REKLAMA
LPG
27.08.2012

R-Due - co dwa kwadraty, to nie jeden

Włoska firma North Italy Gas Systems pozostaje u nas mało znana (gdyby nie ich obecność podczas GasShow, być może wciąż byłaby anonimowa), ale trzeba przyznać, że gamę produktów rozwija konsekwentnie. Nowym nabytkiem jest reduktor przeznaczony do adaptowania silników o wysokich mocach.
REKLAMA
W Polsce zjawisko, na południu Europy robi jednak karieręfot. North Italy Gas SystemsKwadratura koła, czyli nietypowo ukształtowany korpus reduktora R-Due

Do tej pory Włosi dysponowali parownikiem R-Uno, dzięki któremu można było konwertować jednostki napędowe o mocy 200 KM, a więc i tak już zdecydowaną większość tego, co wprawia w ruch samochody na naszych drogach. Widocznie istnieje zapotrzebowanie na więcej, bowiem firma N.I.G.S. przygotowała nowy wariant, nazwany R-Due i na tyle wydajny, że nadaje się do zmiany zasilania silników nawet 300-konnych. Ponieważ zaś w odwodzie pozostaje zawsze opcja łączenia reduktorów, w wyjątkowo wymagających autach można zamontować dwa egzemplarze, a wtedy hulaj dusza – wszystko można przerobić na zasilanie LPG.

North Italy Gas Systems kieruje większość swojej produkcji na rynki południowej Europy. Poza rodzimą Italią, gazowe komponenty tej marki można znaleźć m. in. w Bułgarii i Grecji. Chętnych do oszczędzania na kosztach paliwa przybywa tam w szybkim tempie, co daje małej wciąż włoskiej firmie perspektywę dynamicznego rozwoju. Sądząc po kierunku, w jakim rozszerza się oferta, często konwertowane są samochody szybkie i mocne, a więc takie, które paliwa za kołnierz nie wylewają. Może warto zatem pomyśleć o nowym sterowniku, który „udźwignąłby” obsługę silników 6- i 8-cylindrowych, a nie tylko popularnych „czwórek”.




Newsletter


  • 7 tys. czytelników
  • Auta na LPG
  • Testy i relacje wideo
  • Nowości i porady

Robert Markowski
źródło: N.I.G.S.



gazeo.pl 2007-2016 Wszelkie prawa zastrzeżone. Korzystanie z portalu oznacza akceptację Regulaminu.