REKLAMA
LPG
14.11.2011

STAG-400 DPI - pełny zakres możliwości

Od bezpośredniego wtrysku nie ma już odwrotu. I dobrze, bo pozwala on obniżać zużycie paliwa. Nie oznacza to, że instalacje gazowe przestają być potrzebne - inżynierowie pracują, by nadążyć za rozwojem techniki. Oto ostateczna wersja sterownika firmy AC do jednostek typu DI.
REKLAMA
Sterownik STAG-400 DPIfot. ACSterownik Stag 400 DPI

Na początek, nowy członek znanej rodziny sterowników STAG został przystosowany do współpracy z silnikami FSI/TSI/TFSI produkcji Grupy VW, które można znaleźć w autach marek Skoda, Audi oraz Seat, no i oczywiście macierzystego Volkswagena. AC będzie sukcesywnie wprowadzać na rynek odmiany umożliwiające adaptację jednostek napędowych wytwarzanych przez wszystkie największe koncerny motoryzacyjne.

STAG-400 DPI (zobacz test systemu STAG-400 DPI , pomimo iż jest systemem wtrysku gazu do silników z wtryskiem bezpośrednim, podaje LPG w sposób pośredni, tak jak układy sekwencyjne do jednostek MPI, a więc do kolektora dolotowego. Nie umożliwia więc pracy silnika wyłącznie na gazie, ponieważ trwałe unieruchomienie wtryskiwaczy benzynowych doprowadziłoby do ich przegrania i uszkodzenia. Różnicą w stosunku do podobnych produktów jest jednak to, że sterownik AC wysyła polecenie podawania do cylindrów gazu w pełnym zakresie prędkości obrotowych silnika, podczas gdy w wielu systemach bieg jałowy realizowany jest w całości na benzynie, a powyżej pewnej wartości obrotów udział benzyny w mieszance wyraźnie rośnie. Tutaj pozostaje on na stałym, bardzo niskim poziomie (przeczytaj artykuł Audi Q5 LPG - 265 powodów do oszczędzania).

Wśród dodatkowych funkcji należy wymienić m. in.: zintegrowany adapter OBD II/EOBD, precyzyjną autokalibrację, system autodiagnozy oraz zintegrowany emulator ciśnienia benzyny. Dzięki temu montażyści mają mniej pracy, a adaptowane samochody nawet nie zauważają zmiany rodzaju zasilania. Zauważa to natomiast kierowca podczas płacenia za tankowanie, a przecież właśnie o to chodzi.


Sprawdź! Zamów wycenę instalacji LPG do swojego samochodu


Newsletter


  • 7 tys. czytelników
  • Auta na LPG
  • Testy i relacje wideo
  • Nowości i porady

Robert Markowski
źródło: AC



gazeo.pl 2007-2017 Wszelkie prawa zastrzeżone. Korzystanie z portalu oznacza akceptację Regulaminu.