28.05.2012

Z irydu i miedzi - do najnowszych silników

REKLAMA

Diabeł tkwi w szczegółach. To porzekadło najlepiej oddaje innowacje pojawiające się w świecie świec zapłonowych. Nowe materiały, kształty, technologie i jeden cel: najlepszy produkt! Świeca zapłonowa Brisk Premium+ to produkt bez kompromisu: idealny do nowoczesnych silników benzynowych oraz tych zasilanych autogazem!
REKLAMA

Świeca zapłonowa pracuje w niezwykłym środowisku komory spalania. Nieustanne zmiany ciśnienia w cylindrze, wysoka temperatura, ogień, związki chemiczne zawarte w paliwie i wreszcie produkty spalania. Mało? Konstruktorzy muszą jeszcze pamiętać o tym, aby świeca pracowała nienagannie przez cały okres eksploatacji. Łatwe? W ciągu godzinnej jazdy samochodem, każda ze świec wykonuje swoją pracę średnio 45 tys. razy! Zatem przy trwałości 100 tys. km, którą osiągają świece Brisk Premium+, iskra generowana jest kilkadziesiąt milionów razy!

Nowe technologie w służbie koni mechanicznych
Świeca zapłonowa Brisk Premium+ zbudowana jest z myślą o długotrwałej eksploatacji w silnikach najnowszych generacji oraz wyposażonych w instalacje gazowe. Z tego powodu, Premium+ spełniać musi kilka niezbędnych warunków:

- Utrzymując stałe, idealne parametry iskry, zminimalizować zapotrzebowanie na prąd. Dlatego zdecydowano się na zastosowanie irydu, który w sposób stabilny, niezależny od warunków pracy,  umożliwia przeskok iskry pomiędzy elektrodami. Elektrody z irydu są obecnie powszechnie stosowane, lecz niewiele się mówi o znacznym zwiększeniu zapotrzebowania na napięcie. Zastosowane kombinacji środkowej elektrody z irydowym kontaktem oraz rdzeniem wykonanym z miedzi, jak również zakończenie elektrody zewnętrznej w połowie elektrody centralnej spowodowało spadek zapotrzebowania na napięcie oraz otworzyło możliwość szerzenia się czoła płomienia w głąb komory spalania.

fot. BriskMiejsce przeskakiwania iskry w zależności od kształtu elektrod

- Jak najszybsze osiągnięcie właściwej temperatury pracy. Z tego samego powodu (rdzeń miedziany i zakończenie elektrody zewnętrznej w połowie elektrody centralnej) nastąpiło znaczne zredukowanie efektu zimnych startów (nierównej pracy zimnego silnika szczególnie pod obciążeniem). Rdzeń miedziany poprawia zdolność do jak najszybszego osiągnięcia temperatury samooczyszczania, przy jednoczesnym bardzo dobrym odprowadzeniu ciepła ze świecy do głowicy. W trakcie nagrzewania się silnika nie zachodzi obawa np. o „zalanie” świecy czy nierówną pracę jednostki napędowej.

- Wydłużenie żywotności świecy. Materiał użyty do produkcji czynnej części elektrody świec zapłonowych ma zasadniczy wpływ na ich żywotność. Zwiększona przewodność cieplna elektrody centralnej z rdzeniem miedzianym przyczynia się do skuteczniejszego odprowadzania temperatury ze świecy, powodując jej obniżenie o 100° C, wydłużając tym samym okres eksploatacji świecy. BRISK zaleca wymianę świec PREMIUM+ co 100 tys. km, natomiast w silnikach z instalacją gazową co 45 tys. km.

Świece BRISK PREMIUM+ przeznaczone są do najnowszych spotykanych silników samochodowych. Świece oferowane są w ośmiu referencjach. Dzięki przystępnej cenie, najnowsza technologia służyć może każdemu kierowcy, także użytkownikom samochodów zasilanych autogazem.


Sprawdź! Zamów wycenę instalacji LPG do swojego samochodu


Newsletter


  • 7 tys. czytelników
  • Auta na LPG
  • Testy i relacje wideo
  • Nowości i porady

BRISK
źródło: BRISK



gazeo.pl 2007-2017 Wszelkie prawa zastrzeżone. Korzystanie z portalu oznacza akceptację Regulaminu.