03.02.2015
Który samochód wybrać do LPG?

Chevrolet Aveo (2012), Honda Civic (2007), Mazda 3 (2010), Citroën C3 (2012)?

Samochody:
- Chevrolet Aveo 2012 r., 1.2 86 KM (63 kW)
- Honda Civic 2007 r., 1.8i-VTEC 140 KM (103 kW)
- Mazda 3 2010 r., 1.6 MZR 105 KM (77 kW)
- Citroën C3 2012 r., DS3 VTi 120 1.6 120 KM (88 kW)

Praktyk:

We wszystkich wymienionych w zestawieniu samochodach można zastosować zasilanie LPG z wykorzystaniem popularnych na rynku instalacji IV gerencji (sekwencyjny wtrysk odparowanego LPG). Są wśród nich jednak samochody z silnikami wyposażonymi w ręczną regulację luzów zaworowych. Niektóre z nich wymagają zastosowania układu lubryfikacji gniazd zaworowych.

Biorąc pod uwagę eksploatację na LPG proponuję następującą kolejność wyboru. Te silniki nie wymagją stosowania lubryfikacji:

  • Citroën C3 2012 r., DS3 VTi 120 1.6 120 KM (88 kW),
  • Chevrolet Aveo 2012 r., 1.2 86 KM (63 kW).

Silnik Citroëna to jednostka napędowa wyposażona w hydrauliczne popychacze w układzie rozrządu, natomiast w Chevrolecie zawory regulowane są ręcznie. Jednak z uwagi na prosty sposób regulacji nie jest konieczne stosowanie układu lubryfikacji gniazd zaworowych.

Natomiast poniżej wymienione samochody z silnikami o regulowanych ręcznie luzach zaworowych, przy zastosowaniu instalacji IV generacji, wymagają montażu układu lubryfikacji gniazd zaworowych.

  • Honda Civic 2007 r., 1.8i-VTEC 140 KM (103 kW),
  • Mazda 3 2010 r., 1.6 MZR 105 KM (77 kW).

Do tych samochodów pasują instalacje:
AGIS, BRC, Elpigaz, KME, LANDI RENZO, Lovato, LPGTECH, Optima, Prins, STAG, Tartarini, Zavoli, Zenit Direct.



Ekologiczne oszczędzanie dzięki LPG

Ładowanie video...




gazeo.pl 2007-2017 Wszelkie prawa zastrzeżone. Korzystanie z portalu oznacza akceptację Regulaminu.