23.07.2010
Pytanie o eksploatację instalacji.

ASTRA G - założono odcięcie pompy paliwa i wyłącza się silnik przy przełączeniu z PB na LPG?

samochód: Opel Astra 1999 r. | 16V | X16XEL 101 KM
typ instalacji: inna

Pytanie

Witam Serdecznie! Zamontowałem w Astrze G z silnikiem X16XEL (poj 1,6 101KM rok 1999) dodatkowo do instalacji gazowej odcięcie pompy paliwa zbudowane z jednego przekaźnika, który ma rozłączać obwód zasilania pompy paliwowej (przewód czerwony z niebieskim paskiem - zasilanie dla pompy +12V). Przekaźnik umieściłem za oryginalnym przekaźnikiem (kolor fioletowy) dla pompy paliwa, czyli między przekaźnikiem pompy a samą pompą. Odcięcie pompy sterowane jest z +12V pojawiającego się na elektrozaworze instalacji gazowej, które podawane jest na jedną nóżkę cewki przekaźnika. Druga nóżka cewki przekaźnika do masy. Po odpaleniu silnika na PB wszystko działa normalnie. Po osiągnięciu 2000 obr/min i przełączeniu się na LPG silnik momentalnie gaśnie. Wracam do stanu pierwotnego poprzez zwarcie na stałe przeciętego obwodu od zasilania pompy paliwa i wszystko działa tak jak powinno i na PB i na LPG. Montowałem taki sam układ w astrze starszej z silnikiem C14NZ (jednopunktowy wtrysk) i wszystko działa idealnie. Gdzie popełniam błąd? Czy ten model posiada jakieś dziwne zabezpieczenia dotyczące wtryskiwaczy?

Praktyk:

Możliwości są dwie: w zależności od rodzaju instalacji gazowej (II czy IV generacja). Możliwe, ze następuje odcięcie paliwa poprzez dołożony przekaźnik jednocześnie z otwarciem elektrozaworów gazowych, a nie uruchomione jeszcze zostają wtryskiwacze gazowe. Takie zjawisko jest częste przy instalacjach IV generacji.
Druga możliwość - odcinając zasilanie pompy paliwa odcina Pan jeszcze jakiś element niezbędny do pracy silnika.




Ekologiczne oszczędzanie dzięki LPG

Ładowanie video...




gazeo.pl 2007-2017 Wszelkie prawa zastrzeżone. Korzystanie z portalu oznacza akceptację Regulaminu.