23.03.2015
Pytanie o eksploatację instalacji.

Chrysler Grand Voyager-Voyager (1993), 3.3 V6 (150KM)

wtryskiwacze: Keihin

Pytanie:

Witam ponownie,

Dziękuję za wcześniejszą odpowiedź na temat wypalającego się bezpiecznika 15A. Rzeczywiście awaria jest nieregularna, ale zauważyłem też w tym samym czasie, że zawiesił się pływak w butli i chociaż została zatankowana do pełna wskazywała zerowy poziom gazu. Również nie zawsze reaguje zawór na butli i zdarza się, że nie odbija podczas tankowania. Czy możliwe jest by właśnie ten elektrozawór wywoływał zwarcie i przepalał bezpiecznik? Zaznaczę, że butla była wymieniana niedawno w warsztacie na nową ale elektrozawór nie został wymieniony.

Będę wdzięczny za odpowiedź.

Pozdrawiam

Praktyk:

Zawór odpowiedzialny za tankowanie prawidłowej ilości gazu do zbiornika (odbijanie) to urządzenie czysto mechaniczne znajdujące się w zbiorniku, niewymagające żadnego zasilania, zatem nie może być powodem przepalania bezpiecznika. Elektrozawór zamontowany na zbiorniku służy do otwarcia wypływu gazu ze zbiornika w momencie przełączenia auta na zasilanie gazowe. Uszkodzenie wiązki elektrycznej do tego elektrozaworu (prowadzonej często pod autem) może powodować zwarcie, a tym samym przepalenie bezpiecznika. Równolegle jest również prowadzona wiązka elektryczna zasilająca wskaźnik ilości gazu i w zależności od typu wskaźnika może być wymagane napięcie 12V, które po zwarciu do masy spowoduje również przepalenie bezpiecznika.




Ekologiczne oszczędzanie dzięki LPG

Ładowanie video...




gazeo.pl 2007-2017 Wszelkie prawa zastrzeżone. Korzystanie z portalu oznacza akceptację Regulaminu.