LPG - dobre paliwo LPG dobre paliwo
 

Praktyk radzi

Zastanawiasz się jaką instalacje gazową wybrać do swojego samochodu lub masz problem z LPG? Przeszukaj autogaz porady - może odpowiedź na Twoje pytanie już padła.

Jeżeli nie znajdziesz odpowiedzi na swoje pytanie, zadaj je praktykowi. To osoba z wieloletnim doświadczeniem, która postara się doradzić i rozwiązać Twój problem. Aby zadawać pytania musisz się zalogować - jeżeli posiadasz konto. Jeżeli nie posiadasz konta możesz je utworzyć tutaj.

Zadaj pytanie

Pytania i odpowiedzi

Jaka instalacja będzie dobra do mojego auta

status: zakończone model samochodu: Opel Vectra 1999 r. | 2,0 (100 kW) | 16V

Szczegółowa treść zapytania:

Witam
Gazownik zaproponował do mojego auta instalację gazową firmy Lovato. Czy to dobry wybór a może jakiegoś innego producenta?

albercik2001 | 15.08.2012
Odpowiedź praktyka:
Instalacja gazowa Lovato to dobra propozycja i bez problemu obsłuży silnik w Pana aucie. pełna odpowiedź

Instalacja gazowa do Mitsubishi Autlander 2.4 mivec 170 ps

status: zakończone model samochodu: Mitsubishi Outlander | 16V | AUTOMAT

Szczegółowa treść zapytania:

Czy można założyć instalacje gazową w Mitsubishi Autlander 2.4 mivec 170 ps rok produkcji 2008?

radziu38 | 15.08.2012
Odpowiedź praktyka:
Silniki 2.4 mivec bardzo dobrze znoszą eksploatację na gazie, jednak z uwagi na regulowane luzy zaworowe... pełna odpowiedź

Czy będzie pasowała

status: zakończone model samochodu: Opel Calibra 1996 r. | 2,0 (100 kW) | 16V | ecotec

Szczegółowa treść zapytania:

Witam
Mam LPG sekwencje z Range Rover 1.8 125. km - pytam się czy będzie pasować do Opla Calibry 2.0 136 km ecotek. Pytam bo nie wiem. Dzięki, proszę o odpowiedź.

ciach2342 | 13.08.2012
Odpowiedź praktyka:
Trudno odpowiedzieć mi na to pytanie nie znając marki instalacji i jej poszczególnych... pełna odpowiedź

Montaż Instalacji Volskwagen Bora 2.0 Benzyna

status: zakończone model samochodu: Volkswagen Bora 2005 r. | 2,0 (85 kW, 115-116 KM) | 8V | Rok produkcji 2004

Szczegółowa treść zapytania:

Witam
Chciałbym się zapytać jaka instalacja by była najlepsza do mojego samochodu chodzi o VW Bora 2.0 8V 116 KM 2004 Rok. Jaka by była najlepsza instalacja do tego auta i w jakiej cenie?? Poda mi Pan namiary w Łomży czy w Białymstoku...Lub w okolicy. Czekam na jak najszybszą odpowiedź bo zależy mi okropnie na czasie....Chodzi oczywiście o instalację sekwencyjną....

tomek_spec | 13.08.2012
Odpowiedź praktyka:
Do tego auta z instalacji IV generacji mogę zamontować np.: AC Stag, BRC, Landi Renzo. Silniki te bardzo... pełna odpowiedź

Jaką instalację wybrać do Peugeot 207 1.4 16vti 66kW

status: zakończone model samochodu: Peugeot 207 1994 r. | 1,4 (66 kW) | 4V

Szczegółowa treść zapytania:

Mam zamiar zainstalować instalację gazową w Peugeot 207 1.4 16vti 66kW gazownik ma w ofercie włoską instalację gazową za 1900, którą co jakiś czas trzeba regulować i japońską która łączy się z komputerem samochodu i na bieżąco dostosowuje parametry za 2500 pln, którą wybrać osobiście wolałbym tańszą? Samochodem planuję pokonywać miesięcznie do 1200 km, jeżdżę raczej spokojnie

blackbird80 | 06.08.2012
Odpowiedź praktyka:
Na polskim rynku instalacji LPG funkcjonują głównie instalacje włoskie, holenderskie i... pełna odpowiedź

Calber 1.8 150KM - r 2008

status: zakończone model samochodu: Dodge Caliber 1988 r. | 1,8 (110 kW)

Szczegółowa treść zapytania:

Jaką markę instalacji poleca Pan do tego silnika ....( dlaczego bez smarowanie gniazd...)
Dziękuje za odpowiedź SAMOCHÓD CALIBER 2008r 150KM

marek1967 | 06.08.2012
Odpowiedź praktyka:
Silniki 1.8 stosowane w samochodach Dodge Caliber to jednostki Mitsubishi, które dobrze znoszą... pełna odpowiedź

MONTAŻ INSTALACJI

status: zakończone model samochodu: Nissan Micra 1998 r. | 1,2 (59 kW) | 16V | 2009 rok produkcji, przebieg ok. 40 tys.

Szczegółowa treść zapytania:

Witam
W związku z faktem, iż z rynku otrzymuję sprzeczne informacje proszę o radę co do montażu instalacji gazowej do samochodu Nissan Micra K12 1.2 16V z 2009r., przebieg 40tys.km. Interesuje mnie najlepszy z możliwych wariantów, aby eksploatacja przebiegała bezstresowo oraz informacja czy mój samochód w ogóle będzie współdziałał z instalacją.
Pozdrawiam i z góry dziękuję

abednarek | 03.08.2012
Odpowiedź praktyka:
Przy instalacjach IV generacji (sekwencja) montowanych w tego typu silnikach dobrze jest zastosować... pełna odpowiedź

W124 muli i pali 20/100

status: zakończone model samochodu: Mercedes W124 | 2,3 (97 kW) | 8V

Szczegółowa treść zapytania:

Kupiłem W124 (1989r) 2,3 benz z instalacją chyba 2 gen. Niestety samochód strasznie muli ciężko wkręcić go na wyższe obroty (nie idzie za gazem) i chleje koło 20 litrów. Znalazłem w przewodzie dolotowym powietrza zamontowany jakiś plastik z dziurami który praktycznie zamyka dolot powietrza do silnika. Czy jest to dobre rozwiązanie? Gazownik który zakładał tą instalacje wciska mi że sonda lambda nie działa stabilnie i przez to tyle pali. Czy to możliwe czy ktoś tu ściemnia, no i co zrobić aby samochód normalnie zaczął chodzić i palić?

PISKOR | 02.08.2012
Odpowiedź praktyka:
Niestety w przypadku instalacji II generacji i silnika z mechanicznym wtryskiem benzyny konieczna jest... pełna odpowiedź

Problem z silniczkiem krokowym

status: zakończone model samochodu: Daewoo Lanos 1996 r. | 1,6 (78 kW) | 16V | Rok produkcji - 1999
system LPG: Bedini

Szczegółowa treść zapytania:

Witam.
Mam problem z instalacją gazową w moim aucie. Znaczy wygląda to tak. Samochód gasł podczas jazdy, tzn gdy był zimny chodził dobrze, gdy się nagrzał gasł na wolnych obrotach. Oczywiście szybko skojarzyłem że jest to wina sztywnych membran w reduktorze, więc kupiłem zestaw naprawczy i wymieniłem gumy. Lecz na jakiś tydzień przed wymianą pojawił się inny problem (na początku myślałem, że to też wina reduktora). Mianowicie po przełączeniu na gaz (nie za każdym razem się tak działo), samochód dawał objawy, jakby nie dostawał gazu. Tzn, dusił się, zwalniał, hamował silnikiem. Gdy zwolnił do ok. 20 km/h, a ja uporczywie trzymałem pedał gazu, zaczynał rwać i jechał dopóki nie puściłem pedała, wtedy z powrotem musiałem czekać aż zwolni, trzymać cały czas gaz, wtedy przyspieszał. Poza tym gasł na wolnych obrotach, a znowu innym razem na wolnych obrotach chodził dobrze, zaś gdy dodawałem gazu - gasł. Zdarzało się również, że wszystko działało bez zarzutu. Zacząłem się nad tym zastanawiać, gdy po naprawie reduktora ten problem nie ustał. Myślałem może, że to wina zaworów, lecz sprawdziłem je przykładając do nich napięcie z akumulatora - oba otwierały się tak jak trzeba. Kolejną rzeczą w kolejności były filtry - drożne. Wtedy zainteresowałem się silniczkiem krokowym. Aby sprawdzić czy wszystko działa założyłem zamiast niego tzw. śrubę, przy czym zostawiłem silniczek krokowy podłączony i patrzyłem czy się otwiera. I tu pojawił się problem. Otóż wykonywałem ten test wielokrotnie, i raz silniczek się otwierał, innym razem nie. Pomyślałem, że to wina silniczka (był stary, od nowości, czyli miał już 13 lat), ale po przełożeniu dla testu silniczka z mojego drugiego samochodu (identyczna instalacja, ten drugi działa dobrze) zachowanie silniczka było takie samo. Zdziwiło mnie to, więc stary silniczek przełożyłem do drugiego samochodu - wszystko działało. Doszedłem do wniosku, że te różne objawy (raz gasł na wolnych obrotach, po zdjęciu nogi z gazu, innym razem, na wolnych chodził dobrze, to po dodaniu gazu - gasł) brały się z tego, że silniczek zacinał się w innej pozycji. I tu pojawia się moje pytanie: czego to może być wina? Przewodów? Sondy lambdy? A może centralki? Chcę zaznaczyć, że czyściłem styki przy silniczku krokowym i przy centralce (zarówno na przewodach jak i w urządzeniach).
Moja centralka : Bedini L.G.S. DGM 49629 GPL
http://img07.allegroimg.pl/photos/oryginal/25/33/28/12/2533281269
http://img07.allegroimg.pl/photos/oryginal/25/33/28/12/2533281269_1
Ciężko mi jest dojść czego to wina, ponieważ raz wszystko działa jak trzeba, raz nie. Chcę zaznaczyć, że jeżdżę na śrubie już od pół roku i wszystko jest w porządku, więc to na pewno wina silniczka, a raczej sterowania nim. Chcę zaznaczyć, że w warsztatach (a byłem w kilku) jedyną propozycją \"fachowców\" jest wymiana całej instalacji gazowej, albo dalsze jeżdżenie na śrubie, ale jak łatwo zgadnąć obie te propozycje mnie nie satysfakcjonują. Chciałbym więc poznać Pańską opinię na ten temat i jeśli to możliwe naprawić tę usterkę, ponieważ na śrubie pali mi więcej, w czym z resztą nie ma nic dziwnego :) Z góry dziękuję, pozdrawiam i czekam na odpowiedź.

Konrad1320 | 02.08.2012
Odpowiedź praktyka:
Usterka tak dokładnie opisana przez Pana sugerować może rzeczywiście uszkodzenie sondy lambda lub... pełna odpowiedź

Jaka instalacja do auta Seat Leon CupraR 1.8T 225 koni 2004 r

status: zakończone model samochodu: Seat Leon

Szczegółowa treść zapytania:

Witam.
Jaka instalacja powinna być założona do auta Seat Leon CupraR 1.8T 225 koni 2004 r
I czy zakład Energy Gaz Polska w Warszawie jest dobrym zakładem bo planuje tam założyć gaz.
Pozdrawiam
Jestem z okolic Łodzi i Warszawy to może polecicie jakiś zakład???

JarekCupraR | 02.08.2012
Odpowiedź praktyka:
Silniki 1.8 turbo bardzo dobrze spisują się na instalacjach IV generacji. W mocy powyżej 200 KM z 4... pełna odpowiedź

Szarpanie Grande Punto 2008 r

status: zakończone model samochodu: Fiat Grande Punto 1988 r. | 1,4 (57 kW) | 8V
system LPG: Lecho

Szczegółowa treść zapytania:

Auto podczas ruszania i jazdy na 1 i 2 biegu przy 1000-1500 obr/min strasznie szarpie. Po przełączeniu na benzynę szarpanie nie wstępuje. Po każdej wizycie w serwisie i regulacji szarpanie ustępuje na ok 20 km po czym zapala się kontrolka silnika. Za każdym razem ten sam błąd, zbyt bogata mieszanka. Po skasowaniu błędu i regulacji instalacji powraca szarpanie. Instalacja założona w Czerwcu 2012, przebieg instalacji ok 2500 km. Świece i kable zapłonowe wymienione ok 3000 km przed montażem Instalacji gazowej. Przebieg auta 180 000 km.
Wtryskiwacze HANA, sterownik LECHO sec eco z ats, reduktor Tomasetto Alaska

boombel | 01.08.2012
Odpowiedź praktyka:
Jeżeli po regulacji szarpanie na pewien czas ustępuje sugerować to może zbyt duże wtryskiwacze lub... pełna odpowiedź

Jaka instalacja

status: zakończone model samochodu: Volkswagen Passat 1997 r. | 1,8 (92 kW)

Szczegółowa treść zapytania:

Witam
Czy instalacja BRC Sequent 24.11
będzie odpowiednia do auta:
Vw Passat b5
rok produkcji 1997
ccm 1781 92 Kw 125 KM

czy coś innego będzie odpowiednie

Jan

yanku | 31.07.2012
Odpowiedź praktyka:
Wymieniona przez Pana instalacja bardzo dobrze powinna współpracować z silnikiem 1,8 125 KM w... pełna odpowiedź

Jaką założyć instalacje?

status: zakończone model samochodu: Mazda Tribute 2003 r. | 2,0 (91 kW) | 16V | 2001 rok

Szczegółowa treść zapytania:

Witam
Mam pytanie dotyczące instalacji gazowej a mianowicie chodzi konkretnie o auto marki MAZDA TRIBUTE 2001 r poj 2.0 16v. Ponoć to silnik zetec z Forda Mondeo - jaka instalacja byłaby najlepszym rozwiązaniem?

beny | 26.07.2012
Odpowiedź praktyka:
Faktycznie Mazda Tribute wyposażona jest w silnik Forda, a zatem w grę wchodzą instalacje IV generacji z... pełna odpowiedź

Jaką wybrać instalacje LPG do Laguny 1

status: zakończone model samochodu: Renault Laguna 2005 r. | 2,0 (125 kW) | 4V

Szczegółowa treść zapytania:

Chcę założyć instalacje do Reno Laguna 1 1999r 2.0 16v instalator gazowy polecil mi Stag 2 albo Esgi. Jaką wybrać? Czy może coś innego?

MAGDA22101 | 18.07.2012
Odpowiedź praktyka:
Domyślam się, że chodzi o sekwencję Stag 4 i E-SGI. Są to dobre instalacje i bez problemu obsłużą... pełna odpowiedź

Po zatankowaniu gazu samochód nie przełącza się na LPG

status: zakończone model samochodu: Opel Vectra 1997 r. | 2,0 (95 kW) | 16V

Szczegółowa treść zapytania:

Witam
Opel Vectra b 2.0 16v LPG Oscar N. Po skończeniu gazu przełącza się na benz. jest ok. Zatankuje gazu, a Opel nie chce się przełączyć na gaz. Robię mu autokalibracje i wszystko wraca do normy i tak za każdym razem. Czy wskaźnik na zbiorniku ma jakiś wpływ bo jest spalony? Proszę o pomoc. Dziękuje

rolka1978 | 17.07.2012
Odpowiedź praktyka:
W niektórych systemach gazowych usterka czujnika na zbiorniku bądź zwarcie na wiązce do niego... pełna odpowiedź

Szybkie przełączanie na gaz

status: zakończone model samochodu: Mazda 6 2004 r. | 2,0 (104 kW)
system LPG: BRC

Szczegółowa treść zapytania:

Witam.
Co może być przyczyną tego, że pomimo zwiększania ustawienia temperatury silnika, po osiągnięciu której nastąpi przełączenie na LPG, samochód praktycznie zaraz po włączeniu silnika przełącza się na gaz i aby tego uniknąć trzeba robić to ręcznie po osiągnięciu odpowiedniej temperatury przez silnik. Dzieje się tak zawsze niezależnie od temperatury panującej na zewnątrz, nawet po chłodnej nocy i kilkudniowym postoju.

darek7006 | 17.07.2012
Odpowiedź praktyka:
Powodem takiego zachowania instalacji LPG może być zastosowanie czujnika o niewłaściwej... pełna odpowiedź





gazeo.pl 2007-2014 Wszelkie prawa zastrzeżone. Korzystanie z portalu oznacza akceptację Regulaminu.