06.06.2016

Reduktor STAG R02 firmy AC S.A. - dlaczego lepszy?

REKLAMA

Reduktor STAG R02 charakteryzuje się dużą wydajnością przy zachowaniu niewielkich wymiarów zewnętrznych. Dzięki temu bez problemu można go montować nawet w ciasnych komorach silnikowych współczesnych samochodów.
REKLAMA

STAG R02 jest reduktorem jednostopniowym przeznaczonym do sekwencyjnych układów zasilania gazowego stosowanych w silnikach o mocach do 136 KM. Wysoką wydajność reduktora przy niewielkich wymiarach zewnętrznych osiągnięto stosując system ACtherm.

Najważniejszą jego częścią jest wydajny układ odparowania LPG, który znajduje się w części reduktora wykonanej ze stopu aluminium.

Redukcja ciśnienia następuje w części znajdującej się pod pokrywą wykonaną z tworzywa sztucznego. Ona także jest częścią systemu ACtherm, gwarantując optymalną izolację cieplną reduktora, niewrażliwość na wychłodzenie oraz bardzo szybkie jego nagrzewanie. Dzięki temu silnik błyskawicznie przełącza się na zasilanie gazowe, minimalizując zużycie 2-krotnie droższej benzyny w fazie rozgrzewania.

 

Ładowanie video...

 

Reduktor charakteryzuje się bardzo stabilnym ciśnieniem wyjściowym, które zapewnia system ACpress. Wartość ciśnienia, które zasila wtryskiwacze jest praktycznie niezależna od ciśnienia w zbiorniku LPG.

Różnica wartości ciśnienia wyjściowego pomiędzy okresem zimowym kiedy w zbiorniku jest niewiele paliwa i panuje ciśnienie rzędu 3 barów a letnim kiedy po pełnym zatankowaniu ciśnienie może sięgać nawet 7 barów, wynosi 0,05 bara.

ACpress w reduktorze STAG R02 dba także o stabilną wartość ciśnienia w czasie jazdy z dużym obciążeniem lub w czasie dynamicznego przyspieszania samochodu. W takich warunkach, w przypadku silników o mocy około 120 KM, spadek ciśnienia wyjściowego wynosi 0,1 - 0,15 bara.

Reduktor STAG R02fot. gazeo.plReduktor STAG R02 ma bardzo małe wymiary zewnętrzne, co bardzo ułatwia jego zabudowę w komorach silnikowych

W sytuacji odwrotnej, tzn. kiedy silnik pracuje bez dawkowania paliwa (np. hamowanie silnikiem, kiedy aktywowana jest funkcja cut off) reduktor nie ma skłonności do nadmiernego zwiększania ciśnienia, na skutek gromadzenia niezużywanego gazu. Praktycznie nie ma możliwości by w takich warunkach ciśnienie w reduktorze wzrosło powyżej 1,5 bara.

Reduktor STAG R02 charakteryzuje się także dużą stabilnością regulacji parametrów oraz odpornością na zanieczyszczenia, które mogą pojawiać się w LPG.

Uniwersalny system mocowania ACflex z centralną pojedynczą śrubą upraszcza montaż i umożliwia zamocowanie reduktora STAG R02 praktycznie w każdej pozycji. Ułatwia to system kolanek przyłączeniowych TriACflex pozwalający na ich ustawianie w dowolnej pozycji.

Reduktor współpracuje z zewnętrznym elektrozaworem gazowym, co daje większą swobodę w montażu i umiejscowieniu obu urządzeń. Elektrozawór z filtrem fazy ciekłej LPG można zamontować w miejscu, które ułatwi obsługę gazowego układu zasilania, w ramach której wymienia się właśnie wkłady filtracyjne LPG.


Sprawdź! Zamów wycenę instalacji LPG do swojego samochodu


Newsletter


  • 7 tys. czytelników
  • Auta na LPG
  • Testy i relacje wideo
  • Nowości i porady

Piotr Złoty
źródło: AC S.A.



gazeo.pl 2007-2018 Wszelkie prawa zastrzeżone. Korzystanie z portalu oznacza akceptację Regulaminu.