18.03.2015
Który samochód wybrać do LPG?

BMW Seria 1 (2006): 116i 1.6 115 KM (85 kW), 118i 2.0 129 KM (95 kW), 120i 2.0 150 KM (110 kW), Kia Cee`d (2008): 1.6 CVVT 126 KM (93 kW), 1.6 (122KM)?

Samochody:
- BMW Seria 1 2006 r., 116i 1.6 115 KM (85 kW)
- BMW Seria 1 2006 r., 118i 2.0 129 KM (95 kW)
- BMW Seria 1 2006 r., 120i 2.0 150 KM (110 kW)
- Kia Cee`d 2008 r., 1.6 CVVT 126 KM (93 kW)
- Kia Cee`d 2008 r., 1.6 (122KM)

Praktyk:

Wszystkie wymienione w zestawieniu silniki BMW mają hydrauliczne popychacze w układzie rozrządu (nie wymagają okresowej regulacji luzów zaworowych), zatem wydają się lepszą propozycją pod kątem eksploatacji na LPG. Nie wymagają stosowania układu lubryfikacji gniazd zaworowych i mogą być zasilane gazem z wykorzystaniem większości oferowanych na rynku instalacji IV generacji (sekwencyjny wtrysk LPG w fazie gazowej) lub systemu V generacji (sekwencyjny wtrysk LPG w fazie ciekłej).

Silniki samochodu Kia Cee'd mają ręcznie regulowane luzy zaworowe w związku z tym przy zastosowaniu do ich zasilania LPG systemów IV generacji wymagają dodatkowego układu lubryfikacji gniazd zaworowych. Wykorzystanie systemu V generacji nie wymaga stosowania dodatkowej lubryfikacji.

Do tych samochodów pasują instalacje:
AGIS, BRC, Elpigaz, KME, Landi Renzo, Lovato, LPGTECH, Optima, Prins, STAG, Tartarini, Vialle, Zavoli, Zenit.



Ekologiczne oszczędzanie dzięki LPG

Ładowanie video...




gazeo.pl 2007-2017 Wszelkie prawa zastrzeżone. Korzystanie z portalu oznacza akceptację Regulaminu.