12.03.2015
Pytanie o eksploatację instalacji.

BMW Seria 3 (1999), 323i 2.5 L6 170 KM (125 kW)

instalacja: STAG
reduktor: KME
wtryskiwacze: Valtek

Pytanie:

Witam,

Mam problem z pracą silnika tylko na zasilaniu gazowym na benzynie nie występuje.

Mianowicie na gazie falują obroty na biegu jałowym. Dzieje się tak odkąd kupiłem ten samochód (miał już instalację gazową). Falowanie występuje gdy silnik nie jest do końca rozgrzany. Gdy silnik osiągnie temperaturę roboczą wszystko jest w porządku, po prostu musi się maksymalnie rozgrzać. Generalnie w lecie tego problemu nie ma, ponieważ mamy większe temperatury zewnętrzne. Zawsze mam problem w okresie jesiennno-zimowym przy niskich temperaturach. Listwy wtryskowe były dwukrotnie regenerowane (wraz z ustawieniem sterownika), jednak to nie przynosi rezultatów. Z reduktorem nie było jeszcze nic robione. Przy maksymalnym wciśnięciu gazu auto dobrze przyśpiesza i nie przełącza się benzynę, można jechać na gazie nawet ok 240 km/h. Gdy zaczyna falować to ratuje się przełączaniem na bezynę lub dodaję gazu i czasami się obroty ustabilizują, w przeciwnym wypadku silnik po chwili gaśnie. Czasami zdarzały się ekstremalne sytuacje, kiedy podczas dojeżdżania do skrzyżowania na tzw. cut off-ie (hamowaniu silnikiem) wysprzęglam by wrzucić dwójkę np. to gasł natychmiast. Jestem pozbawiony w tym momencie wspomagania hamulca oraz wspomagania kierownicy co jest bardzo niebezpieczne.

Proszę o jakieś wskazówki.

Praktyk:

Takie zachowanie silnika podczas pracy na gazie sugerować może zbyt duże dysze wtryskiwaczy gazu, dlatego objawy ustępują po pełnym nagrzaniu silnika i ustawienia programowe nic nie dają.




Ekologiczne oszczędzanie dzięki LPG

Ładowanie video...




gazeo.pl 2007-2017 Wszelkie prawa zastrzeżone. Korzystanie z portalu oznacza akceptację Regulaminu.