REKLAMA
LPG
22.12.2014

STAG TUNING – odkryj ukryty potencjał silnika

REKLAMA

STAG TUNING pozwala wygenerować rezerwę mocy jaką ma każda jednostka napędowa. Wynika to z faktu, że silniki samochodów są regulowane według uśrednionych nastaw, a nie indywidualnie.
REKLAMA
Moduł STAG TUNINGfot. AC S.A.Moduł STAG TUNING

Dzięki zastosowaniu modułu STAG TUNING można te rezerwy wykorzystać. Urządzenie działa na zasadzie emulacji sygnału czujnika ciśnienia doładowania, zatem jest przeznaczone do jednostek napędowych z doładowaniem.

Odczytywany przez STAG TUNING sygnał czujnika ciśnienia doładowania jest wysyłany do sterownika silnika z zaniżoną, w stosunku do nastaw fabrycznych, wartością. Napięciową wartość tego sygnału można ustawić w aplikacji obsługującej urządzenie.

Sterownik silnika, otrzymując zaniżony sygnał, dąży do uzyskania jego wartości (napięcia) zapisanej w nastawach fabrycznych. W wyniku tego rzeczywista wartość sygnału będzie większa, a zatem sprężarka wytworzy wyższe ciśnienie doładowania.

STAG TUNING potrafi obsługiwać jednocześnie dwa czujniki ciśnienia doładowania, które występują w niektórych samochodach (w większości stosowany jest jeden taki czujnik).

Zamontowałem 2 urządzenia STAG TUNING i oba sprawują się bardzo dobrze. Urządzenie jest bardzo uniwersalne i pod tym względem uważam, że jest bardzo ciekawe. Dzięki temu można je przekładać z auta do auta, czyli powiedzmy sprzedając samochód możemy zamontować je do drugiego auta. Wtyczki są na tyle uniwersalne, że umożliwiają montaż w dużej liczbie samochodów, zresztą niekoniecznie trzeba je wykorzystywać, bo wystarczy znaleźć odpowiedni sygnał i można podlutować urządzenie bez wtyczek. Jeśli chodzi o to co udało mi się osiągnąć to mogę podać wyniki dla Audi z 3-litrowym silnikiem Diesla. Moc wzrosła o 18%, moment zwiększył się o 60 Nm, a przyspieszenie do 100 km/h zmniejszyło się o 0,8 s.

Maciej Wawrzyniak, Auto Format (Cielimowo)

Zastosowanie modułu STAG TUNING zwiększa efektywność pracy silnika w pełnym zakresie prędkości obrotowych.

Schemat podłączenia modułu STAG TUNINGfot. AC S.A.Schemat podłączenia modułu STAG TUNING

W efekcie uzyskuje się wzrost mocy na bezpiecznym poziomie oraz co najważniejsze nawet około 20-procentowy wzrost wartości momentu obrotowego. To właśnie on poprawia elastyczność jednostki napędowej, która staje się użyteczna już od prędkości obrotowych niewiele przekraczających obroty biegu jałowego. Wzrasta także dynamika silnika, przy zmniejszeniu efektu turbo dziury, a zużycie paliwa pozostaje na prawie niezmienionym poziomie.

STAG TUNING jest bardzo łatwy w montażu. Jego podłączenie polega na połączeniu dwóch wtyczek. Nie jest wymagana specjalistyczna wiedza z zakresu techniki silnikowej. Urządzenie może być stosowane we wszystkich silnikach doładowanych: benzynowch (z pośrednim i bezpośrednim wtryskiem, także wyposażonych w instalacje gazowe) oraz Diesla.


Sprawdź! Zamów wycenę instalacji LPG do swojego samochodu


Newsletter


  • 7 tys. czytelników
  • Auta na LPG
  • Testy i relacje wideo
  • Nowości i porady

AC S. A.
źródło: AC S.A.



gazeo.pl 2007-2017 Wszelkie prawa zastrzeżone. Korzystanie z portalu oznacza akceptację Regulaminu.