06.02.2017

STAG R02 TWIN - dwa w jednym

REKLAMA

Reduktor STAG R02 TWIN jest nową propozycją AC S.A. przeznaczoną do gazowych układów zasilania silników o dużej mocy, w których duże zapotrzebowanie na paliwo wymaga stosowania reduktorów o odpowiedniej wydajności.
REKLAMA

Jednostki napędowe o wysokiej mocy mają duże zapotrzebowanie na paliwo. Powoduje to duży przepływ LPG przez reduktor. Przepływające LPG odparowuje odbierając ciepło od układu chłodzenia silnika, z którym każdy reduktor LPG jest połączony. Przy bardzo dużych obciążeniach silnika może następować wychładzanie reduktora i spadek ciśnienia gazu.

Reduktor LPG STAG R02 TWINfot. gazeo.plReduktor LPG STAG R02 TWIN to nowa propozycja AC S.A. do zasilania silników o wysokiej mocy

Dzięki swojej konstrukcji, zastosowanym rozwiązaniom, także w zakresie użytych materiałów, w reduktorze STAG R02 TWIN mankamenty te nie występują. Jest to obecnie reduktor o największej wydajności w ofercie AC S.A. Może być używany do zasilania silników o mocach do 280 KM.

Przy projektowaniu reduktora STAG R02 TWIN skupiono się przede wszystkim na uzyskaniu odpowiedniej wydajności oraz zachowaniu stabilnych parametrów gazu zasilającego silnik. Zarówno temperatura jak i ciśnienie gazu zachowują odpowiednie wartości nawet w przypadku długotrwałej jazdy z dużym obciążeniem.

Na przykład w czasie szybkiej jazdy na autostradzie dodatkowo w warunkach zimowych (przy niskiej temperaturze otoczenia), kiedy czasami reduktor jest dodatkowo wychładzany przez pęd powietrza STAG R02 TWIN utrzymuje parametry gazu na poziomie gwarantującym prawidłowe działanie silnika. Co bardzo ważne wartość ustawionego ciśnienia wyjściowego odznacza się stabilnością w długim okresie użytkowania.

 

Ładowanie video...

 

Wysoką wydajność oraz stabilne parametry odparowanego gazu reduktor STAG R02 TWIN zawdzięcza odpowiedniej konstrukcji oraz materiałom ograniczającym wymianę ciepła z otoczeniem, a z drugiej strony pozwalającym na efektywne przekazywanie ciepła z układu chłodzenia silnika do ciekłego LPG.

Odpowiada za to korpus reduktora wykonany ze stopów aluminium. Natomiast wykonane z tworzyw sztucznych pokrywy ograniczają wymianę ciepła pomiędzy reduktorem a otoczeniem, dzięki czemu przy dużych obciążeniach silnika nie następuje jego wychładzanie.

Dzięki tym zabiegom reduktor STAG R02 TWIN bardzo szybko osiąga temperaturę, w której efektywnie i z odpowiednią wydajnością odparowuje LPG w stanie ciekłym dostarczane ze zbiornika.

Wszystkie rozwiązania zapewniające stabilność termiczną reduktora STAG R02 TWIN są określane przez AC S.A. jako system ACtherm.

Reduktor LPG STAG R02 TWINfot. gazeo.plMocowanie z wykorzystaniem widocznego wspornika oraz obrotowe kolanka przyłączeniowe ułatwiają montaż reduktora STAG R02 TWIN

Reduktor jest także bardzo odporny na zanieczyszczenia mogące pojawiać się w autogazie.

Obok bardzo dobrych właściwości termicznych reduktor STAG R02 TWIN jest także bardzo stabilny w zakresie utrzymywania ciśnienia wyjściowego. Pakiet rozwiązań, które to zapewniają jest określany przez AC S.A. jako ACpress.

Ciśnienie wyjściowe pod którym LPG w stanie gazowym trafia do listwy wtryskowej pozostaje praktycznie na stałym, gwarantującym poprawne działanie jednostki napędowej, poziomie. Nie ma na nie wpływu ani ciśnienie zasilania, czyli ciśnienie LPG w zbiorniku (zmieniające się w zależności od jego stopnia napełnienia oraz temperatury otoczenia), ani też zwiększone zapotrzebowanie silnika na paliwo w czasie pracy przy dużych obciążeniach.

Dodatkowo system ACpress nie pozwala na zwiększanie ciśnienia w reduktorze w czasie hamowania silnikiem.

Reduktor STAG R02 TWIN jest mocowany z wykorzystaniem jednej śruby - system ACflex, co ułatwia jego właściwe ułożenie w komorze silnikowej. Można go mocować praktycznie w każdej pozycji, dzięki obrotowym kolankom przyłączeniowym zabudowanym w systemie TriACflex.

STAG R02 TWIN rozszerza ofertę reduktorów AC S.A. o urządzenie o większej wydajności niż oferowany dotychczas STAG R01 (do 250 KM). Nowy reduktor charakteryzuje się także dużą stabilnością ciśnienia i temperatury gazu w szerokim zakresie wydajności niezależnie od ciśnienia panującego w zbiorniku LPG).

STAG R02 TWIN jest zbudowany z dwóch reduktorów STAG R02. Pomimo zwiększonej wysokości nowy reduktor ma na tyle zwartą budowę, że bez problemu można go montować komorach silnikowych współczesnych samochodów.


Sprawdź! Zamów wycenę instalacji LPG do swojego samochodu


Newsletter


  • 7 tys. czytelników
  • Auta na LPG
  • Testy i relacje wideo
  • Nowości i porady

Piotr Złoty
źródło: AC S.A.



gazeo.pl 2007-2017 Wszelkie prawa zastrzeżone. Korzystanie z portalu oznacza akceptację Regulaminu.