji, którymi układ HPI chce wyróżniać się na tle rosnącej, prezentującej coraz bardziej wyrównany poziom konkurencji, nie tylko we własnym kraju. Wśród cech mających zapewnić produktowi Emmegas przewagę technologiczną (i komercyjną) firma wymienia m. in. : automatyczny odczyt sygnałów sterujących wtryskiwaczami benzynowymi („uczenie się”) cylinder po cylindrze, obsługę systemów start-stop, okresowe dotryski benzyny dla ochrony układy zaworowego, możliwość autokalibracji na obrotach biegu jałowego, uniwersalną wiązkę do wpinania wtryskiwaczy bez konieczności przecinania fabrycznych przewodów czy wskaźnik diagnostyczny zintegrowany z przełącznikiem gaz-benzyna, no i oczywiście obsługę diagnostyki pokładowej (OBD).
Zestawy montażowe dostarczane są z kompletami dysz do wtryskiwaczy o średnicach od 1,5 do 2,7 mm oraz wszelkimi drobnymi komponentami montażowymi, takimi jak węże gumowe, mocowania, wsporniki itp. Dostępne są też specjalnie przygotowane kity dla jednostek napędowych typu bokser, których specyfika polega głównie na rozdzieleniu jednej listwy z czterema wtryskiwaczami na dwie, po dwa wtryskiwacze każda. Gdyby więc ktoś chciał konwertować Subaru (z Porsche niestety będzie kłopot ze względu na silnik umieszczony z tyłu), może wziąć pod uwagę HPI jako opcję.
Sprawdź! Zamów wycenę instalacji LPG do swojego samochodu
Newsletter
- 7 tys. czytelników
- Auta na LPG
- Testy i relacje wideo
- Nowości i porady