24.03.2014
Pytanie o eksploatację instalacji.

AUDI A6 2.4, 100 kW dławi się na LPG przy ciepłym silniku.

samochód: Audi A6 1995 r. | 5V | Rok 2000 , nie ma tego modelu na waszej liście.
instalacja: STAG
typ instalacji: wtrysk gazu, sekwencyjna
reduktor: Zavoli
wtryskiwacze: Valtek

Pytanie

Witam,

Na początek kilka informacji na temat mojego auta.

  • Audi A6 2.4, 2000 rok, 100 KW,
  • Instalacja Stag 300 ISA2,
  • Przebieg auta na instalacji 35 tys. km,
  • Przeglądy robione na bieżąco,
  • Listwa wtryskowa VALTEK RAIL TYPE 30 BFC.

Opis objawów:

Auto dławi się (jakby brakowało mocy) na LPG przy ciepłym silniku (dławienie, przerywanie rośnie proporcjonalnie do wzrostu temperatury). Byłem w autoryzowanym warsztacie i Panowie od razu chcą wymieniać pół instalacji. Dodam, że przy podłączeniu pod komputer wg nich było wszystko OK.

Postanowiłem samodzielnie wyczyścić listwę wtryskową (objawy nie zmieniły się chodź auto równiej chodzi na biegu jałowym).

Co mogę zrobić aby nie wymieniać listwy? Czy mamy pewność, że właśnie to listwa jest przyczyną dławienia? Czy warto zastosować zestaw naprawczy? Jeżeli wymiana to jaką listwę ?

Praktyk:

Duszenie się i szarpanie na ciepłym silniku niekoniecznie musi być spowodowane wadliwie funkcjonującymi listwami wtryskiwaczy, a nawet niekoniecznie instalacją LPG. Jedynym sposobem by stwierdzić przyczynę jest rzetelnie przeprowadzona diagnostyka łącznie z jazdą próbną tak, by zaobserwować objawy.




Ekologiczne oszczędzanie dzięki LPG

Ładowanie video...




gazeo.pl 2007-2017 Wszelkie prawa zastrzeżone. Korzystanie z portalu oznacza akceptację Regulaminu.