REKLAMA
LPG
12.12.2008

Plug & Drive - podłączasz i jedziesz

Jako kolejny etap rozwoju serii Sequent, kilka miesięcy temu pojawił się pod marką BRC nowy system sekwencyjnego wtrysku gazu o nazwie Plug & Drive. Oferuje on wiele nowych rozwiązań, które przyczyniają się do jeszcze wydajniejszej pracy instalacji gazowej w samochodzie.

REKLAMA
Plug & DriveBRCPlug & Drive

Jedną z takich modyfikacji jest możliwość wymiany informacji pomiędzy centralą gazową a sterownikiem benzynowym. Zapewnia to odczytywanie takich danych jak: masa przepływającego powietrza, jego temperatura, temperatura wody, prędkość obrotowa silnika oraz adaptacja krótko- i długoterminowa mapy mieszanki. Jej skład będzie dobrany bardziej precyzyjnie, nie tylko - jak dotychczas - na podstawie informacji o czasie wtrysku.

Komunikacja pomiędzy centralami pozwala także na lokalizowanie i usuwanie błędów. Wystąpienie tych poważniejszych jest sygnalizowane przez migający przełącznik, przypominający o konieczności odwiedzenia serwisu.
Plug & Drive zezwala na awaryjne uruchomienie silnika na gazie, jednak nie więcej niż 5 razy. Limit wprowadzono, aby zniechęcić kierowców do oszczędzania ponad miarę, a korzystanie z tej opcji ograniczyć do niezbędnego minimum. Wyczerpaną „pulę” można odnowić w serwisie.

Plug & DriveBRCPlug & Drive

Nowy system BRC oferuje także pomiar czasu pracy silnika na gazie i benzynie, mierzony od momentu zamontowania instalacji gazowej w samochodzie, oraz nowe strategie: pracy na zimnym silniku, przyspieszania i zwalniania, powrotu na wolne obroty i pracy pod pełnym obciążeniem. Według producenta, przeprowadzone testy potwierdzają niezawodność nowego urządzenia.




Newsletter


  • 7 tys. czytelników
  • Auta na LPG
  • Testy i relacje wideo
  • Nowości i porady

Robert Markowski
źródło: Czakram



gazeo.pl 2007-2017 Wszelkie prawa zastrzeżone. Korzystanie z portalu oznacza akceptację Regulaminu.