LPG - dobre paliwo LPG dobre paliwo
 

Praktyk radzi

Zastanawiasz się jaką instalacje gazową wybrać do swojego samochodu lub masz problem z LPG? Przeszukaj autogaz porady - może odpowiedź na Twoje pytanie już padła.

Jeżeli nie znajdziesz odpowiedzi na swoje pytanie, zadaj je praktykowi. To osoba z wieloletnim doświadczeniem, która postara się doradzić i rozwiązać Twój problem. Aby zadawać pytania musisz się zalogować - jeżeli posiadasz konto. Jeżeli nie posiadasz konta możesz je utworzyć tutaj.

Zadaj pytanie

Pytania i odpowiedzi

Regulacja LPG po zdjęciu głowicy silnika?

status: zakończone model samochodu: Peugeot 206 2001 r. | 1,1 (44 kW) | 8V | Rok produkcji: 2003
system LPG: STAG

Szczegółowa treść zapytania:

Witam.
Pytanie konkretne: czy po zdjęciu głowicy i wymianie usc, planownaiu głowicy i ponownym założeniu głowicy na blok silnika wymagana jest ponowna regulacja sterownika LPG? Odebrał auto z warsztatu i mam nastepujące objawy: na beznynie auto chodzi prawidłowo, natomiast na LPG auto okresowo nierówno pracuje na wolnych obrotach, kilka razy zgasło przy dojeżdzaniu do skrzyżowania, czasami dławi się przy ruszaniu. Muszę dodać, że przy podczas dojeżdzania do skrzyżowania raz włączył się check motor, wtedy silnik nierówno pracował.
Proszę o poradę, 
Pozdrawiam.

maso | 17.12.2012
Odpowiedź praktyka:
Po demontażu i montażu głowicy wskazana jest kontrola poprawności ustawień, ponieważ zmieniły się... pełna odpowiedź

Odnośnie szarpania samochodem

status: zakończone model samochodu: Toyota Corolla 1992 r. | 1,4 (63 kW) | 8V | Stag 4 plus ,wtryski matrix ,reszta tomasetto
system LPG: STAG

Szczegółowa treść zapytania:

Witam
Proszę o informacje odnośnie problemów z samochodem. Chodzi o to, że po przełączeniu na gaz samochodem zaczyna szarpać aż do osiągnięcia normalnej temp.silnika. Dzieje się tak zwłaszcza rano tzn. kiedy silnik jest zimny. Na benzynie jest ok.Temp.przełączania 37. Pozdrawiam

zben1 | 14.12.2012
Odpowiedź praktyka:
Powodem takiego zachowania najczęściej jest zabrudzenie bądź uszkodzenie listwy wtryskiwaczy. pełna odpowiedź

Szarpanie na 2 biegu między 1000 -1200 obrotów

status: zakończone model samochodu: Fiat Grande Punto | 1,4 (57 kW) | 8V
system LPG: Elpigaz

Szczegółowa treść zapytania:

Podczas przyspieszania na 2 biegu między 1000 a 1200 obrotów jest wyczuwalne szarpanie. Dzieje się tak gdy np muszę przyhamować i przyspieszam na 2 biegu, czy ma to związek z funkcją CUT OFF, która jest ustawiona? Jeżeli się nie mylę na 1100 obrotów czy zbyt małymi obrotami? Zjawisko to nie wystepuje zawsze, jeżeli obroty są większe jest ok tak jak na PB.
Instalacja Elpigaz Stella polare, reduktor DRAGO, wtryskiwacze ROSSO. Przewody WN i świece są nowe, instalacja ma 6 miesiecy

Odpowiedź praktyka:
W przypadku instalacji sekwencyjnej funkcja Cut Off jest odzwierciedlana z układu benzynowego. Zatem... pełna odpowiedź

Fabia 1,4 16V, a Stag 4eco?

status: zakończone model samochodu: Skoda Fabia 1985 r. | 1,4 (55 kW) | 16V | rok to 2005 lecz nie mogłem wybrać z listy

Szczegółowa treść zapytania:

Witam,
Dostałem taką propozycję od instalatora do Fabi 1,4 16V 75 KM, kod silnika BKY, 2005r
- Stag 4 eco
- reduktor Tomasetto Alaska
- wtryskiwacze OMVL
Zastanawia mnie czy Stag 4 eco będzie wystarczający, czy poradzi sobie z tym silnikiem?
Jaka byłaby różnica gdyby wstawić plusa?
Czy warto?
Instalator pewny, znajomi nie mieli problemów kiedy on zakładał instalki.
Tylko czy konfiguracja jest ok?

tabarly | 09.12.2012
Odpowiedź praktyka:
Stag 4 eco powinien bez problemu obsłużyć silnik w Pana aucie. Stag 4 plus ma dodatkowe funkcje np.... pełna odpowiedź

Lekko przerywa

status: zakończone model samochodu: BMW Seria 5 2005 r. | 2,5 (125 kW) | 24V
system LPG: Elpigaz

Szczegółowa treść zapytania:

Witam,
Mam mały problem, mam sekwencje 4 gen. nowa zrobione 7 tys. km, ale mam mały problem, przy gwałtownym wciśnięciu pedału gazu do podłogi auto przyspiesza ale lekko przez moment przerywa - na benzynie jest ok.

colombo1001 | 08.12.2012
Odpowiedź praktyka:
Sytuacja taka spowodowana może być niewłaściwą dawką gazu w momencie całkowitego otwarcia... pełna odpowiedź

Awaria sterownika silnika Opel Astra G silnik Z18xe

status: zakończone model samochodu: Opel Astra 1998 r. | 1,8 (92 kW) | 16V
system LPG: BRC

Szczegółowa treść zapytania:

Witam serdecznie.
Jestem użytkownikiem samochodu Opel astra z silnikiem z18xe 125 KM. Rok temu założyłem instalacje gazową BRC sequent 24. Byłem niesamowicie zadowolony z jazdy na gazie przez 15 tys km czyli do momentu jak pojechałem na zwykły przegląd instalacji gazowej (w ramach serwisu) gdzie dokonano wymiany filtrów i ogólnej regulacji instalacji gazowej gdyż założenie bylo takie że kupuje auto, zakładam gaz i na własnej skórze chciałem się przekonać czy warto. Wiec warto było... Problem się zaczął na drugi dzień. Autko sobie stało całą noc na dworze. Wsiadam odpalam autko, jadę po czym gdy silnik osiągnął temp.około 40 stopni następuje przełączanie na gaz i w tym momencie następuje wysyp kontrolek check engine, abs, kontrola trakcji i zaczyna chodzić na 3 cylindry oraz falowanie obrotów. Przez pierwsze minuty nie dało się jechać tym samochodem ale jakoś powoli wracał do formy jak bokser na ringu, który dostał niespodziewany cios. Na drugi dzień ta sama sytuacja. Kolejny wysyp kontrolek ale tylko gdy autko stoi całą noc-pierwsze przełaczanie na gaz. Kolejna wizyta w sewisie - nie stwierdzo co mogło być przyczyną. Działo się tak tylko gdy pierwszy raz po całej nocy autko przełącza się na gaz. W ciągu dnia przejścia na gaz były płynne, nic się nie działo. Wymieniłem świece, pojechałem znowu na regulację do sewisu - to poprawa była taka, że nie wysypywało kontrolek wcześniej wspomnianych po calej nocy stania, jedynie było szarpnięcie w trakcie przełączania ale gaz. Te szarpnięcia też raz były raz nie- tylko po całej nocy stania na dworze. Po kilku dniach jazdy zauważyłem, że autko jakieś muliste się zrobiło, szczególnie rano. Okazało się, że chodzi w trybie awaryjnym, kręci się do 4 500 obr/min czyli komputer podaje z góry ustaloną dawkę paliwa. Okazuje się, że jest uszkodzony sterownik silnika. Moje pytanie czy instalacja gazowa a może jej regulacja mogła się przyczynić do awarii sterownika? Wcześniej nie było ŻADNYCH PROBLEMÓW. Wszystko się zaczeło na drugi dzień od przeglądu gazu. Drugi raz jak wysypały się kontrolki to autko wkręcało się powyzej 4500 więc awaria sterownika też nie nastąpiła od razu. Tylko kilka dni później...

endzi | 06.12.2012
Odpowiedź praktyka:
Przyczyną szarpania przy pierwszym przełączaniu najprawdopodobniej jest zabrudzenie wtryskiwaczy... pełna odpowiedź

LPG do Peugeota 1.6 HTP

status: zakończone model samochodu: Peugeot

Szczegółowa treść zapytania:

Jaką założyć instalację LPG do Peugeota 5008 z silnikiem 1.6HTP?

omniceron | 03.12.2012
Odpowiedź praktyka:
Silnik 1.6 THP montowany m.in. w modelu 5008 Peugeota, to jednostka opracowana w kooperacji z BMW... pełna odpowiedź

Ubywa płynu chłodniczego

status: zakończone model samochodu: Honda Civic 1995 r. | 1,4 (66 kW) | 16V

Szczegółowa treść zapytania:

Honda Civic 1996r. gaz sekwencja. Ubywa mi płynu chłodniczego. Gdy przytykam palec do rury wydechowej to widać, że wydobywa się płyn. Moje pytanie jest następujące: czy jest to wina uszczelki pod głowicą czy może to być pompa wodna? Jeżeli jest jakaś możliwość to, czy mogę to jakoś sprawdzić? Czy być może jest jeszcze inna przyczyna? Dodam, że gaz jest zamontowany w samochodzie od 3 lat. Z góry dziękuję za odpowiedz

Steeve | 30.11.2012
Odpowiedź praktyka:
Ciecz wydobywająca się z układu wydechowego wcale nie musi być płynem chłodniczym, a po prostu parą... pełna odpowiedź

Czy potrzebna regulacja po wymianie zbiornika LPG?

status: zakończone model samochodu: Mercedes W123 2006 r. | 2,3 (100 kW) | 8V | rok prod. 1984. Silnik zrobił już 300 tys. km na LPG i nadal jest w dobrej kondycji.

Szczegółowa treść zapytania:

Skończyła się ważność zbiornika LPG 48 litrowego. Ponieważ we wnękę po kole zapasowym wszedł większy 55 litrowy to taki sobie zafundowałem. Do nowego przełożono stare zawory i całe podłączenie. Na starym zbiorniku przejeżdżałem 300 km na 40 litrach. Teraz - na nowym - przejechałem 270 km i już zaczyna mi się dławić jakby kończył się gaz a przecież zatankowałem 50 litrów LPG. Gazownik sprawdzał szczelność po montażu więc ulatnianie się gazu odpada.
Czy po wymianie zbiornika powinienem zlecić ponowną regulację instalacji?
Czy może wina leży po stronie starych akcesorii - gdyż stary zbiornik był niższy i przewód zasysający sięgał do dna zbiornika a po przełożeniu do nowego wyższego zbiornika brakuje właśnie tych 3 centymetrów?
Czy ten \"ssak\" musi być zanurzony w ciekłym gazie, czy wystarczy jak łapie gaz ze stanu lotnego?

PanKot | 27.11.2012
Odpowiedź praktyka:
Opisany przez Pana problem wskazuje raczej na kłopoty z wielozaworem w zbiorniku. Wielozawory są... pełna odpowiedź

Instalacja gazowa w Renault Laguna III 2.0 140km

status: zakończone model samochodu: Renault Laguna 2008 r. | 2,0 (103 kW) | 16V

Szczegółowa treść zapytania:

Witam.
Mam zamiar zakupic samochod Renault Laguna III 2.0 140km, chcialem zalozyc w nim tez instalacje lpg. Czytalem opinie i niby dobrze ten silnik znosi gaz. Ale ponoc ktos mial przypadek.. moze zacytuje: "Diagnoza serwisu - wypalone gniazda zaworowe z powodu LPG." Ponoc tez w tym silniku wystepuje manualna regulacja luzu zaworów i to tez jest problem. Teraz pytanie. Czy w tym modelu oplaca sie zakladac inastalacje? jesli tak to na co zwrocic uwage? moze by Pan zaproponowal jakas instalacje? I mniej wiecej jaki jest koszt zalozenia takiej instalacji? gdzies czytalem ze dobra by byla Landi Renzo Omegas??
Pozdrawiam
Łukasz

dexx-x | 25.11.2012
Odpowiedź praktyka:
Jeżeli chodzi o sposób regulacji luzów zaworowych w tym silniku, proponuję zasięgnąć... pełna odpowiedź

Remont głowicy - co dalej?

status: zakończone model samochodu: Fiat Punto 2006 r. | 1,2 (44 kW) | 8V
system LPG: BRC

Szczegółowa treść zapytania:

Witam.
W ubiegłym tygodniu byłem zmuszony oddać samochód do warsztatu celem regeneracji głowicy cylindrów.
Powodem tego było brak możliwosci ustawienia prawidłowego luzu zaworowego spowodowane wypaleniem gniazda.
Dziś głowica wróciła ze szlifierni, zostały wymienione gniazda i wszystko złożone do kupy.
Chcę nadal śmigać na gazie bo wolę placić 20zł zamiast 45zł na 100km.
Co powinienem teraz zrobić by sytuacja się nie powtórzyła?
Dodam, że na LPG zrobione 58000km a całkowity przebieg 73500km.
W tym czasie dokonałem 3 krotnej wymiany świec, 2 krotnej wymiany przewodów wysokiego napiecia, raz wymieniłem cewki, 4 razy czyściłem przepustnicę, serwis BRC odwiedzałem co 11 000 km na wymiane filtrów oraz sprawdzanie poprawności pracy.
3 razy sprawdzalem/regulowałem luz zaworowy (regulacja płytkami).
Dbałem o auto aż do przesady ale mimo to głowica została uszkodzona. Nie wiem kogo za to winić... Jedyne co przychodzi mi do głowy to nie poprawny montaż a dokładniej wkrętki w kolektor dolotowy oraz różna długość wężyków od wtryskiwacza do wkrętki.
Proszę o poradę/pomoc/pomysł co mm zrobić z tym fantem.

639 | 23.11.2012
Odpowiedź praktyka:
W swoim doświadczeniu warsztatowym wielokrotnie spotkałem się z tymi silnikami eksploatowanymi na gazie... pełna odpowiedź

Jaka instalacja do Lanosa 1.5 16V 2000 rok produkcji ?

status: zakończone model samochodu: Daewoo Lanos 1990 r. | 1,5 (63 kW) | 16V | rok 2000 produkcji

Szczegółowa treść zapytania:

Witam
Mam zamiar zamontować instalację do mojego Lanosa 1.5 16V. Auto ma już 12 lat zaraz będzie 13 , ale nie ma dużo przejechane bo 65 tyś ...popytałem pojeździłem po warsztatach zakładających instalacje gazowe i propozycję są różne,
sekwencje od 2 tyś ...tylko że jakaś tam podstawowa, po prostu słabszy zestaw
trochę lepsza zaczyna się już od 2300 zł
a zwykła 1600 zł ...podobno nie ma z nimi problemu w Lanosach i większość do Lanosów właśnie takie wkłada
Gazownik też poradził, że ta zwykła jest lepsza jak się więcej jezdzi po mieście niż w trasie a tak właśnie jest u mnie. Bo szybciej się przełącza na gaz. 
Druga sprawa Lanos praktycznie będzie miał 13 lat i czy jest sens do auta które jest warte 5 może 6 tyś dopłacać ponad 2 tyś? 
Zdaję sobie sprawę że sekwencyjna jest lepsza o wiele (miałem w astrze 1 taką ,1.4 16V) i zero problemu, oprócz oczywiście wydmuchanej uszczelki pod głowicą.
Ale tą Astrą robiłem duże przebiegi i wtedy instalacja takiego typu miała sens a teraz Lanos stoi pod chmurką, większość km robię po mieście czasem za miasto 60 km i z parę razy na rok gdzieś w Polskę się wyjedzie. 
Więc chciałbym odpowiedź jaka optymalna instalacja była by do mojego Lanosa najlepsza?
 Pozdrawiam

l82* | 23.11.2012
Odpowiedź praktyka:
Silniki te rzeczywiście dobrze spisują się na instalacjach zarówno II jak i IV generacji. Jeżeli... pełna odpowiedź

Lubryfikacja

status: zakończone model samochodu: Honda Civic 1995 r. | 1,4 (66 kW) | 16V

Szczegółowa treść zapytania:

Posiadam Honde Civic 1998r. 1.4 90km. Chcę zainstalowac instalacje LPG (sekwencja Lovato) czy montaż lubryfikacji jest konieczny?

pylek | 21.11.2012
Odpowiedź praktyka:
W Pana aucie są regulowane luzy zaworowe, zatem montaż zestawu do lubryfikacji jest uzasadniony, choć... pełna odpowiedź

Ford Mondeo 1,8SCI bezpośredni wtrysk paliwa

status: zakończone model samochodu: Ford Mondeo 2004 r. | 2,5 (151 kW) | 4V | nie ma w bazie 1,,,,,,,,,,,,,,8 SCI 130 KM

Szczegółowa treść zapytania:

Witam
Posiadam MF 1,8SCI z bezpośrednim wtryskiem. Byłem w 4 warsztatach auto gazu i poiedziano mi, że jest to silnie któremu nie można założyć gazu. Czy to prawda ?
Rok 2004 km 130
Radek

red178 | 21.11.2012
Odpowiedź praktyka:
Auta z bezpośrednim wtryskiem benzyny do cylindra wymagają instalacji dedykowanej do konkretnego typu... pełna odpowiedź

Przełącznik LPG miga i \

status: zakończone model samochodu: Opel Astra 1995 r. | 1,6 (55 kW)

Szczegółowa treść zapytania:

Witam.
Nie ważne czy Pb czy LPG z przełącznika słyszę nieregularne charczenie głównie przy dziurach i nierównościach dźwięk przypomina zwarcie. Na biegu jałowym czasem gaśnie, dodatkowo przy LPG zauważyłem chaotyczne miganie czerwonej diody, które współgra z charczeniem. Proszę o pomoc i pozdrawiam.

szczyk | 17.11.2012
Odpowiedź praktyka:
Takie zachowanie przełącznika może świadczyć o usterce na przewodach zasilających np. lużny ... pełna odpowiedź

Silnik 1.8 20v ADR 125KM Audi A4 97r

status: zakończone model samochodu: Audi A4 1997 r. | 1,8 (92 kW) | 20V | 1.8 20v ADR

Szczegółowa treść zapytania:

Witam,
Czy moje auto dobrze znosi zasilanie LPG. Słyszałem, że z powodu 20 zaworowej głowicy może to być niewskazane.

waldek777 | 15.11.2012
Odpowiedź praktyka:
Silniki grupy VW 1.8 ADR bardzo dobrze znoszą eksploatację na gazie, a 20-zaworowa głowica nie stanowi... pełna odpowiedź





gazeo.pl 2007-2014 Wszelkie prawa zastrzeżone. Korzystanie z portalu oznacza akceptację Regulaminu.