REKLAMA
LPG
15.12.2014

STAG R01 CS i STAG TAP-03 - dla najbardziej oszczędnych

REKLAMA

Czy jeżdżąc na LPG, paliwie 2-krotnie tańszym od benzyny, można pokusić się o jeszcze jakieś oszczędności? Okazuje się, że dzięki nowym produktom marki STAG, jest to możliwe.
REKLAMA
Elektryczny podgrzewacz reduktora STAG R01 CSfot. AC S.A.Elektryczny podgrzewacz reduktora STAG R01 CS

Nowe produkty marki STAG w ofercie AC S.A. pozwalają zmniejszyć zużycie obu paliw. Zarówno benzyny, przed przełączeniem na LPG jak i samego gazu, po osiągnięciu przez reduktor odpowiedniej temperatury.

STAG R01 CS to elektryczny podgrzewacz, który pozwala na skrócenie czasu nagrzewania reduktora-parownika. Dzięki jego działaniu skraca się czas pracy silnika na benzynie, szczególnie w okresie jesienno-zimowym, kiedy temperatury otoczenia są znacznie niższe.

Producent podaje, że czas potrzebny na osiągnięcie temperatury reduktora pozwalającej na przełączenie na LPG ulega skróceniu nawet o 40%.

Oprócz skrócenia czasu przełączania silnika na LPG, STAG R01 CS, dzięki stałemu monitorowaniu temperatury reduktora-parownika, pozwala na utrzymanie odpowiedniej jego temperatury także przy skokowych zmianach obciążenia silnika. Zapobiega to wychłodzeniu reduktora np. w czasie jazdy z dużymi prędkościami.

Wpływ zastosowanie podgrzewacza na rozgrzewanie reduktorafot. AC S.A.Porównanie rozgrzewania reduktora z podgrzewaczem STAG R01 CS i bez jego zastosowania

Nad pracą podgrzewacza czuwa elektroniczne urządzenie sterujące, które analizuje temperaturę reduktora przy każdym włączeniu zapłonu, a sam podgrzewacz przekształca energię elektryczną na energię cieplną, niezbędną do właściwego odparowania LPG.

Inteligentne sterowanie podgrzewaczem minimalizuje zużycie energii elektrycznej, celem ochrony instalacji elektrycznej pojazdu, a zarazem pozwala ją w pełni wykorzystać, dzięki możliwości zwiększenia prądu zasilającego nawet do wartości 60 A (w czasie pracy silnika).

STAG R01 CS jest urządzeniem dedykowanym do reduktorów rodziny R01, których producentem jest także AC. S.A.

Urządzenie można stosować w silnikach od 4 do 8 cylindrów, co oznacza, że jego sterownik jest przystosowany do pracy w gazowch systemach zasilania, w których pracuje 1 lub 2 reduktory.

Dane odnośnie zużycia benzyny (w l/1000 km) w samochodzie z silnikiem o pojemności skokowej 1,4 l, które użytkowano z podgrzewaczem i bez jego zastosowania pokazują, że urządzenie przynosi realne oszczędności, zarówno zimą jak i latem.

 Z podgrzewaczemBez podgrzewacza
Lato2,454,85
Zima5,3210,50

 

Drugie urządzenie, wariator kąta wyprzedzenia zapłonu STAG TAP-03, zaczyna działać po przełączeniu silnika na zasilanie gazowe (LPG lub CNG), optymalizując jego pracę poprzez zwiększenie kąta wyprzedzenia zapłonu.. Przyspieszenie zapłonu pozwala na pełne wykorzystanie energii zawartej w paliwie gazowym ponieważ mieszanka gazowo-powietrzna (szczególnie CNG) spala się nieco wolniej i wcześniejsze jej zapalenie powoduje, że maksymalne ciśnienie w komorze…
 

Sprawdź! Zamów wycenę instalacji LPG do swojego samochodu

Na następnej stronie znajdziesz informacje na temat
wariatora kąta wyprzedzenia zapłonu STAG TAP-03

Pozostało: 50%


Newsletter


  • 7 tys. czytelników
  • Auta na LPG
  • Testy i relacje wideo
  • Nowości i porady

AC S. A.
źródło: AC S.A.



gazeo.pl 2007-2017 Wszelkie prawa zastrzeżone. Korzystanie z portalu oznacza akceptację Regulaminu.