REKLAMA
LPG
13.12.2010

Nowości w ofercie Europegas

W ostatnim czasie w ofercie firmy Europegas z Białegostoku pojawiły się nowe produkty. Firma jest jedynym importerem wtryskiwaczy Hana na polskim rynku kupującym je bezpośrednio od koreańskiego producenta. Europegas oferuje również holenderski zestaw lubryfikujący Valve Care.
REKLAMA

Cechą wyróżniającą wtryskiwacze Hana H2000 na tle wyrobów konkurencyjnych jest stabilna praca i równomierna wydajność poszczególnych sekcji w pełnym zakresie prędkości obrotowych silnika przy różnych ciśnieniach zasilających (od 0,8 do 1,5 bar). Konstrukcja wtryskiwaczy H2000 jest bardzo zbliżona do wtryskiwaczy benzynowych, a zastosowane materiały minimalizują wpływ temperatury gazu na ich wydajność. Dzięki temu przełączenie na zasilanie gazem przy jego niskiej temperaturze odbywa się bezproblemowo. Aby zapobiec przenikaniu do wnętrza zanieczyszczeń, w tym frakcji oleistych wtryskiwacze są wyposażone w metalowy filtr umieszczony w pobliżu króćca zasilającego.

Wtryskiwacze Hana H2000 w rozdzielaczu produkowanym przez Europegas. Widoczne korki zaślepiające króćce czujnika temperatury (u góry) i ciśnienia gazu (z boku)EuropegasWtryskiwacze Hana H2000 w rozdzielaczu produkowanym przez Europegas. Widoczne korki zaślepiające króćce czujnika temperatury (u góry) i ciśnienia gazu (z boku)


We wtryskiwaczach Hana H2000 stosuje się gumowe uszczelnienia o wysokiej odporności na działanie węglowodorów. Zachowują odpowiednią twardość i odporność na ścieranie przy kontakcie z rozprężonym gazem w długim okresie eksploatacji (przebiegi, rzędu 100 tys. km, bez konieczności czyszczenia, nie są odosobnione).

Wtryskiwacze H2000 występują także w wersji o niskiej rezystancji cewki 1,9 Ω. Są znacznie szybsze i mają wyższą wydajność w stosunku do wersji 3 omowych, dlatego cieszą się dużym zainteresowaniem klientów. Najbardziej wydajny wtryskiwacz serii H2000 typu A+ ma cewkę o jeszcze niższej rezystancji (1,3 Ω).

Oprócz wtryskiwaczy H2000 Europegas oferuje również przeznaczone do większych silników wtryskiwacze H2100EuropegasOprócz wtryskiwaczy H2000 Europegas oferuje również przeznaczone do większych silników wtryskiwacze H2100


Wtryskiwacze H2000 są przeznaczone do adaptacji na zasilanie gazowe silników o mocach od 20 do 60 KM z jednego cylindra, co pozwala na zastosowanie w jednostkach napędowych o mocach nawet do 480 KM.

Sposób doboru wtryskiwaczy Hana H2000 do konkretnego silnika (pod kątem ich wydajności) wykonuje się zgodnie z zamieszczonymi na stronie internetowej Europegas opracowaniami.


Do wtryskiwaczy Hana firma Europegas oferuje również rozdzielacz własnej produkcji. Jest on wykonany z tworzywa sztucznego z domieszką włókna szklanego, dzięki czemu zapewniono odporność na działanie wysokich temperatur. Wyposażono go w dwa króćce pozwalające na zamocowanie czujnika temperatury (z boku) oraz ciśnienia gazu (na wylocie z listwy).

Kolejnym nowym produktem w ofercie Europegas jest produkowany w Holandii zestaw lubryfikujący Valve Care. Jest on zalecany do wszystkich rodzajów silników, w których zastosowano system zasilania LPG/CNG IV generacji.

W skład zestawu Valve Care wchodzą: elektronicznie sterowana pompa, przewód odpowietrzający układ pompy, rozdzielacz dozujący środek smarny, zestaw dysz do montażu na przewodach gazowych, poliamidowy przewód o wysokiej wytrzymałości, interfejs diagnostyczny USB oraz niewidoczna na zdjęciu płyta CD z oprogramowaniem diagnostycznym i instrukcją obsługiEuropegasW skład zestawu Valve Care wchodzą: elektronicznie sterowana pompa, przewód odpowietrzający układ pompy, rozdzielacz dozujący środek smarny, zestaw dysz do montażu na przewodach gazowych, poliamidowy przewód o wysokiej wytrzymałości, interfejs diagnostyczny USB oraz niewidoczna na zdjęciu płyta CD z oprogramowaniem diagnostycznym i instrukcją obsługi


System Valve Care wprowadza do układu gazowego specjalny środek smarny, który razem z paliwem trafia do silnika, zapewniając chłodzenie zaworów i ich gniazd oraz utrzymanie w czystości i smarowanie górnej części tulei cylindrowych.

W porównaniu z innymi tego typu produktami Valve Care podaje dokładnie taką ilość środka smarnego jaki jest w danym momencie wymagany. Odbywa się to wyłącznie podczas jazdy na LPG/CNG. Środek smarny ze zbiornika jest przetłaczany za pomocą elektronicznie sterowanej

Schemat połączenia zestawu lubryfikującego Valve Care z systemem zasilania gazowegoEuropegasSchemat połączenia zestawu lubryfikującego Valve Care z systemem zasilania gazowego


pompy do rozdzielacza, który dawkuje odpowiednią ilość środka smarnego indywidualnie, dla każdego z cylindrów (sekwencyjnie). Jest on podawany za pomocą specjalnych dysz montowanych na przewodach doprowadzających gaz do kolektora dolotowego.

Obecnie trwają prace nad zintegrowaniem komunikacji systemu Valve Care ze sterownikami sekwencyjnego wtrysku gazu OSCAR-N. System lubryfikujący będzie informował użytkownika dźwiękowo o nieprawidłowym zużyciu środka smarnego (zbyt wysokim lub zbyt niskim), a w momencie wyczerpania jego zapasu w zbiorniku zasilany gazem silnik będzie automatycznie przełączany na benzynę, rejestrując odpowiedni błąd w pamięci sterownika OSCAR-N.

Z okazji zbliżających się Świąt Bożego Narodzenia i Nowego 2011 Roku, życzymy wszystkim naszym klientom i użytkownikom instalacji LPG, bezawaryjnej eksploatacji i niezmiennie taniej jazdy na LPG!




Newsletter


  • 7 tys. czytelników
  • Auta na LPG
  • Testy i relacje wideo
  • Nowości i porady

Piotr Złoty
źródło: Europegas



gazeo.pl 2007-2017 Wszelkie prawa zastrzeżone. Korzystanie z portalu oznacza akceptację Regulaminu.