REKLAMA
LPG
Zamknij
Następne zdjęcie
Cała galeria
1 z 3
fot. gazeo.pl / TUR 6 - widok od tyłu z widocznym gwintowanym otworem do mocowania poprzednie następne
14.09.2012

Silny jak TUR

REKLAMA Silny jak TUR fot. gazeo.pl

Łódzka firma KME wprowadziła do oferty nowy reduktor-parownik o handlowym oznaczeniu R2 TUR6. Przy niewielkich wymiarach ułatwiających montaż zapewniono znaczną wydajność, która według producenta pozwala na zasilanie jednostek napędowych o mocach do 150 kW.
REKLAMA
Jednostopniowy reduktor-parownik TUR 6 - przekrójfot. KMEPrzekrój reduktora-praownika R2 TUR6

Konstrukcja

TUR jest reduktorem jednostopniowym przeznaczonym do stosowania w sekwencyjnych systemach wtrysku gazu odparowanego (IV generacja). Z wyglądu bardzo przypomina produkowanego dotychczas Silvera, który osiągał taką samą wydajność przy znacznie większych wymiarach. TUR ma wymiary 142x130x82 mm.

Wysoką wydajność przy niewielkich wymiarach osiągnięto poprzez zmianę kanałów parownika zarówno w części, w której przepływa gaz jak i ciecz chłodząca. Króćce dostarczające płyn z układu chłodzenia silnika do reduktora są obrotowe, co z pewnością docenią montażyści.

W odróżnieniu od oferowanych dotychczas reduktorów Silver, w którym stosowano zawór iglicowy, w Turze zastosowano klasyczny zawór regulacyjny w postaci dźwigienki. Na jego działanie nie mają wpływu oleiste zanieczyszczenia, które niestety w gazie się znajdują.

TUR zapewnia stabilne ciśnienie wyjściowe, regulowane w zakresie od 0,9 do 1,6 bara, w pełnym zakresie obsługiwanych mocy. Zgodnie z wymaganiami  jest on wyposażony w zawór bezpieczeństwa, który upuszcza nadmiar gazu w przypadku nadmiernego wzrostu ciśnienia.

Membrany

Membrany pracujące w komorze redukcyjnej wykonano z materiału (wytrzymałe tkane podłoże pokryte gumą), który jest odporny na LPG oraz różnego rodzaju rozpuszczalników. Dzięki temu membrany zachowują elastyczność w długim okresie eksploatacji.

Membrana od strony przestrzeni wodnej jest przystosowana do współpracy z różnego rodzaju cieczami stosowanymi w układach chłodzenia współczesnych silników.

Zawór główny

Zastosowano zawór na dźwigience. Jego najważniejszym elementem jest uszczelka, która oprócz odporności na oddziaływanie węglowodorów musi się także charakteryzować odpornością na gwałtowne zmiany temperatury przy rozprężaniu gazu. Uszczelka zamyka dopływ gazu ze zbiornika poprzez odpowiednio ukształtowany króciec. Odpowiedni dobór tych elementów (jego kształtu i zastosowanych materiałów) zapewnia dużą stabilność ciśnienia oraz wysoką odporność chemiczną, termiczną i mechaniczną.

Jednostopniowy reduktor-parownik TUR 6fot. gazeo.plReduktor-parownik R2 TUR6 jest kompletowany z elektrozaworem OMB, który można z nim połączyć za pomocą będącej w komplecie sztywnej złączki

Obróbka

Korpus reduktora R2 TUR6 powstaje na sterowanych numerycznie obrabiarkach, co zapewnia dużą dokładność wymiaru i kształtu, natomiast pokrywa gazowa (od strony reduktora) i wodna (od strony parownika) są ciśnieniowymi odlewami ze stopów aluminium o dużej dokładności wykonania, co ogranicza dodatkową obróbkę tych elementów.

Anodowanie

Korpus i pokrywy reduktora są poddawane procesowi anodowania, co zabezpiecza jego powierzchnie przed korozją i możliwością pojawienia się nieszczelności np. w warunkach silnego zasolenia z jakim mamy do czynienia zimą na naszych drogach.

Nowy reduktor jest kompletowany z elektrozaworem gazowym OMB wyposażonym w wymienny wkład filtra fazy ciekłej.

Podsumowanie

Kolejny, po bardzo dobrze przyjętym przez rynek systemie Nevo, produkt KME pokazuje, że dział rozwoju tej łódzkiej firmy ma duży potencjał w opracowywaniu nie tylko podzespołów elektronicznych, lecz również komponentów całkowicie mechanicznych.




Newsletter


  • 7 tys. czytelników
  • Auta na LPG
  • Testy i relacje wideo
  • Nowości i porady

Piotr Złoty
źródło: KME



gazeo.pl 2007-2017 Wszelkie prawa zastrzeżone. Korzystanie z portalu oznacza akceptację Regulaminu.