REKLAMA
LPG
19.01.2015

Zmiany we wtryskiwaczach WGs

W ostatnim czasie we wtryskiwaczach WGs pozbawionych sprężyny zamykającej przepływ LPG, wprowadzono szereg zmian, które chcieliśmy omówić.
REKLAMA
Wtryskiwacz WGs przed zmianamifot. Biuro Doradcze Plus Andrzej PryzowiczWtryskiwacz WGs przed zmianami: 1- zespół cewki, 2- cewka, 3- karkas cewki, 4- magnetowód, 5- obudowa cewki, 6- wiązka zakończona złączem, 7- o-ring, 8- przekładki, 9- obudowa wtryskiwacza, 10- podkładka. Zwora składa się z talerzyka (11), membrany (12) i uszczelnienia (13)

O to jak zmieniły się wtryskiwacze WGs od momentu ich rynkowej premiery w 2012 r. zapytaliśmy Andrzeja Pryzowicza, właściciela Biura Doradczego Plus, które je produkuje.

gazeo.pl: Wtryskiwacze bezsprężynowe to już brzmi rewolucyjnie. Co można jeszcze zmienić w takim elemencie?

Andrzej Pryzowicz: Wtryskiwacze WGs są ciągle udoskonalane. W wyniku prowadzonych prac rozwojowych nad wtryskiwaczami WGs dokonaliśmy szeregu zmian obejmujących ich budowę, technologię wykonania i kalibrację.

A może Pan podać jakieś szczegóły?

W zakresie budowy wyeliminowaliśmy zbędne elementy budowy przekładkę, podkładkę i membranę oraz zmodyfikowaliśmy układ zamykania wtryskiwacza. Wprowadziliśmy nową zworę, a także dodatkowy króciec.

Nowa zwora ma zmienione wymiary talerzyka oraz kształt uszczelnienia, które jest wykonane z odpowiednio dobranej mieszanki gumowej.

Czy zmiany miały wpływ na technologię wytwarzania tych elementów?

Wprowadzone zmiany konstrukcyjne wymusiły konieczność opracowania nowej technologii wykonania zwory tak, aby zapewnić powtarzalność parametrów gwarantujących jakość pracy wtryskiwaczy WGs.

A czemu służy dodatkowy króciec, o którym Pan wspomniał?

Wprowadzenie dodatkowego króćca z kalibrowanym otworem oraz odpowiednio ukształtowaną powierzchnią styku z uszczelnieniem gumowym zwory zapewnia wtryskiwaczom WGs szczelność oraz zwiększa dokładność ich kalibracji.

Wtryskiwacz WGs po zmianachfot. Biuro Doradcze Plus Andrzej PryzowiczWtryskiwacz WGs po zmianach: 1- zespół cewki, 2- cewka, 3- karkas cewki, 4- magnetowód, 5- obudowa cewki, 6- wiązka zakończona złączem, 7- o-ring. Obudowa wtryskiwacza (8) ma wlot i wylot z dodatkowo zamontowanym krócem (9), a zwora składa się z talerzyka (10) i uszczelnienia (11)

Czy to wszystkie zmiany w Państwa wtryskiwaczach?

W zakresie technologii opracowaliśmy i wdrożyliśmy nowy sposób wykonania zespołu cewki. Wprowadzenie dodatkowych operacji technologicznych poprawiło precyzję zalewania cewki i magnetowodu żywicą.

Ze zmian mających wpływ na kalibrację wtryskiwaczy WGs wprowadziliśmy nową operacje w czasie montażu i samej kalibracji. Są to czynności weryfikujące i sprawdzające, które zwiększają precyzję wykonania wtryskiwaczy WGs oraz zapewniają dokładność i powtarzalność ich pracy.

Opracowaliśmy także nowy proces kalibracji wtryskiwaczy, który uwzględnia nie tylko ich wydajność dla zadanych parametrów sterowania lecz także czas otwarcia i czas zamknięcia.

Ostatnią zmianą o jakiej chciałbym powiedzieć jest wprowadzenie dodatkowej operacji testowania każdego wytworzonego wtryskiwacza, co minimalizuje możliwość trafienia do sieci handlowej wtryskiwacza z usterką.

Czyli, pomimo podobieństwa do poprzedniej wersji, jest to zupełnie inny produkt?

Zdecydowanie tak, zasada działania pozostała oczywiście ta sama ale wszystkie zmiany doprowadziły do poprawy jakości pracy naszych wtryskiwaczy WGs.

Dziękuję za rozmowę.


Sprawdź! Zamów wycenę instalacji LPG do swojego samochodu


Newsletter


  • 7 tys. czytelników
  • Auta na LPG
  • Testy i relacje wideo
  • Nowości i porady

Piotr Złoty
źródło: Biuro Doradcze PLUS Andrzej Pryzowicz



gazeo.pl 2007-2017 Wszelkie prawa zastrzeżone. Korzystanie z portalu oznacza akceptację Regulaminu.