LPG - dobre paliwo LPG dobre paliwo
 

Praktyk radzi

Zastanawiasz się jaką instalacje gazową wybrać do swojego samochodu lub masz problem z LPG? Przeszukaj autogaz porady - może odpowiedź na Twoje pytanie już padła.

Jeżeli nie znajdziesz odpowiedzi na swoje pytanie, zadaj je praktykowi. To osoba z wieloletnim doświadczeniem, która postara się doradzić i rozwiązać Twój problem. Aby zadawać pytania musisz się zalogować - jeżeli posiadasz konto. Jeżeli nie posiadasz konta możesz je utworzyć tutaj.

Zadaj pytanie

Pytania i odpowiedzi

Civic 1,5 101KM 94 r jaki gaz? i czy warto?

status: zakończone model samochodu: Honda Civic 1996 r. | 1,5 (74 kW) | 16V

Szczegółowa treść zapytania:

Witam.
 Jestem laikiem w tej kwestii i bardzo chciałbym żebyście podopowiedzieli mi maksymalnie wyczerpujaco. Chciałbym zainstalować gaz do swojej Hondy, nie wiem czy to dobry pomysł, bo autko ma już przejechane 254 tys, co prawda silnik jest zadbany, wszystko wymieniane na czas i nie ma z nim jakichkolwiek problemów, ale dotarły do mnie rożnego rodzaju opinie, że gaz psuje silniki, że instalacja nie nadaje sie do silnikow Hondy itd i chciałbym wiedzieć jak to jest? Zależy mi na wysokiej jakości i bezawaryjności instalacji, chciałbym żeby to była sekwencja. Mógłbym wydać około 3 500 zł na takowy zabieg. Dodam, że robię miesięcznie okolo 2 500 km w miescie. W skrócie, chciałbym założyć taką instalacje żeby obroty nie falowały, wszystko było w jak najlepszym porządku, żebym mógł wlewać gaz, jeździć na przeglądy tego gazu, niczym się nie martwić i nie irytować... Czy jest w ogóle taka możliwość? :)

Podpowiedzcie mi jakiej firmy instalacja byłaby najlepsza i ile może to kosztować.

Bartek.zari | 21.06.2012
Odpowiedź praktyka:
Instalacja sekwencyjna - IV generacji to dobry wybór, a z marek można wybrać np.: AC Stag,... pełna odpowiedź

Auto zapala na Pb i przestalo się przelączać na gaz

status: zakończone model samochodu: Volkswagen Passat 1994 r. | 2,0 (96 kW) | 8V
system LPG: Lovato

Szczegółowa treść zapytania:

Mam instalacje D.T. Gaz - ta zwykla, od pewnego czasu nie przełącza na gaz - muszę robić to ręcznie - co może być tego przyczyną?

Odpowiedź praktyka:
Trudno na odległość ustalić przyczynę takiej usterki bez przeprowadzenia diagnostyki przy pomocy... pełna odpowiedź

Regulacja po wymianie parownika Tomasetto Asterik 100HP

status: zakończone model samochodu: Opel Astra 1995 r. | 1,4 (66 kW) | 16V | Astra G rok 2000 brak takiego rocznika w wyborze
system LPG: KME

Szczegółowa treść zapytania:

Po wymianie parownika powrócił problem pozostawania obrotów jałowych na 2000 obr. Po zatrzymaniu obroty spadają do 800/850. Funkcja cut off zaznaczona 1400/-30%. Ustawienia PWA 85 kroków. Program wskazuje temperaturę pracy silnika 101/102 stopnie pomimo prawidłowych wskazań na wskaźniku w samochodzie 75/80.

maniekl | 17.06.2012
Odpowiedź praktyka:
Zawyżone odczyty wartości temperatury reduktora nie mają wpływu na funkcjonowanie instalacji LPG.... pełna odpowiedź

Zapytanie

status: zakończone model samochodu: Honda Odyssey/Shuttle 2005 r. | 2,2 (110 kW) | 24V

Szczegółowa treść zapytania:

Instalacja KING EOBD koszt 4,500 zł montaż - czy to dobry wybór do HONDA PILOT 3,5 litra 258 kM V6 24V jeśli nie ta to co? Pozdrawiam

jogi117 | 17.06.2012
Odpowiedź praktyka:
Jest to instalacja IV generacji a model opisany przez Pana wyposażony jest w układ współpracy z... pełna odpowiedź

Czy to już czas na wymiane parownika?

status: zakończone model samochodu: Opel Corsa 1998 r. | 1,2 (33 kW) | 8V | kod silnika x12sz reduktor AT90E
system LPG: Lecho

Szczegółowa treść zapytania:

Witam serdecznie!
Po wyłączeniu samochodu z parownika słychać jakieś piętnaście sekund syczenie - chyba resztki gazu po zamknięciu elektrozaworów. Samochód na LPG ma strasznie wysokie obroty ale nie zawsze tak się dzieje. Nie jest winny za to silniczek krokowy ani czujnik przepustnicy - były podmieniane.
Samochód po jeździe na LPG strasznie długo odpala czy świadczy to o konieczności regeneracji parownika?

brawimex | 13.06.2012
Odpowiedź praktyka:
Jeżeli z reduktora po zgaszeniu auta wydobywa się do silnika gaz, świadczy to o usterce reduktora i... pełna odpowiedź

Jakie parametry powinien mieć ustawione sterownik LOV ECO?

status: zakończone model samochodu: Daewoo Lanos 1994 r. | 1,5 (63 kW) | 8V
system LPG: Lovato

Szczegółowa treść zapytania:

Jakie powinny być ustawiane parametry LOV ECO w Lanosie 1,5 2 generacja tj. maksymalne otwarcie włącznika na biegu jałowym, maksymalne zamknięcie włącznika na biegu jałowym, maksymalne otwarcie włącznika poza biegiem jałowym, również maksymalne zamknięcie. Na jaką pozycję powinien być ustawiony silniczek krokowy samoregulujący się czy nie?

pokest | 11.06.2012
Odpowiedź praktyka:
Parametry włącznika przy prawidłowo funkcjonującej sondzie lambda dobrze jest ustawić na średnie... pełna odpowiedź

Jak lubryfikacja chroni 4 cylinder ?

status: zakończone model samochodu: Kia Cee'd 2002 r. | 1,6 (90 kW) | 16V | Rok produkcji samochodu 2007 !!!
system LPG: BRC

Szczegółowa treść zapytania:

Posiadam Kia Ceed 1.6 16V 122 KM(2007 rok) z zamontowaną instalacją BRC Sequent 24.11 z lubryfikacją. Płyn chroniący gniazda zaworowe jak i głowice przed przedwczesnym zużyciem podawany jest poprzez gumowy wężyk ze zbiorniczka z płynem do pierwszego cylindra.W jaki sposób płyn dostaje się do reszty cylindrów 2,3,4 ? Czy nie powinny być dwa podłączone wężyki np:1 i 4 cylinder do skuteczniejszej ochrony ?

toyota-gaz | 10.06.2012
Odpowiedź praktyka:
Dysza wprowadzająca płyn lubryfikacji do kolektora powinna być zamontowana na wspólnej części... pełna odpowiedź

Czy warto montować LPG do auta z przebiegiem >200 000 km?

status: zakończone model samochodu: Ford Mondeo 1996 r. | 3,0 (166 kW) | Rok produkcji to 2003, ale nie mogłem wybrać z takiego z listy

Szczegółowa treść zapytania:

Czy warto montować LPG do auta z przebiegiem >200 000 km? Samochód to Mondeo st220. Silnik bez objawów zużycia.

ices82 | 05.06.2012
Odpowiedź praktyka:
Przebieg auta generalnie nie stanowi przeciwwskazania do montażu instalacji gazowej. Ważny jest... pełna odpowiedź

Jaka Instalacja do Astry X16SZR

status: zakończone model samochodu: Opel Astra 1997 r. | 1,6 (55 kW) | 8V

Szczegółowa treść zapytania:

Witam
Chciałbym zapytać o instalacje do Opla Astry G 1,6 8V X16SZR, Czy reduktor Tomasetto plus sterownik Bingo M jest dobrym rozwiązaniem, czy raczej Lovato.
Jak LPG pracuje na tych silnikach? Słyszałem, że możliwe jest świecenie się kontrolki Check Engine

jbiela | 31.05.2012
Odpowiedź praktyka:
Silniki OPLA X16SZR to jednostki zasilane "jednopunktowym "wtryskiem palwa, zatem kompletacja wymieniona... pełna odpowiedź

Renault Megane II 1.6 16v 83 KW 2005r

status: zakończone model samochodu: Renault Megane 2001 r. | 1,6 (82 kW)

Szczegółowa treść zapytania:

Posiadam Renault Megane II 1.6 16v 83kw z 2005r i chciałbym założyć instalację LPG firmy BRC. Jednak słyszałem, że w tych modelach Renault o identyfikacji silnika K4M instalacja LPG nie jest polecana. Jeżeli to prawda to proszę o odpowiedź dlaczego? Słyszałem także, że w tych silnikach przy zasilaniu LPG wypalają się gniazda zaworowe i padają cewki. Czy to prawda i jakie są koszty takiej naprawy; i jeżeli to się naprawia to czy później nie ma już z tym problemów. Zależy mi na najlepszej instalacji do tego auta, bez względu na koszty bo na montażu nie chce oszczędzać. Ale jeszcze bardziej chce bezproblemowo korzystać z tego dobrodziejstwa. Zaznaczam jeszcze, że auto ma przejechane 55 000 km, bo jeździła nim moja żona. Teraz chcemy korzystać z tego auta jako pierwszego w rodzinie, czyli jeździć znacznie, znacznie więcej. Z góry dziękuję za odpowiedź Pozdrawiam

Bartosz

bartasss22 | 29.05.2012
Odpowiedź praktyka:
W swoim doświadczeniu warsztatowym wielokrotnie spotkałem się z tymi silnikami eksploatowanymi na... pełna odpowiedź

Problem z Zenit jz-2005 w Audi A6 C5 1.8 Turbo quattro 230HP

status: zakończone model samochodu: Audi A6 1991 r. | 1,8 (132 kW) | 20V
system LPG: Zenit

Szczegółowa treść zapytania:

Witam
Mam problem z instalacją gazową w moim A6 c5 1999r. 1.8 Turbo moc 230 HP (silnik taki jak w audi TT 225HP). Otórz mam zamontowaną instalacje Zenit JZ-2005, parownik Landi IG1, wtryskiwacze MATRIX HD 544. i problem jest taki:
wszystko na gazie działa poprawnie dopóki czas otwarcia wtrysków nie przekroczy 30.0 ms. po tym czasie istalacja przełącza na benzynę. Dodatkowo wtryskiwacze benzynowe otwierają się do czasów 40.0 ms, później już pozycja maksymalnego otwarcia bez impulsu pod maksymalnym obciążeniem czyli cut.off dla komputera Zenit. Czy da się wyeliminować ten problem? Elektronika i silnik doprowadzone do stanu szwajcarskiego zegarka. Elektronika układu LPG i benzyny 100% sprawna. Turbina tłoczy 1.4 bara. Zrozumiałe jest, że elektronika gazu \\\"głupieje\\\" bo przy wartościach przekraczających nominalne czasy pracy wtryskiwaczy - odcina je. Jakie rozwiązanie by Praktyk proponował. W ogóle czy jakieś jest?

tomek_sml | 28.05.2012
Odpowiedź praktyka:
Jedynym słusznym rozwiązaniem jest wymiana wtryskiwaczy gazu na dużo wydajniejsze, które nie... pełna odpowiedź

Stelaż

status: zakończone model samochodu: Renault Megane | 1,6 (82 kW) | 16V

Szczegółowa treść zapytania:

Czy do Renault Megane II 1,6 2007 (plastykowa podłoga bagażnika) potrzeba robić stelaż pod zbiornik na LPG. Czy Kme sekwencja to dobry wybór?

adrianrapacz | 28.05.2012
Odpowiedź praktyka:
W przypadku podłogi bagażnika z tworzywa dobrze jest pod wnęką zamontować stelaż z... pełna odpowiedź

Jaką wybrać instalację?

status: zakończone model samochodu: Ford Focus 1996 r. | 1,6 (74 kW) | 16V | rocznik 99 silnik 1.6 16V

Szczegółowa treść zapytania:

Witam,
Zwracam się z zapytaniem jaką wybrać instalację do mojego Forda Focusa 1,6 16V rocznik 99 Zetec. Zastanawiam się nad Lovato Smart i Stagiem - różnica: cena miedzy pierwszą instalacją a drugą w sumie 350 zł. Proszę o szczerą sugestię.

Odpowiedź praktyka:
Obie wymienione przez Pana instalacje to bardzo dobre propozycje i w takiej sytuacji proponuję aby... pełna odpowiedź

Jaka instalacja?

status: zakończone model samochodu: Renault Espace 2005 r. | 2,0 (125 kW)

Szczegółowa treść zapytania:

Chciałbym zamontować instalację do Espace 2.0T moc 120 kW - rok 2004. Jaka byłaby najlepsza mając na uwadze zarówno bezpieczeństwo dla silnika jak i łatwość w obsłudze? Słyszałem, że np. instalacje BRC są bardzo trudne w kalibracji i niewiele warsztatów potrafi dobrze ustawić taką instalację.

Odpowiedź praktyka:
Do tego auta z instalacji IV generacji dostępnych na rynku można wybrać np.: AC Stag, BRC, Elpigaz,... pełna odpowiedź

Jaka instalacja gazowa do Toyoty Corolli E12J 1,4 97 KM?

status: zakończone model samochodu: Toyota Corolla 2002 r. | 1,3 (65 kW) | 16V
system LPG: Elpigaz

Szczegółowa treść zapytania:

Proszę o poradę dotyczącą wyboru właściwej instalacji gazowej do samochodu marki Toyota Corolla E12J 1,4 97KM VVT-i z 2002 r. Często słychać oponie, iż samochody japońskie, szczególnie Toyoty z silnikami VVT-i nie "tolerują" gazu. Proszę o wskazanie czy są jakieś szczególnie polecane instalacje do tego typu samochodów ?

Odpowiedź praktyka:
Większość oferowanych na rynku instalacji IV generacji bez problemu obsłuży silnik 1.4 vvt-i.... pełna odpowiedź

Zenit kompakt na listwie Martrix czy BRC?

status: zakończone model samochodu: Nissan Almera/Almera Tino 2003 r. | 1,5 (72 kW) | 98 KM

Szczegółowa treść zapytania:

Nie mam pojęcia, która z instalacji będzie lepsza do mojego Nissana koszt 1 to 2 200 a drugiej 2 500. Różnica niewielka, dylemat dużo większy.

Odpowiedź praktyka:
Trudno jednoznacznie określić, która z wymienionych przez Pana instalacji będzie lepsza. Obie... pełna odpowiedź





gazeo.pl 2007-2014 Wszelkie prawa zastrzeżone. Korzystanie z portalu oznacza akceptację Regulaminu.