REKLAMA
LPG
25.07.2016

RPS Powerheater - czacha dymi

Swego czasu przedstawialiśmy LPG Startbox – dodatkowy moduł do instalacji gazowej, dzięki któremu można poważnie ograniczyć zużycie benzyny potrzebnej na rozruch. Teraz firma idzie o krok dalej, prezentując urządzenie do szybszego odparowywania gazu.
REKLAMA
Powerheater w obudowiefot. gazeo.plNa pierwszy rzut oka wygląda jak filtr, ale po chwili zaczynasz się zastanawiać, po co filtrowi wiązka elektryczna

Przypomnijmy: LPG Startbox potrafi skrócić czas przełączania z benzyny na gaz nawet do 0,5 s, co zwiększa oszczędności (dłużej jedziemy na gazie). Tyle tylko, że przy temperaturach dobowych poniżej 12° C możliwości tego modułu się kończą, ponieważ nie można – a przynajmniej nie bez szkody dla kultury pracy silnika i żywotności reduktora – wytworzyć dostatecznie dużo ciepła, by zmienić stan skupienia LPG z ciekłego na gazowy. Tutaj na scenę wkracza drugi wynalazek – elektryczny podgrzewacz autogazu o nazwie Powerheater.

Urządzenie ma kształt cylindra i jest wykonane z dobrze przewodzącego ciepło aluminium. Wewnątrz obudowy widać system kanalików, którymi przepływa skroplony gaz. W środku

Powerheater ze zdjętą obudowąfot. gazeo.plTaka budowa wewnętrzna zapewnia autogazowi wydłużenie podróży przez urządzenie, co sprzyja efektywniejszemu odparowaniu

znajduje się zasilany elektrycznie bimetalowy element grzewczy, który w kilka-kilkanaście sekund ogrzewa LPG doprowadzane ze zbiornika do temperatury na tyle wysokiej, że można rozpocząć zasilanie nim silnika. Nie od razu jednak – Powerheater montuje się przed reduktorem, a więc wstępnie ogrzane (do 40-60° C) paliwo trafia jeszcze do niego.

Producent, firma Rempel Power Systems, twierdzi, że w połączeniu z modułem LPG Startbox elektryczny ogrzewacz może służyć do zasilania samochodów nawet w warunkach niemal arktycznych, przy temperaturach spadających do -40° C. Prawdę mówiąc, takie rozwiązanie przekonuje nas znacznie bardziej niż sam Startbox, ale w dalszym ciągu twierdzimy, że najlepiej byłoby „organoleptycznie” zbadać skuteczność jego działania. Może się uda, tylko trzeba trzymać kciuki za sroższą niż ostatnio zimę...




Newsletter


  • 7 tys. czytelników
  • Auta na LPG
  • Testy i relacje wideo
  • Nowości i porady

Robert Markowski
źródło: Rempel Power Systems



gazeo.pl 2007-2017 Wszelkie prawa zastrzeżone. Korzystanie z portalu oznacza akceptację Regulaminu.