STAG 400 DPI jest sterownikiem dedykowanym do kontrolowania pracy tzw. instalacji dotryskowych stosowanych właśnie w silnikach z bezpośrednim wtryskiem benzyny.
W związku z tym STAG 400 DPI oprócz sterowania wtryskiwaczami LPG montowanymi w kanałach dolotowych kolektora uruchamia także wtryskiwacze benzynowe, realizując tzw. dotrysk benzyny. Zabezpiecza on wtryskiwacze benzynowe przed uszkodzeniem.
Tego typu silniki są coraz bardziej popularne, co prognozowano już dużo wcześniej. Prognozy te wynikały oczywiście z planowanych terminów wprowadzenia kolejnych wymagań emisyjnych oraz działań producentów przygotowujących się do ich spełniania.
Bezpośredni wtrysk benzyny, turbodoładowanie, zmniejszanie pojemności skokowych silników i liczby cylindrów czy tzw. downsizing to często stosowana metoda mająca na celu ograniczenie emisji szkodliwych składników spalin.
W silniku z bezpośrednim wtryskiem benzyny nie można wyłączyć wtryskiwaczy benzynowych ponieważ są one umiejscowione w komorach spalania, a przepływająca przez nie benzyna chłodzi je i oczyszcza ich końcówki z produktów spalania.
Jeszcze w 2007 r. całościowy udział rynkowy silników z bezpośrednim wtryskiem benzyny kształtował się na poziomie kilku procent, choć już wtedy niektórzy producenci oferowali tego typu jednostki napędowe w daleko większych od średniej ilościach. W Grupie Volkswagena szacowano udział takich silników na 35-40%.
W późniejszych latach tę technologię zasilania silników o zapłonie iskrowym zaczął popularyzować np. Peugeot czy Ford. Peugeot praktycznie nie przekroczył 10-procentowego udziału tego rodzaju jednostek napędowych. Ale Ford bardzo rozwinął ten sposób zasilania, wprowadzając do oferty rodzinę jednostek napędowych Ecoboost, osiągnął w 2013 r. ponad 50-procentowy udział silników z bezpośrednim wtryskiem benzyny w swojej ofercie.
W ten sposób kształtują się trendy w zakresie rozwoju benzynowych jednostek napędowych. Udział rynkowy silników z bezpośrednim wtryskiem benzyny przekracza już 30%. Z tego właśnie powodu wielu producentów instalacji gazowych oferuje tego typu systemy, coraz bardziej przesuwając ciężar produkcji właśnie w ich stronę.
Firma AC S.A. jest przygotowana na wzrastający udział silników z bezpośrednim wtryskiem benzyny i od kilku lat oferuje system zasilania gazowego STAG 400 DPI. Jest to produkt sprawdzony i opracowany pod kątem zastosowania w wielu najbardziej popularnych tego typu jednostkach napędowych i z powodzeniem w nich wykorzystywany.
STAG 400 DPI dawkuje LPG do silnika w całym zakresie obciążeń, dzięki czemu udział benzyny podczas pracy silnika na gazie jest ograniczony do minimum, stanowiąc do 20% sumarycznego zużycia paliwa (gazu i benzyny).
Jest to bardzo ważne dla użytkowników, którzy mogą zaoszczędzić od około 13-15 do 20, a nawet 30 zł na każdych przejechanych 100 km. Oznacza to, że montaż systemu STAG 400 DPI jest opłacalny nawet w samochodach pokonujących rocznie około 15 tys. km.
Nie ma także problemu z obsługą instalacji w sieci warsztatów STAG. Coraz więcej serwisów jest do tego przygotowana, oczekując coraz większego napływu samochodów z bezpośrednim wtryskiem benzyny.
STAG 400 DPI jest także stosunkowo prosty w montażu, ponieważ do każdej aplikacji systemu są dostępne bogato ilustrowane instrukcje montażowe zawierające opisy, w którym miejscu należy podłączać poszczególne elementy instalacji i jej wiązki elektrycznej.
Kalibracja systemu STAG 400 DPI jest także uproszczona w porównaniu z klasyczną instalacją sekwencyjną ponieważ sterownik jest wstępnie kalibrowany pod konkretny kod silnika, uwzględniając parametry danej jednostki napędowej.
Jak widać STAG 400 DPI jest sprawdzoną w działaniu instalacją do silników z bezpośrednim wtryskiem benzyny, która pomimo zużywania benzyny pozwala na znaczne ograniczenie kosztów eksploatacji samochodu. Wbrew panującym opiniom jest także systemem bardzo przyjaznym dla montażystów, którzy zawsze mogą liczyć na wsparcie techniczne oferowane przez firmę AC S.A.
Zobacz stronę producenta:
STAGwczytywanie wyników...
gazeo.pl to portal o instalacjach LPG. Znajdziesz tutaj informacje o tym, jaka instalacja gazowa w samochodzie jest najlepsza oraz które instalacje LPG można zamontować do aut z silnikami Diesla. Zamieszczamy najnowsze informacje o tendencjach cen LPG na świecie i w Polsce. Publikujemy praktyczne i rzetelne informacje dla wszystkich, dla których instalacje gazowe są codziennością. Dla nas instalacje gazowe to nie tylko praca - autogaz to nasza pasja.
Aby utworzyć konto Warsztatu, należy zgłosić dane firmy: 609-966-101 lub biuro@gazeo.pl