Istotą działania sterownika jest modyfikowanie mapy wtrysku gazu w czasie rzeczywistym na podstawie danych o obciążeniu silnika. Dzięki funkcji Auto-Adaptacja, przełączenie na zasilanie LPG nie nastąpi do momentu utworzenia wzorcowej mapy benzynowej, a jej prawidłowe tworzenie sygnalizowane jest kierowcy za pośrednictwem sygnałów dźwiękowych. W trakcie jazdy na gazie, czasy wtrysku są stale porównywane z zebraną mapą, a w razie odkrycia niezgodności silnik przełącza się na benzynę do momentu dostosowania mapy do bieżących warunków (np. podczas jazdy w górach lub ciągnięcia przyczepy). Mówiąc kolokwialnie, sterownik z czasem uczy się stylu jazdy kierowcy i sytuacji, w jakich przychodzi mu pracować.
Inteligentny Stag 300 koryguje również ciśnienie w reduktorze (funkcja „opróżniania ciśnienia”), które rośnie podczas hamowania silnikiem (gdy działa układ cut-off). Gaz jest w sposób kontrolowany wypuszczany z parownika, by w momencie ponownego załączenia zapłonu zapewnić silnikowi prawidłową dawkę paliwa gazowego. Elektronika steruje także funkcją rozgrzewania wtryskiwaczy przy temperaturze reduktora nawet poniżej 10° C. Sterownik nadaje się do adaptowania silników o maksymalnie 8 cylindrach (także Wankla), o różnych strategiach wtrysku (sekwencja, półsekwencja, full group), a jednostki napędowe konwertowane z jego użyciem spełniają wymagania normy Euro 5 (o ile spełniały ją na paliwie bazowym).
Zobacz stronę producenta:
STAGwczytywanie wyników...
gazeo.pl to portal o instalacjach LPG. Znajdziesz tutaj informacje o tym, jaka instalacja gazowa w samochodzie jest najlepsza oraz które instalacje LPG można zamontować do aut z silnikami Diesla. Zamieszczamy najnowsze informacje o tendencjach cen LPG na świecie i w Polsce. Publikujemy praktyczne i rzetelne informacje dla wszystkich, dla których instalacje gazowe są codziennością. Dla nas instalacje gazowe to nie tylko praca - autogaz to nasza pasja.
Aby utworzyć konto Warsztatu, należy zgłosić dane firmy: 609-966-101 lub biuro@gazeo.pl