Zadaj pytanie
 
 

Praktyk radzi

Praktyk Zadaj pytanie praktykowi
  • Bezpłatnie i bez rejestracji
  • Obiektywna odpowiedź na e-mail
  • Już ponad 3,2 tys. odpowiedzi
Wybierz tematykę pytania:



 
5 powodów,
dla których warto jeździć na LPG. Zobacz koniecznie.
Ładowanie video...
Pierwszy samochód został wybrany. Abym mógł wytypować najlepszy do LPG wybierz kolejny. Możesz wybrać nawet kilka samochodów.



Pytania i odpowiedzi

Pytanie o eksploatację instalacji.
15.01.2015

VW Golf 1.8, 66 kW pełny wtrysk - duże spalanie LPG (I generacja)

model samochodu: Volkswagen Golf 1990 r. | 8V
instalacja: D. T. GAS System
reduktor: Lovato

Pytanie

Witam!

Mam problem ze swoim Golfem III 1.8 90 KM na pełnym wtrysku (USA). VW ma instalację gazową Lovato. Była na krokowcu ale zmieniona na śrubę. Problem dotyczy dużego spalania, około 15 l gazu na 100 km.

Walcząc z tym wymieniłem/zrobiłem:

  • świece jednoelektrodowe - tak doradził gazownik,
  • kable zapłonowe, kopułka i palec zapłonowy - wymienione przez mechanika,
  • termostat - stary nie trzymał temperatury - sam wymieniałem,
  • membrany/uszczelki w reduktorze (Lovato RG92) - zrobiłem sam
  • filtr gazu - zrobiłem sam

Instalacja była regulowana już przez kilku gazowników, spalanie takie samo. Dodam, że wcześniej Golf palił mi około 10 l gazu. Problem zaczął się gdy oddałem go do mechanika/gazownika, który mi wymienił rozrząd, kable zapłonowe i kopułkę. Auto pali zawsze zimne czy ciepłe. Teraz zacząłem się zastanawiać czy winą tego może być np. przestawiony rozrząd - po prostu mechanik spaprał robotę.

Z góry dzięki za wszystkie odpowiedzi.

Dodam także, że auto spala bardzo dużo benzyny - ale to może być po prostu sonda lambda, bo po jej odłączeniu nic się nie dzieje.

Rocznik auta: 1996.

Praktyk:
Z Pana opisu wynika, iz od strony instalacji LPG zostało zrobione wszystko jak należy. Możliwe, że Pana... pełna odpowiedź

Jaką instalację LPG wybrać?
15.01.2015

Jaka instalacja LPG do Astry J (1,6 Ecotec, 115 KM)

model samochodu: Opel Astra 1997 r. | 16V | dane auta w zapytaniu bo formularz nie widzi rocznika 2010

Pytanie

Witam,

Kupuję autko z 2010, Astra J z silnikiem Ecotec 1,6 115 KM (85 kW). Obecnie jeżdżę Astrą G 1,4 Twinport. Przejechałem na gazie 200 tys. km (Landi Renzo) i oprócz wymiany listwy gazowej, która się posypała po około 40-50 tys. km żadnych innych negatywnych skutków zagazowania nie odczuwałem. Instalacja jest bez lubryfikacji (standardowo rusza na benzynie).

Czy może Pan polecić jakąś instalację do nowego Opla i czy wymaga on lubryfikacji?

Dzięuję z góry

Pozdrawiam

Piotr

Praktyk:
Silniki 1.6 montowane w Astrze J mają regulowane luzy zaworowe. Zatem przy montażu instalacji IV... pełna odpowiedź

Pytanie o eksploatację instalacji.
13.01.2015

Samoczynne wyłączanie LPG w trakcie jazdy (Berlingo 1,4)

model samochodu: Citroën Berlingo 1987 r. | Rok produkcji 2004 Silnik 1,4 I X C REDUKTOR HL PROPAN-MAGIC

Pytanie

Witam,

Po założeniu instalacji LPG Tomasetto w samochodzie w ciągu roku pięć razy popsuła się pompa paliwa, przy czym zaznaczam że zawsze jest przynajmniej pół baku paliwa. Jaka może być tego przyczyna? Po za tym podczas jazdy np. przy dojeździe do skrzyżowania wyłącza się gaz, a załącza benzyna na kilka sekund słychać charakterystyczne kliknięcie przełączania.

Co może być tego przyczyną?

Instalacja ma dopiero półtora roku.

Praktyk:
W swoim doświadczeniu warsztatowym wielokrotnie spotkałem się z tymi modelami samochodów... pełna odpowiedź

Pytanie o eksploatację instalacji.
13.01.2015

pytanie o serwis ICOM JTG

model samochodu: Skoda Superb 1987 r. | 20V
instalacja: JTG

Pytanie

Witam wszystkich,

Niedawno zakupiłem Skodę Superb 1.8T z instalacją ICOM JTG w Niemczech.

Pytanie brzmi. Czy w Polsce jest ktokolwiek, kto w razie usterki bezproblemowo naprawi mi taką instalację?

Pozdrawiam

Praktyk:
Wydaje mi się, że firma Auto Gaz Holandia montuje i obsługuje te systemy. pełna odpowiedź

Jaką instalację LPG wybrać?
12.01.2015

Nowa Toyota Sienna, czy instalować gaz?

model samochodu: Toyota | Niestety w wyszukiwarce brak danych o tym modelu.

Pytanie

Czy obecnie na polskim rynku jest dostępna instalacja do tego rodzaju silników? Jaka instalacja będzie najlepsza, koszty nie grają roli.

Praktyk:
Jeżeli jest to silnik z wtryskiem pośrednim do kolektora dolotowego, to nie ma problemu z doborem... pełna odpowiedź

Jaką instalację LPG wybrać?
07.01.2015

Astra H 2005 1.4 66kW

model samochodu: Opel Astra 1995 r. | 16V | rocznik 2005

Pytanie

Pewnie parę razy było to pytanie, czyli jaką instalację najlepiej zamontować do ww. silnika. Natomiast gdzieś wyczytałem, że przy niektórych instalacjach lubi się rozjechać mapa wtrysków benzyny ale nigdzie nie potrafię znaleźć szczegółów na ten temat. Co zrobić żeby tego uniknąć? Czy lubryfikacja da coś w przypadku tej jednostki, bo jeden gazownik coś o niej wspominał jak pytałem o koszt montażu. Czy jest ona zbyteczna?

Praktyk:
Z instalacji IV generacji dostępnych na rynku polskim do tego silnika można z powodzeniem zastosować np.... pełna odpowiedź

Pytanie o eksploatację instalacji.
06.01.2015

Problem z uruchamianiem na zimnym silniku (Skoda Roomster 1.4)

model samochodu: Skoda Roomster 1992 r. | 16V | Samochód z 2008r -jest błąd w polu wyboru
instalacja: BRC
reduktor: Brc

Pytanie

Witam,

Od jakiegoś miesiąca mam problem z pierwszym uruchamianiem samochodu na zimnym silniku. Rozrusznik kręci, a silnik nie odpala. Potrzeba 3-4 prób żeby go odpalić. Zostały wymienione świece i filtr paliwa (Pb) ale problem dalej został.

Po wyłączeniu gazu przełącznikiem i kilku dniowej jeździe wyłącznie na benzynie problem ustąpił. Samochód był zatankowany do pełna benzyną i dodany preparat do czyszczenia wtryskiwaczy. Auto pali z pierwszego razu. Po ponownym włączeniu LPG znów powrócił problem z rozruchem na zimnym silniku (jak pierwszy raz odpali to już później nie ma problemu, chyba że dłużej postoi 1-2 godziny).

Pytanie, gdzie szukać problemu?

Dziękuję za pomoc

Pozdrawiam

Praktyk:
Z opisu nasuwa się wniosek, iż powodem może być niewłaściwa kalibracja instalacji gazowej skutkująca... pełna odpowiedź

Pytanie o eksploatację instalacji.
05.01.2015

Po ręcznym przełączeniu na benzynę silnik prawie gaśnie (VW Passat 1.8)

model samochodu: Volkswagen Passat 1992 r. | 8V
instalacja: Bingo
reduktor: Tomasetto

Pytanie

Witam,

Instalacja Bingo M, silnik VW mono 1,8 ADZ.

Ostatnio zauważyłem, że po przełączeniu pracy z gazu na benzynę silnik nie trzyma nawet obrotów biegu jałowego. Dzieje się tak zarówno na zimnym, jak i rozgrzanym silniku. Jego obroty są wtedy tak niskie i niestabilne, iż wahają się blisko zatrzymania pracy (strzałka obrotomierza stoi wtedy blisko 0 rpm). Próba normalnego zwiększenia obrotów zatrzymuje pracę silnika. Jedynie powolne, stopniowe wciskanie pedału gazu (by nie zdusić jego pracy) pozwala dojść do obrotów ponad 2000 i wtedy silnik zaczyna już pracować normalnie. Przy uruchomieniu silnika na benzynie pracuje on bezproblemowo. Przejście z benzyny na gaz i praca na gazie również bezproblemowo.

Z góry dziękuję za udzielenie pomocy.

Pozdrawiam

Praktyk:
Powoedem takiego zachowania może być nie zamykający się silnik krokowy Bingo. Wówczas do... pełna odpowiedź

Pytanie o eksploatację instalacji.
04.01.2015

Strzelanie w tłumik, szarpnięcia przy przejściu na gaz (Skoda Fabia 1.2)

model samochodu: Skoda Fabia 2006 r. | 12V | kod silnika BME
instalacja: AG Centrum
reduktor: Tomasetto
wtryskiwacze: Matrix

Pytanie

Witam,

Problem przedstawia się następująco. Auto ma 8 lat. Instalację gazową założono przy przebiegu 80.000 km. Na LPG wyjeżdżone dotąd 20.000 km. Od początku zauważalne były problemy z przejściem z Pb na LPG. Auto mocno szarpało przy przejściu podczas przyspieszania, gasło gdy przełączenie następowało na jałowym biegu, nawet po wymienieniu świec (na NGK) i sondy lambda przed katalizatorem (NGK/NTK). Ustawienie kolejnego przełączania cylindrów i nakładanie faz paliw (chwilowa praca na obu rodzajach) na tyle załatwiło problem, że auto już mocno nie szarpie i nie gaśnie, jednakże w momencie przejścia na LPG podczas przyspieszania dalej jest odczuwalne ewidentne przyhamowanie silnika.

Głównie jest to zauważalne podczas pierwszego rozruchu danego dnia, od zupełnie zimnego silnika. Dodam, że sterownik to Zenit PRO OBD. Większy problem pojawił się jednak po niedawnej wymianie rozrządu (łańcuch się rozciągnął). Chociaż nie sądzę, aby to się w jakikolwiek sposób ze sobą wiązało. Po pewnym czasie auto zaczęło strzelać z końcowego tłumika podczas zmiany biegu w toku gwałtowniejszego przyspieszania. Dzieje się tak tylko podczas jazdy na LPG. W pewnym momencie przy zmianie biegu przy większej prędkości i wysokich obrotach wybuch był tak silny, że rozerwało tłumik końcowy. Tłumik został wymieniony, a problem dalej pozostał. Wszystko to dzieje się generalnie powyżej 3 tys. obrotów. Znowu wymieniłem świece (tym razem BOSCH), mimo, że poprzednie miały niecałe 8.000 km, nic to nie poprawiło.

Jestem u montera LPG średnio co 2 tygodnie, on jednak nie potrafi rozwiązać problemów. Według niego może się tak zdarzyć, że mieszanka będzie się dopalać w tłumiku. Ale czy aż tak, że po niedawnym wybuchu myślałem, że kolejny tłumik będzie do wymiany? Dodam, że auto było ostatnio w 2 niezależnych zakładach mechanicznych i poza wspomnianą wymianą rozrządu, stwierdzono, że jest sprawne mechanicznie. Instalacja LPG oczywiście jest na gwarancji. Co mogę zrobić i gdzie udać się po poradę? Jestem gotów przejechać nawet kilkaset kilometrów, aby tylko ktoś poważnie pochylił się nad problem, bo za jakiś czas wymienię bez potrzeby pół samochodu, a problem nadal nie zniknie.

Praktyk:
Przy założeniu, że silnik jest w pełni sprawny i na benzynie nie ma żadnych problemów powodem... pełna odpowiedź

Pytanie o eksploatację instalacji.
03.01.2015

Ustawienie wskaźnika gazu na butli (wskaźnik WPGH-1, Nissan Primera 1.8)

model samochodu: Nissan Primera 2000 r. | 16V
instalacja: STAG
reduktor: Tomasetto
wtryskiwacze: Valtek

Pytanie

Witam,

Mam takie pytanie. Posiadam butlę gazową umieszczoną w miejscu koła zapasowego, butla ma całkowitą pojemność 32l, jak wiadomo do butli wchodzi mi około 28 l gazu (80% pojemności). Na butli mam zamontowany czujnik poziomu gazu halla WPGH-1.

Czy jeżeli mam zatankowaną butlę do pełna, czyli te 28 l, to strzałka na wskaźniku powinna pokazywać full (czyli być na piątym zielonym polu), czy powinna jak gdyby uwzględniać te 80% pojemności i nie pokazywać pełnego zbiornika?

Wskaźnik ten można regulować. Stąd też moje pytanie ponieważ u mnie po zatankowaniu do pełna strzałka jest na czwartym polu czyli pokazuje 4/5 gazu.

Praktyk:
Napełnienie zbiornika w 80% to dla wskaźnika gazu 100%. Zatem przy zatankowaniu zbiornika gazu w ilości... pełna odpowiedź

Pytanie o eksploatację instalacji.
03.01.2015

Bardzo duże spalanie gazu (Hyundai Trajet 2.0)

model samochodu: Hyundai Trajet 2000 r. | 16V
instalacja: Lovato
reduktor: Zavoli

Pytanie

Jak już pisałem problem ze spalaniem zaistniał po wymianie parownika. Stary parownik przeciekał tj. ciekł z niego płyn chłodzący. Wszystkie parametry pracy silnika na benzynie i na gazie są prawidłowe. Usłyszałem ostatnio opinie że do silnika z taką mocą (136 KM) powinien być większy parownik. Obecnie jest zainstalowany 100 HP.

Dla przypomnienia spalanie na benzynie po mieście 9l/100km, a na gazie 17l/100km. Na starym parowniku spalanie mieściło się w granicach 12,5l/100km. Zdaje mi się, że gdyby gaz przelewał się przez reduktor to zdarzały by się tzw. strzały. Nic się niepokojącego nie dzieje. Czy dobrym rozwiązaniem byłoby wymienienie całej instalacji gazu na taką z wtryskiem np. STAG 300?

Praktyk:
"Strzały" przy instalacjach II generacji występują najczęściej przy zbyt ubogiej mieszance, a nie zbyt... pełna odpowiedź

Pytanie o eksploatację instalacji.
25.12.2014

Lubryfikacja do Kia Cee'd 1.6 (126 KM)

model samochodu: Kia Cee`d 2011 r. | 16V | 126 KM

Pytanie

Witam,

Chciałym zapytać czy wskazany jest montaż lubryfikacji do Kia Cee'd z silnikiem 1.6 cvvt 126 KM i oczywiście dlaczego tak lub nie?

Praktyk:
Do silników Kia 1.6 zasilanych instalacjami IV generacji polecam montaż zestawu do lubryfikacji... pełna odpowiedź

Pytanie o eksploatację instalacji.
21.12.2014

Szarpanie przy przełączaniu (Seat Leon 1.4, 63 kW)

model samochodu: Seat León 1992 r. | 16V | rok produkcji samochodu 2007
reduktor: Tomasetto

Pytanie

Instalacja EuropeGAS (reduktor Tomasetto Alaska, centralka Oscar N, wtryskiwacze Hana). Wszystko było OK do 4 tys. km. Najpierw padł reduktor, który został wymieniony na nowy. Po około 1 tys. km znowu padł reduktor i znowu został wymieniony na nowy. Do tego czasu instalacja sprawowała się przyzwoicie (nie było problemów z przełączaniem ani z szarpaniem podczas jazdy). Po wymianie reduktora samochód zaczął dziwnie się zachowywać. Szarpał przy przełączaniu z benzyny na gaz oraz od czasu do czasu szarpał podczas jazdy przy mocno wciśniętym gazie. Wymieniono następnie centralkę na nową oraz dokonano nowych ustawień. O dziwo szarpanie przy przełączaniu nie zniknęło. Nie szarpało podczas jazdy, a zaczęło na biegu jałowym. Od czasu do czasu efekt jakby wypadającego zapłonu. Sugestia gazownika oczywiście zepsute coś w układzie zapłonowym. Sprawdzono świece, cewki, sondy lambda i oczywiście wszystko OK.

Przy następnej wizycie okazało się, że padł jeden z wtryskiwaczy i za duże były dysze. Oczywiście wymiana wszystkiego na gwarancji. Po drodze wymieniono dysze w kolektorze ssącym na kierunkowe (okazało się, że poprzednie były nie koniecznie dobrze zamontowane). Szarpanie niestety nie ustąpiło. Dopiero po wizycie poza serwisem EuropeGAS, u innego gazownika po przejechaniu 200 km i 4 godzinach na podłączonym komputerze (na oscyloskopie wycinanie nieprawidłowych wachań dotrysku) efekt szarpania podczas jazdy i na biegu jałowym znikł). Szarpanie przy przełączaniu pozostało jedynie tylko w niektórych przypadkach.

Podczas jazdy na 4 lub 5 biegu przy wciśniętym gazie podczas przełączania potrafi podszarpnąć. Podczas postoju lub na niższych biegach efektu szarpnięcia nie ma. Nie wiem co dalej robić? Dalej jeździć z kompem i próbować zniwelować mapy przy 4 i 5 biegu, czy coś sprawdzić w instalacji? Może problemem jest to, że wymieniono 1 z 4 wtryskiwaczy i nie są one z jednej partii?

Proszę o radę i z góry dziękuję!

Praktyk:
Jeżeli szarpanie przy przełączaniu występuje tylko w określonych warunkach obciążenia silnika... pełna odpowiedź

Jaką instalację LPG wybrać?
21.12.2014

Hyundai i30 po 2012 r. (silnik 1.6 MPI)

model samochodu: Hyundai i30 2002 r. | druga generacja i30

Pytanie

Jaką instalację polecacie do ww samochodu. W serwisie powiedziano mi że tylko silnik 1.4 ma wzmacnianą głowicę i nadaje sie do lpg (fabryczna instalacja).
Pozdrawiam

Pytanie o eksploatację instalacji.
18.12.2014

Bardzo duże spalanie LPG (Hyundai Trajet 2.0)

model samochodu: Hyundai Trajet 2000 r. | 16V
instalacja: Lovato
reduktor: Zavoli

Pytanie

Mam Hyundaya Trajeta z 2000r., silnik 2,0. Na benzynie spalanie po mieście to 9l /100 km, a na gazie 17 i więcej. Instalacja ma 5 lat. Problemy zaczęły się po wymianie parownika. Stary przeciekał. Jest to instalacja 1 lub 2 generacji z oszukanym komputerem. Przed wymianą parownika spalanie było na poziomie 12,5 l/100 km. Nie wiem jakiej firmy był stary parownik nowy to "ZAVOLI" 100HP.

Praktyk:
Można zweryfikować pracę reduktora jednak należy przeprowadzić diagnostykę od zimnego silnika.... pełna odpowiedź

Pytanie o eksploatację instalacji.
17.12.2014

Korekty na plus (VW Golf 2,0)

model samochodu: Volkswagen Golf 1998 r. | 8VV
instalacja: LPGTECH
reduktor: Zavoli

Pytanie

Witam,

Czy wtryskiwacze typu Hana mogą powodować mieszankę zbyt ubogą lub zbyt bogatą gdy są nieprawidłowo dobrane, tzn. mają większe dysze do auta o mocy ponad 200 KM, a powinny być czerwone do 150 KM?

Praktyk:
Zbyt duże wtryskiwacze bywają powodem problemów z dopasowaniem mieszanki. Zwłaszcza w dynamicznym... pełna odpowiedź





gazeo.pl 2007-2015 Wszelkie prawa zastrzeżone. Korzystanie z portalu oznacza akceptację Regulaminu.