10.10.2011
Pytanie o eksploatację instalacji.

Brak "wolnych obrotów" na zimnym silniku

samochód: Fiat Seicento 2000 r. | 8V
typ instalacji: zwykła, podciśnieniowa
reduktor: Landi Renzo

Pytanie

Witam. Półtora roku temu regenerowałem parownik, instalacja była wyregulowana, silnik pracował bez zarzutu. Kilka dni temu nagle przestał pracować na gazie gdy silnik jest zimny, po przełączeniu na gaz nie ma wolnych obrotów. Po osiągnięciu jakiejś tam temp. wszystko wraca do normy - pracuje "normalnie" (parownik Landi Rezno SE 81, bez czujnika temperatury) Cóż - rozbieram parownik, było trochę kleistej mazi na pierwszym stopniu, ale zapobiegawczo całego wyczyściłem. Membrany wprawdzie zostawiłem ale wyglądają na niezużyte, nie są nazbyt "twarde", zresztą mają jakieś 20 tys przebiegu. Złożyłem wszystko - usterka nie ustąpiła. Jeszcze raz rozebrałem (sądziłem, że może coś źle złożyłem, choć trudno pomylić tam cokolwiek), po złożeniu - nadal to samo. Pojechałem do zaprzyjaźnionego gazownika, podłączył komputer, wyregulował isntalację. Niestety po ostygnięciu silnika i przełączeniu na gaz nadal nie ma "wolnych obrotów". Może ma Pan jakieś sugestie, co może byc przyczyną?

Praktyk:

Usterki reduktorów instalacji II generacji ciężko jest zweryfikować jedynie na podstawie rozebrania i oględzin. Często problemy z pracą na biegu jałowym w fazie nagrzewania wynikają z niewłaściwej pracy I-wszego stopnia reduktora. Zweryfikować to można jedynie dokonując pomiaru ciśnienia I-wszego stopnia. W przypadku reduktora SE-81 można to zrobić bardzo precyzyjnie korzystając z broku zamontowanego na obudowie reduktora.




Ekologiczne oszczędzanie dzięki LPG

Ładowanie video...




gazeo.pl 2007-2017 Wszelkie prawa zastrzeżone. Korzystanie z portalu oznacza akceptację Regulaminu.