01.04.2014

JLM - potwierdzona skuteczność

REKLAMA

Lubryfikatory – środki chroniące zawory i ich gniazda przed przedwczesnym zużyciem – były na początku traktowane przez kierowców z rezerwą, ponieważ niewiele wiadomo było o ich naturze i sposobie działania. Dziś to się zmieniło, w dużej mierze dzięki temu, że producenci takich środków wszechstronnie badają swoje wyroby pod kątem efektywności. By zapewnić sobie wiarygodne rezultaty, JLM przeprowadziło pierwszy w swoim rodzaju test drogowy we współpracy z HTW Saarland i TÜV Rheinland.
REKLAMA
Wyniki testu JLM Valve Saver Fluid© JLM LubricantsWyniki testów drogowych przeprowdzonych wspólnie z HTW Saarland wykazały, że Valve Saver Fluid spełnia swoje zadanie, lecz firma JLM potrzebowała dodatkowego potwierdzenia

Tym, dla których idea chroniących zawory dodatków do autogazu jest zupełnie nowa, wyjaśnijmy na początek, kim są JLM, HTW Saarland i TÜV Rheinland. JLM Lubricants to holenderska firma opracowująca i produkująca rozmaite dodatki do paliw, w tym wielokrotnie nagradzany JLM Valve Saver Fluid (oraz urządzenie dozujące płyn do silnika, pod nazwą JLM Valve Saver Kit). HTW Saarland (pełna nazwa Hochschule für Technik und Wirtschaft des Saarlandes) to niemiecka wyższa uczelnia techniczna, natomiast TÜV-u – renomowanego niemieckiego instytutu naukowo-badawczego – chyba nikomu nie trzeba przedstawiać. Wspólnie te trzy instytucje postanowiły zbadać, na ile poważnym problemem jest recesja gniazd zaworowych i w jakim stopniu JLM Valve Saver Fluid może pomóc w przeciwdziałaniu jej.

Zanim jednak zaczęły się jakiekolwiek testy laboratoryjne z udziałem TÜV-u, firma JLM – jako pierwszy producent dodatków chroniących układ zaworowy do silników napędzanych LPG/CNG – przeprowadziła własne badania skuteczności swojego produktu (i to już w kilka miesięcy po jego premierze rynkowej w 2010). Przeprowadzono test drogowy na dystansie 22 tys. km, który zakończył się w sierpniu 2010 r. Spełnił swoje zadanie w zakresie przekonania sceptycznych kierowców do skuteczności Valve Saver Fluid (niechronione gniazda w silniku testowego samochodu uległy recesji o ok. 60 µm na dystansie pierwszych 10 tys. km testu, natomiast zaaplikowanie produktu JLM na kolejne 10 tys. km spowodowało zatrzymanie recesji), ale miał tę wadę, że nie dostarczał dostatecznie powtarzalnych wyników – warunki drogowe i atmosferyczne, nawyki kierowców testowych, a nawet jakość paliwa ulegają zmianom, a wraz z nimi rezultaty. Aby uczynić je bardziej miarodajnymi, JLM przeniosło się do laboratorium, którego sterylne środowisko zapewnia większą dokładność i powtarzalność, dostarczając w ten sposób niepodważalnych dowodów na działanie produktu. Pieczęć ze znakiem TÜV na każdej butelce JLM Valve Saver to właśnie taki dowód.

Badania JLM Valve Saver Fluid i Valve Saver Kit na hamowni silnikowej© JLM LubricantTesty przeprowadzane przez TÜV Rheinland to nie przelewki, ale JLM Valve Saver Fluid i układ Valve Saver Kit ponownie dały radę i zdały je śpiewająco

50-godzinna procedura testowa została opracowana przez TÜV Rheinland i przeprowadzona w laboratorium HTW Saarland, zaś JLM Valve Saver Fluid to pierwszy lubryfikator, jaki został jej poddany. Przez pierwsze 25 godzin testowy silnik (turbodoładowana jednostka wykonana w technice czterozaworowej) pracuje bez dodatku ochronnego, aby można było zmierzyć recesję gniazd zaworowych i ocenić tempo jej postępowania. Część druga odbywa się już z użyciem środka ochronnego i służy zbadaniu jego skuteczności oraz sprawdzeniu wydajności urządzenia dozującego. Produkty JLM (płyn i układ odmierzający) z powodzeniem przeszły rygorystyczne testy wg procedur TÜV Rheinland i uzyskały certyfikat instytutu w maju 2011 r., ponad wszelką wątpliwość dowodząc swojej skuteczności w walce z przedwczesną recesją gniazd zaworowych. Wybór produktu JLM Valve Saver Fluid oznacza, że silnik jest chroniony podwójnie – przez doświadczenie wynikające z własnego testu drogowego producenta środka ochronnego i przez renomę ośrodka TÜV Rheinland.

 

Ładowanie video...

 


Sprawdź! Zamów wycenę instalacji LPG do swojego samochodu


Newsletter


  • 7 tys. czytelników
  • Auta na LPG
  • Testy i relacje wideo
  • Nowości i porady

Robert Markowski
źródło: JLM Lubricants



gazeo.pl 2007-2017 Wszelkie prawa zastrzeżone. Korzystanie z portalu oznacza akceptację Regulaminu.