Szukaj
Bezpłatnie i bez rejestracji Obiektywna odpowiedź na e-mail Już ponad 10,9 tys. odpowiedzi

Audi A4 (1999), 2.4 quattro V6 165 KM (121 kW)

Wybierz tematykę:

Jaką instalację LPG wybrać?

Wybierz auto, a praktyk dopasuje
do niego instalację.

Eksploatacja instalacji

Np. problemy użytkowe,
pomoc w doborze części.

Który samochód wybrać do LPG?

Wybierz kilka modeli aut,
a praktyk wytypuje najlepszy.
środa 2016-09-28

Pytanie o eksploatację instalacji.

Audi A4 (1999), 2.4 quattro V6 165 KM (121 kW)

Pytanie:

Cześć,

Od pewnego czasu po przełączeniu się na zasilanie gazowe przy zimnym silniku (temperatura przełączenia 35ºC) występuje szarpanie na niższych obrotach (1000-1500 obr./min.) podobne do turbo dziury, ale bardziej intensywne, głównie podczas ruszania - potrafi nawet zdusić silnik. Obecnie są założone dysze 2,2 mm.

Dodam, że na początku po założeniu prawie 2 lata temu instalacji nic się nie działo przez jakieś pół roku około 8-9 tys. km - (dysze 2 mm). Zaczęły się pojawiać problemy z odpalaniem (trzeba było przeciągać na rozruszniku bez względu na temp silnika - zaczęły się rozjeżdżać mapy.) Zostały założone dysze 1.8 mm i poza wzrostem zużycia LPG o jakieś 1-2,5 l/100 km mapy się zaczęły rozjeżdżać jeszcze bardziej i w późniejszym czasie pojawiły się problemy z szarpaniem przy ruszaniu. W kwietniu tego roku zostały wymienione dysze na 2.2 mm i problem z odpalaniem zniknął, ale szarpanie po przełączeniu się nasiliło.
Zauważyłem jeszcze jedną nieprawidłowość, a mianowicie podczas jazdy głównie na 3, 4 i 5 biegu, bez względu na temperaturę silnika, po odpuszczeniu gazu (hamowanie silnikiem) i po paru sekundach ponownym wciśnięciu pedału przyspieszenia czuć szarpnięcie i pojedynczy stuk (i nie jest to stuk od luzów w napędzie, który też słychać). Jest to tak jakby opóźniona reakcja na pedał przyspieszenia (dziura).

Teraz wtryskiwacze poszły na reklamację, ze względu na głośniejszą pracę i zostały założone zastępcze (takie same AC-01) i zostały skalibrowane na nowo, ale sytuacje się nie zmieniła, a nawet pogorszyła.

Za każdą wskazówkę z góry dziękuję.

Zobacz odpowiedzi od eksperta:

Piotr Złoty

Redaktor gazeo.pl

Przy tych silnikach bardzo ważne jest precyzyjne wprowadzenie gazu do kolektora ssącego. Bardzo często można również zaobserwować "ekstrawtryski" wykonywane przez sterownik benzynowy , a niemożliwe do wykonania przez zbyt wolne wtryskiwacze gazowe.

poniedziałek 2016-10-03
Zamów wycenę instalacji LPG i zobacz ile zaoszczędzisz
  Zamwel Auto-Gaz Patryk Lewicki
Skłodowskiej-Curie 12
58-500, Jelenia Góra
Zamów wycenę




Gazeo
Zaloguj sie jako:
  Czytelnik
  Warsztat
  Producent
Nie pamiętam hasła Załóż konto
Ustawienia plików cookie