REKLAMA
LPG
15.06.2015

STAG 400 DPI - taka jest przyszłość

REKLAMA

Coraz większa liczba producentów samochodów stosuje silniki o zapłonie iskrowym z bezpośrednim wtryskiem benzyny, co jest podyktowane względami ekologicznymi. Czy nam się podoba czy nie, takich silników będzie na rynku coraz więcej.
REKLAMA

Pojawienie się jednostek napędowych z bezpośrednim wtryskiem benzyny wprowadziło zamieszanie na rynku firm montujących instalacje gazowe. Początkowo także producenci instalacji gazowych nie dostrzegali potrzeby opracowania systemów LPG do takich silników. Obecnie praktycznie wszyscy dostawcy gazowych układów zasilania mają w ofercie odpowiednie do silników z bezpośrednim wtryskiem benzyny systemy.

Silnik V6 FSI z instalacją STAG 400 DPIfot. gazeo.plSilnik V6 FSI zasilany LPG z wykorzystaniem instalacji gazowej STAG 400 DPI w samochodzie Audi Q5

Warsztaty montujące wciąż niechętnie postrzegają montaż instalacji LPG w takich silnikach. Dlaczego się tak dzieje? Trudno powiedzieć. Z pewnością montaż instalacji w samochodzie z takim silnikiem wymaga większej uwagi i wiedzy, lecz nie powinno to być powodem niechęci. Wręcz przeciwnie powinno stanowić kolejne wyzwanie dla firmy. Tym bardziej, że producenci instalacji gazowych robią wszystko by ich systemy LPG były przyjazne montażystom i wspomagały ich pracę w jak największym stopniu.

Jest to bardzo ważne ponieważ silniki z bezpośrednim wtryskiem benzyny są bardzo skomplikowane.

Świadoma tego firma AC tak opracowuje dokumentację montażową aby w jak największym stopniu ułatwić zadanie montażystom. Do każdej instalacji STAG 400 DPI oferowana jest bogato ilustrowana (kolorowymi zdjęciami) instrukcja montażu, która krok po kroku opisuje poszczególne etapy montażu, podłączenia i kalibracji. Dodatkowo proces kalibracji jest wspomagany przez specjalnego asystenta, który prowadzi montażystę przez poszczególne czynności niezbędne do prawidłowego wykonania kalibracji instalacji STAG 400 DPI.

Firma AC oferuje także wsparcie techniczne dla montażystów w razie ewentualnych problemów, które mogą wyniknąć w trakcie montażu czy uruchamiania instalacji STAG 400 DPI.

Obecnie systemy STAG 400 DPI są oferowane do silników kilku producentów. Wśród jednostek napędowych stosowanych w samochodach Grupy Volkswagena STAG 400 DPI umożliwia adaptację na LPG następujących silników:

STAG 400 DPI w Audi Q5fot. gazeo.plSterownik STAG 400 DPI w Audi Q5
  • 4.2 FSI,
  • 3.6 FSI,
  • 3.2 FSI,
  • 2,8 FSI,
  • 2,0 TFSI,
  • 2,0 FSI,
  • 2,0 TSI,
  • 1,8 TSI,
  • 1,4 TSI.

STAG 400 DPI może także zasilać LPG silniki 2,0 DISI2,3 DISI Turbo w Mazdach, a w Toyocie silnik 2,0 VVTi D4. W przypadku Hyundaia i Kii można adaptować do LPG silnik 1.6 GDI.

Od czerwca 2015 r. STAG 400 DPI może być montowany do 4-cylindrowych silników z grupy VAG (Audi, Seat, Skoda i Volkswagen), niezależnie od kodu silnika. Dotyczy to samochodów do 2012 r. z silnikami o pojemnościach skokowych powyżej 1600 cm3.

Najnowszym, opracowanym pod kątem zasilania LPG z wykorzystaniem systemu STAG 400 DPI, silnikiem jest jednostka napędowa Opla 2.0T (220 KM, 162 kW) o kodzie A20NHT ze sterownikiem benzynowym marki Bosch stosowana w Insigni.

Szczegółowa lista dostępnych aplikacji systemu STAG 400 DPI znajduje się na stronie internetowej AC.

Montaż instalacji STAG 400 DPI jest możliwy w ogólnopolskiej sieci Autoryzowanych Serwisów STAG, Rekomendowanych Warsztatów STAG oraz innych warsztatach LPG mających odpowiednie kwalifikacje.

Prace nad opracowaniem aplikacji systemu STAG 400 DPI do kolejnych jednostek napędowych z bezpośrednim wtryskiem benzyny wciąż trwają. O ich wynikach będziemy sukcesywnie informować.


Sprawdź! Zamów wycenę instalacji LPG do swojego samochodu


Newsletter


  • 7 tys. czytelników
  • Auta na LPG
  • Testy i relacje wideo
  • Nowości i porady

Piotr Złoty
źródło: AC S.A.



gazeo.pl 2007-2017 Wszelkie prawa zastrzeżone. Korzystanie z portalu oznacza akceptację Regulaminu.