01.10.2009
Pytanie o eksploatację instalacji.

Check engine

samochód: Volvo V70 / XC70 od 2000 r. 2004 r. | 20V | 210km
typ instalacji: wtrysk gazu, sekwencyjna

Pytanie

Witam i zwracam się z prośbą o radę. Parę dni temu zainstalowano mi w Volvo XC70 2,5 t 2004r (sprowadzony z USA) instalację Stag 300 premium+reduktor tłokowy. Samochód zachowuje się na gazie bardzo dobrze, ale po przejechaniu ok 40 km zapala się check engine, lecz nie wiąże się to z pogorszeniem pracy silnika. Po przeszukaniu sieci znalazłem możliwe rozwiązanie - montaż emulatora ciśnienia - i tu niespodzianka, okazało się, że w moim samochodzie nie ma czujnika ciśnienia paliwa na listwie wtryskowej tylko zaślepka. Warsztat stwierdził, że winą jest źle ustawione mapowanie, poprawił, skasował bład - a po 40 km znowu check engine. Wydaje mi się, że błąd występuje kiedy silnik nie jest gorący (po kilkugodzinnym postoju). W servisie Volvo odczytany błąd to "Long-term fuel trim,bank 1-Upper limit" Czy może Pan mi coś poradzić? Pozdrawiam - Jerzy

Praktyk:

Przypuszczam, że przyczyna leży po stronie regulacyjnej systemu LPG na co wskazywać może błąd długoterminowej korekty paliwa. Rozwiązaniem tego problemu jest przeprowadzenie kalibracji (regulacji, ale nie tylko autokalibracji), podczas próby drogowej przy podłączeniu dodatkowego przyrządu diagnostycznego monitorującego pracę systemu OBD w aucie.
Prawidłowo dobrany, zamontowany i skalibrowany system powinien w pełni "współpracować" z systemem benzynowym i nie powodować zaświecania check engine.




Ekologiczne oszczędzanie dzięki LPG

Ładowanie video...




gazeo.pl 2007-2017 Wszelkie prawa zastrzeżone. Korzystanie z portalu oznacza akceptację Regulaminu.