Zamknij
Następne zdjęcie
Cała galeria
1 z 3
fot. KME / Sterownik Nevo obsługuje silniki 4-cylindrowe poprzednie następne
13.06.2012

KME Nevo - blisko rok na rynku

KME Nevo - blisko rok na rynku fot. KME

Sterownik KME Nevo jest obecny na rynku od blisko roku (oficjalnie debiutował 30 lipca 2011 r.). Produkt został bardzo dobrze przyjęty na rynku, o czym świadczą pozytywne opinie warsztatów. Warto raz jeszcze przybliżyć ten produkt.
REKLAMA
Sterownik Nevo w wersji podstawowej - do silników 4-cylindrowychfot. gazeo.plGama Nevo na targach GasShow 2012

Założenia

Nevo to cała rodzina sterowników. Oprócz podstawowej wersji (Nevo) w jej skład wchodzą urządzenia Nevo Plus i Nevo Pro. Dzięki odpowiednio opracowanej budowie systemy zasilania zasilania gazowego zarządzane przez sterowniki Nevo są określane jako modułowe (poszczególne elementy składowe można ze sobą dowolnie łączyć i zamieniać w zależności od potrzeb). Jest to spełnienie jednego z założeń jakie przyświecały konstruktorom przy opracowywaniu nowych sterowników. Chodziło przede wszystkim o zapewnienie łatwego montażu oraz konfiguracji i stworzenie produktu oferującego dużo różnych specyficznych funkcji zarówno dla montażysty jak i użytkownika pojazdu.

Rodzina

Sterownik Nevo jest wersją podstawową, ma jedno złącze i obsługuje samochody z silnikami, maksymalnie 4-cylindrowymi. Sterownik Nevo Plus ma już dwa złącza i występuje w wersjach obsługujących silniki 4-, 6- i 8-cylindrowe. Nevo Plus ma dodatkowe złącza analogowe służące do podłączenia, np. sond lambda, czy też innych urządzeń, które wspierają działanie gazowego układu zasilania pewnych specyficznych samochodach. Nevo Plus jest także wyposażony w wyjście sterujące dowolnym urządzeniem za pomocą którego można realizować np. odcięcie pompy paliwowej. Sterownik Nevo Pro ma dodatkowo wbudowany moduł OBD. Sterowniki  Nevo i Nevo Plus mogą także korzystać z układu diagnostyki pokładowej samochodu po zastosowaniu oferowanego przez KME adaptera OBD v2, który umożliwia pracę w trybie samodzielnego skanera OBD.

Kit montażowy Nevofot. KMEZestaw montażowy ze sterownikiem Nevo

Wiązka elektryczna

Wiązka sterownika Nevo ma bardzo przemyślaną budowę. Jeśli okazuje się, że z różnych przyczyn sterownik Nevo należy wymienić na model wyższy, wiązka podstawowa wraz z podłączeniami do instalacji elektrycznej w samochodzie pozostaje na swoim miejscu. Zmienia się tylko sterownik, wpina się go w starą wiązkę i układa wiązkę dodatkową. Jest ona połączona z drugim złączem sterownika (Nevo Plus lub Nevo Pro). To także jeden z elementów modułowej budowy systemów opartych o sterowniki rodziny Nevo.

Użytkownik

Sterownik Nevo Pro firmy KMEfot. KMESterownik Nevo Pro jest wyposażony w moduł OBD

W zakresie udogodnień dla użytkownika trzeba przede wszystkim wymienić przełącznik rodzaju zasilania, współpracujący z rodziną sterowników Nevo. Podświetlenie przełącznika dostosowuje się do zewnętrznych warunków oświetleniowych. Wyświetla on kody usterek, może informować użytkownika o zbliżającym się przeglądzie. Umożliwia także awaryjne uruchamianie silnika z wykorzystaniem wyłącznie paliwa gazowego.

Opinie warsztatów

Warsztaty bardzo pozytywnie przyjęły system firmy KME. W swych opiniach podkreślają łatwość montażu (niewielkie wymiary sterownika) i dużo mniejszą pracochłonność przy kalibracji systemu. Pozytywnie oceniana jest także funkcja autokalibracji w sterownikach rodziny Nevo, która w świetle opinii montażystów jest bardzo precyzyjna i często wystarcza do poprawnego zestrojenia instalacji w najbardziej popularnych samochodach.

Podsumowanie

Sterowniki Nevo najczęściej współpracują z reduktorami KME (Silver i Gold) oraz wtryskiwaczami REG, OMVL lub Hana. Pozytywne opinie warsztatów montujących świadczą o dopracowaniu rozwiązań zastosowanych w produkcie łódzkiej firmy i odpowiednim dobraniu pozostałych komponentów gazowego układu zasilania. Bardzo duża liczba różnych funkcji i różnego rodzaju możliwości konfiguracyjnych pozwalają na adaptację nawet najnowocześniejszych jednostek napędowych o zapłonie iskrowym, co także zostało zweryfikowane przez warsztaty montujące.


Sprawdź! Zamów wycenę instalacji LPG do swojego samochodu


Newsletter


  • 7 tys. czytelników
  • Auta na LPG
  • Testy i relacje wideo
  • Nowości i porady

Piotr Złoty
źródło: KME



gazeo.pl 2007-2017 Wszelkie prawa zastrzeżone. Korzystanie z portalu oznacza akceptację Regulaminu.